وزارت آموزش و پرورش

اکسل رتبه‌بندی معلمان (محاسبه حقوق و مزایا و حکم کارگزینی)

فایل اکسل محاسبه حقوق و مزایای مشمولین نظام رتبه بندی معلمان

(موضوع تصویب‌نامه شماره 118501/ت55724ه مورخ 17/09/1398 هیات محترم وزیران)

نقد و بررسی:

با وجود اینکه پس از کش و قوس های فراوان، نظام رتبه بندی معلمان (در تاریخ سوم آذرماه 139۸) به تصویب هیأت محترم وزیران رسید، اما بررسی های ابتدایی از تفاوت آشکار میان افزایش حقوق ناشی از اجرای مصوبه با اظهارات مرداد ماه سال 1396 معاون محترم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش (افزایش یک سوم حقوق برای کمترین رتبه و افزایش یک برابری حقوق برای بالاترین رتبه) حکایت دارد. همچنین در بررسی و مقایسه مواد (۶) و (۷) مصوبه اخیر با ماده (4) متن اولیه لایحه نظام رتبه بندی معلمان (که افزایش 50 تا 240 درصدی حقوق ثابت مشمولان را متصور بود) مشخص گردید، تغییرات فراوانی در پیش نویس نهایی لایحه اعمال گردیده است. این تغییرات، افزایش اندک حقوق و مزایای مشمولان (به میزان 1۵ الی ۲۰ درصد) را در پی داشته است.

 مشاهده مصوبه مربوط

شناسنامه قانون | دانلود فایل اکسل


توضیحات و راهنمای فایل اکسل:

جهت ورود اطلاعات لازم است با دقت کامل و با توجه به آخرین حکم کارگزینی (مهر 98) خود تنها در خانه های زرد رنگ و بر اساس آنچه خواسته شده است (امتیاز، مبلغ یا …) ورود اطلاعات صورت پذیرد.

شناسنامه قانون |

ورود اطلاعات در کادر مقابل هر یک از ردیف ها، برای تعدادی از آیتم های حقوقی از جمله حق شاغل، فوق العاده مدیریت، فوق العاده شغل و … بصورت درج امتیاز مربوط به هر کدام از فوق العاده ها، می باشد. (از درج مبالغ خودداری گردد)

شناسنامه قانون |

ورود اطلاعات در کادر مقابل هر یک از ردیف ها، برای تعداد دیگری از آیتم های حقوقی از جمله تفاوت تطبیق، فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته، فوق العاده بدی آب و هوا و سایر (در صورت وجود) بصورت درج مبالغ ریالی مربوط (با توجه به حکم کارگزینی) می باشد.

شناسنامه قانون |

در جدول بعدی باید آخرین اطلاعات پرسنلی از جمله طبقه، رتبه، مدرک تحصیلی، سنوات خدمت (که در حکم کارگزینی درج گردیده)، مقطع تحصیلی (که تدریس می کنید) و مقدار ساعات آموزش (ضمن خدمت و تخصصی) که از بدو استخدام گذرانده اید (تا 1000 ساعت) را وارد نمایید. دقت فرمایید که درج یک سری از اطلاعات در خانه های مربوطه باید با انتخاب گزینه مورد نظر از کشوی مربوطه صورت پذیرد. (مانند تصویر)

شناسنامه قانون |

آن دسته از معلمانی که مشمول طرح معلم تمام وقت بوده و از فوق العاده ویژه (به میزان هفده و نیم درصد) بهره مند می شوند و می بایست علاوه بر 24 ساعت تدریس موظف هفتگی، 6 ساعت اضافه تدریس داشته باشند باید در خانه مربوطه گزینه بلی را انتخاب نمایند. 

شناسنامه قانون |

با استناد به تبصره (1) ماده (4) مصوبه صدرالاشاره (موضوع نظام رتبه بندی معلمان) مشمولانی که در اجرای رتبه بندی حرفه ای از عناوین رتبه های حرفه ای پایه، ارشد، خبره و عالی برخوردار شده اند به ترتیب با رتبه های (2)، (3)، (4)، و (5) تطبیق می بابند. آن دسته از معلمان محترمی که رتبه حرفه ای آنان مقدماتی است علاوه بر جداول بالا، جدول مربوط به ارزشیابی دو سال آخر منتهی به نتایج ارزیابی را نیز کامل کنند.

شناسنامه قانون |

پس از تکمیل فرایند ورود اطلاعات، روی کلمه ورود (که در کادر آبی رنگ قرار داده شده) کلیک نموده تا به صفحه نتایج محاسبات و احکام کارگزینی، انتقال یابید. شایان ذکر است در هر یک از کاربرگ ها، جهت سهولت دسترسی به صفحه ورود اطلاعات، لینک بازگشت به صفحه اصلی قرار داده شده است.

شناسنامه قانون |

با اتمام عملیات ورود اطلاعات، می توانید نتایج محاسبات را در جدولی که در کاربرگ دوم (جدول محاسبات) قرار دارد مشاهده نمایید. در این جدول امتیازات تعلق گرفته به هر کدام از آیتم های حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل (با اجرای رتبه بندی) مشخص می شود.

شناسنامه قانون |

شناسنامه قانون |

در این کاربرگ (جدول محاسبات)، جدا از جدولی که وضعیت تطبیق کارمند با رتبه جدید را نشان می دهد، جداول دیگری قرار دارد که در آن نرخ رشد اضافه کار، میزان افزایش حقوق (با اجرای نظام رتبه بندی)، جمع حقوق و مزایا قبل و بعد از اجرای رتبه بندی قابل مشاهده است.

شناسنامه قانون |

سخن پایانی

در پایان ضمن آرزوی موفقیت روز افزون برای تمامی معلمان زحمت کش سرزمینم، از همکاران و صاحب نظران گرامی خواهشمندم نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را از طریق راه های ارتباطی اعلام شده با اینجانب در میان بگذارند.

شناسنامه قانون | دانلود فایل اکسل

صیاح الدین شهدی

کارشناس امور اداری و کارگزینی سازمان هواشناسی کشور

کارشناس ارشد مدیریت دولتی ـ تشکیلات و روشها

[email protected]

https://www.instagram.com/sayah.shahdi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام