آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

سهمیه استان‌ها برای جذب و ساماندهی کارکنان امریه سربازی به آموزش و پرورش

اعلام سهمیه استان‌ها برای جذب و ساماندهی کارکنان وظیفه مأمور (امریه سربازی) به وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 99-1398 (بخشنامه شماره 2/710 مورخ 21/1/1398 وزارت آموزش و پرورش)

 دانلود متن بخشنامه به همراه فرم‌های پیوست

اداره کل آموزش و پرورش استان…

با سلام و احترام

در اجرای بند «الف» تبصره ماده (66) الحاقی قانون خدمت وظیفه عمومی، ماده (33) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و با عنایت به مجوز شماره 86/236/2/2213 مورخ 27/12/1397 ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه آن استان برای جذب و ساماندهی کارکنان وظیفه مأمور به وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 99-1398 به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

جدول شماره 1- ظرفیت تخصصی به استان بر حسب مدرک تحصیلی

مدرک تحصیلی فوق لیسانس لیسانس جمع
سهمیه      

 

جدول شماره 2- سهمیه استان بر حسب رشته‌های تحصیلی

الف- دارندگان مدرک تحصیلی در رشته‌های حداکثر تعداد پذیرش
برق الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، معماری، عمران، راه و ساختمان، حقوق 25%

 

ب- دارندگان مدرک تحصیلی در رشته‌های حداکثر تعداد پذیرش
ریاضی، فیزیک، شیمی، حسابداری، آمار، تربیت بدنی، زبان انگیسی، زبان عربی 20%

 

ج- دارندگان مدرک تحصیلی حداکثر تعداد پذیرش
سایر رشته‌های مورد نیاز 55%

 

مقتضی است با رعایت کامل ضوابط مندرج در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره، موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:

الف) صرفاً داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور 1398 باشد، پس از ارائه درخواست کتبی ثبت‌نام گردند (تاریخ‌های اعزام 1/4/1398 و 1/6/1398).

ب) به جهت رعایت عدالت در فرآیند جذب سرباز معلم؛ فرم امتیازبندی بر اساس مؤلفه‌های مؤثر بر صلاحیت شغل معلمی با تأیید کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان تهیه و توسط متقاضیان تکمیل گردد؛ شایسته است سرباز معلمین بر حسب نیاز از بین افراد ثبت‌ام شده با بالاترین امتیاز انتخاب گردند.

ج) ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی، از پذرش رشته‌های مرتبط با پیراپزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و…)‌ خودداری شود.

د) جذب و بکارگیری معلمان وظیفه صرفاً در کلاس‌های درس و واحدهای آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته امکان‌پذیر می‌باشد، لذا از به‌کارگیری افراد مذکور در قسمت‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان خودداری گردد.

هـ) فهرست و مدارک داوطلبان واجد شرایط و حایز امتیاز لازم (بر اساس فرم امتیاز‌بندی طراحی شده در آن اداره کل)، بلافاصله و به صورت روزانه (حداکثر تا تاریخ 7/2/1398) در اختیار هسته محترم گزینش استان قرار گرفته و با هماهنگی لازم در خصوص دریافت نظر نهایی حداکثر تا تاریخ 26/2/1398 انجام گیرد.

تذکر 1: برای جلوگیری از هدر رفتن سهمیه جذب استان، حتی‌الامکان اعلام‌نظر گزینش قبل از ارسال اسامی به حوزه ستادی انجام گیرد. بدیهی است پس از تاریخ مذکور و ارسال اسامی پذیرفته‌شدگان به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا، هیچ‌گونه جذب جدید (حتی به عنوان جایگزین افرد رد گزینش شده)، پذیرفته نشده و سهمیه مصرف شده قابل جایگزین نمی‌باشد.

تذکر 2: از معرفی و ارسال اسامی فاقد تأییدیه گزینش خودداری شود.

و) اسامی پذیر‌فته‌شدگان نهایی مطابق سهمیه تخصصی برابر فایل اکسل پیوست حداکثر تا شنبه مورخ 28/2/1398، به اداره کل امور اداری و تشکیلات به صورت مکتوب اعلام گردد. ضمناً جهت تسریع در انجام فرآیند مذکور تصویر نامه اداری به همراه فایل اکسل از طریق ایمیل اداره استخدام ([email protected]) ارسال گردد.

تذکر: به نامه‌های دریافتی بعد از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ملاحظات اجرایی

1- داوطلبان می‌بایست در هنگام ثبت‌نام، فرم درخواست، تعهدنامه مربوطه و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را نیز تکمیل، به همراه 2 قطعه عکس و تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی تحویل مسئول ثبت‌نام نمایند. این فرم‌ها پس از فهرست‌برداری با نامه رسمی به هسته گزینش استان ارائه گردد.

2- داوطلبان بایستی از سلامت کامل جسمی و روحی روانی، متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

3- مدت خدمت در برنامه سرباز معلم، 2 سال تمام است؛ لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند و باید در این خصوص به استناد بند 31 ماده 1 فصل سوم موضوع بخشنامه 46515/53269 مورخ 22/4/1395 معاون اول ریاست جمهور از متقاضیان تعهد اخذ گردد (فرم پیوست). ضمناً به استناد نامه شماره 97656/124/1/2213 مورخ 19/12/1397 ستاد کل نیروهای مسلح متقاضیان در صورت کتمان کسر خدمت در هنگام ثبت‌نام و سپس درخواست استفاده از آن، در صورت موافقت اداره کل استان محل خدمت، ملزم به جبران خسارات مطابق با سند تعهد مأخوذه فوق‌الذکر می‌باشند.

تبصره 1: با عنایت به بند 17 از فصل سوم دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی، کارکنان وظیفه مأمور در حین خدمت مجاز به ادامه تحصیل در حین انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود و دستگاه به‌کارگیرنده مجاز به مکاتبه در این خصوص جهت ادامه تحصیل نخواهند بود.

تبصره 2: ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت ضرورت، ممنوع است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی و یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌نماید.

4- اعزام پذیرفته‌شدگان به مراکز آموزش نظامی، در تاریخ 1/4/1398 انجام خواهد گرفت، لذا در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسب صورت گرفته و قبل از اعزام نیز در برگه‌های اعزام افراد کنترل گردد.

5- اشتباه در ثبت مشخصات پذیرفته‌شدگان (به ویژه کد ملی)، موجب حذف ایشان گردیده و مسئولیت آن به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان است (در هنگام درج کد ملی در فیلد مربوط در فایل اکسل برای جلوگیری از بروز اشکال در کدهای ملی که با “صفر” آغاز می‌شوند فرمت text استفاده گردد).

6- اگر مشمول قبلاً درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی نموده باشد، سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو می‌نماید و از لیست سرباز معلمان کنار گذاشته می‌شود. لازم است این افراد، در مهلت ثبت‌نام، نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام نمایند.

علی الهیار ترکمن- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام