وزارت آموزش و پرورش

آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور

آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور

آیین نامه اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور

۱- این آیین نامه ناظر بر کلیه پست های قابل تخصیص در مشاغل آموزگار، دبیر (راهنمایی یا سه سال اول دبیرستان)، دبیر (سه سال دوم)، هنرآموزی، مربی امور تربیتی مدارس، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت (مربی بهداشت) و مدیر واحد آموزشی می باشد که با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا مربی رسالت خطیر تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر عهده دارند.

۲- کارمندان (رسمی، پیمانی) وزارت آموزش و پرورش که به طور تمام وقت در یکی از مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان به انجام وظایف محوله اشتغال دارند، مشمول مقررات این آیین نامه خواهند بود.

تبصره: شرایط خدمت تمام وقت مشمولین این آیین نامه در هر یک از مشاغل بر اساس ضوابط پیش بینی شده در «دستورالعمل میزان ساعت تدریس هفتگی شاغلین مشاغل طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور» می باشد.

۳- مشاغل قابل تصدی طرح طبقه بندی مشاغل معلمان توسط روحانیون اهل تشیع، روحانیون اهل تسنن و حافظان قرآن کریم و موارد نظیر بر اساس مقررات مربوط خواهد بود.

۴- آن دسته از شاغلین مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل هنرمندان که تصدی یکی از مشاغل این طرح را به عهده می گیرند با رعایت شرایط زیر مشمول طرح طبقه بندی مشاغل هنرمندان کشور خواهند بود.

الف- اشتغال به تدریس موظف هفتگی طبق دستورالعمل میزان ساعت تدریس هفتگی شاغلین مشاغل طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور

ب- رشته هنری مورد تدریس همان رشته هنری باشد که کارمند در آن رشته موفق به کسب درجه هنری از مرجع ذیصلاح شده باشد.

۵- نیروی انسانی مورد نیاز برای مشاغل این طرح، از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تأمین می شود و در صورت کافی نبودن تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه های فوق از سایر فارغ التحصیلان استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام