وزارت آموزش و پرورش

اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان (مصوب جلسه مورخ ۱/۵/۹۷ هیأت امنا)

اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

ماده ۱. نام و نوع مؤسسه

نام مؤسسه «صندوق ذخیره فرهنگیان» است که در این اساسنامه به اختصار مؤسسه نامیده می‌شود. مؤسسه دارای شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی است که در قالب تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده و در چارچوب قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات جاری کشور و با رعایت مفاد این اساسنامه فعالیت می کند.

ماده ۲. اهداف مؤسسه

تولید و افزایش سرمایه و ثروت جهت تقویت توان مالی و معیشتی فرهنگیان عضو در دوران بازنشستگی و حتی المقدور در حین خدمت و ارائه خدمات و تسهیلات عادلانه و فراگیر در چارچوب مدل صندوق بازنشستگی مکمل به آنان.

۱- تشویق و ترغیب فرهنگیان شاغل و بازنشسته به مشارکت در فعالیت های اقتصادی و نیز کمک به توسعه بازار سرمایه و جذب نقدینگی و هدایت آن به بخش های مولد اقتصادی و فرهنگی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور

۲- بهره وری مطلوب و حداکثری از سهم الشرکه اعضاء و بازگشت عواید و منافع آن به آنان.

ماده ۳. موضوع فعالیت مؤسسه

رئوس فعالیت های مؤسسه با توجه به اهداف ذکر شده در ماده ۲ به شرح بندهای زیر و به ویژه در موضوعات سرفصل های سرمایه گذاری، مشارکت، عاملیت یا کارگزاری در کلیه فعالیت های اقتصادی ریالی و ارزی برای توسعه ظرفیت های بانکی، تولیدی، خدماتی، تجاری، مالی، عمرانی، فرهنگی و سایر عرصه های مرتبط با تولید و افزایش سرمایه در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و مفاد این اساسنامه خواهد بود:

۳-۱- صنعت و بنگاه های اقتصادی:

سرمایه گذاری جهت توسعه ظرفیت های تولیدی و بهره برداری از مجموعه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و آموزشی

– جذب سرمایه های داخلی و خارجی، تأمین منابع مالی کسب و کارهای مؤسسه، راه اندازی و بهره برداری از بنگاه های اقتصادی.

– انجام کلیه فعالیت های تجاری، واردات و صادرات، توزیع و فروش محصولات، راه اندازی و مبادرت به فعالیت های حمل و نقل، انبارداری.

۳-۲- املاک و مستغلات:

– ارائه خدمات مشاوره ای، مدیریتی، اجرایی و سرمایه گذاری، مشارکت، تأمین مالی مستقیم و غیرمستقیم و احداث پروژه های ساختمای با ساخت و ساز واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، رفاهی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و درمانی و غیره.

در حال تکمیل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام