مرکز آمار ایران

ابلاغ اولین نسخه فهرست آمارهای رسمی کشور و آیین نامه نشان کیفیت آمارهای رسمی

ابلاغ مصوبات شصتمین جلسه شورای عالی آمار (بخشنامه شماره ۶۱۱۲۷ مورخ ۱۳/۲/۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور)

کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای غیردولتی

ضمن ارسال مصوبات شصتمین جلسه شورای عالی آمار به شرح ذیل، به پیوست کلیات آیین‌نامه تشکیل شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور (موضوع مصوبه ۲)، اولین نسخه فهرست آمارهای رسمی کشور (موضوع مصوبه ۲) و آیین نامه نشان کیفیت آمارهای رسمی کشور (موضوع مصوبه ۶) به منظور اجرا در آن سازمان و واحدهای تابعه ابلاغ می‌شود.

شناسنامه قانون | Pdf32 اولین نسخه فهرست آمارهای رسمی کشور

شناسنامه قانون | Pdf32 آیین‌نامه نشان کیفیت آمارهای رسمی کشور

شناسنامه قانون | Pdf32 آیین‌نامه تشکیل شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور

مصوبات شصتمین جلسه شورای عالی آمار مورخ ۶/۲/۱۴۰۰

۱- کلیات آیین نامه تشکیل شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور به تصویب شورای عالی آمار قرار گرفت و مقرر شد موضوع استفاده از ظرفیت مراکز آموزشی و پژوهشی دستگاه های اجرایی در حوزه تحقیقات و پژوهش نظام آماری کشور تصریح شود.

۲- دبیرخانه شورای عالی آمار موظف است آیین نامه تشکیل شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور را به دستگاه‌های اجرایی کشور برای اجرا ابلاغ نماید.

۳- دبیرخانه شورای عالی آمار موظف است گزارش عملکرد شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور را بصورت سالانه به شورای عالی آمار ارائه دهد.

۴- اولین نسخه فهرست آمارهای رسمی کشور به تصویب اعضای شورای عالی آمار رسید و برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود. لازم به ذکر است طبق ماده (۱۰) احکام دائمی منظور از آمار رسمی، آماری است که در این فهرست آمده و متولی آن مشخص گردیده است.

۵- مرکز آمار ایران موظف است فهرست آمارهای رسمی کشور را بصورت سالانه با همکاری دستگاه‌های ذیربط بروز رسانی نماید و برای بازنگری، بروزرسانی و تصویب سالانه تغییرات فهرست مزبور به کمیسیون تخصصی شورای عالیی آمار تفویض اختیار می‌شود.

مقرر شد در فهرست آمارهای رسمی و شاخص‌های وزارت راه و شهرسازی به جای عبارت آمارهای حمل و نقل آبی از حمل و نقل دریایی استفاده شود. همچنین آمار “تعداد رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای” از فهرست آمارهای رسمی حذف شود.

۶- آیین‌نامه نشان کیفیت آمارهای رسمی کشور به تصویب اعضای شورای عالی آمار رسید و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

۷- دبیرخانه شورای عالی آمار موظف است گزارش عملکرد آیین نامه نشان کیفیت آمارهای رسمی کشور را بصورت سالانه به شورای عالی آمار ارائه دهد.

۸- سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به تصویب رسید و مقرر گردید کلیه دستگاه های اجرایی نسبت به تقویت و توسعه سامانه مزبور همکاری لازم را بعمل آورند و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز منابع لازم برای توسعه سامانه مزبور را تأمین نماید.

۹- مرکز آمار ایران ضمن رصد سامانه مزبور همکاری لازم را در زمینه استاندارد سازی آن بعمل آورد.

۱۰- سامانه مزبور می‌باست ریزداده های مورد نیاز سرشماری ثبتی مبنا، که شرح تفصیلی نیازها از طریق دبیرخانه ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنای ۱۴۰۵ ابلاغ خواهد شد را در مناطق روستایی تأمین نماید.

۱۱- استاندارد و طرح آمارهای حوادث شغلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان طرح ملی برای سنجش حوادث شغلی تصویب شد و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور منابع لازم را برای طراحی سامانه مزبور تأمین نماید.

محمدباقر نوبخت- معاون رییس جمهور و رییس شورایعالی آمار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام