کتاب استخدامی
مصوبات طرح مهر آفرین

کاربرگ شماره (1-4-1) و (1-5-1)- شیوه نامه برگزاری امتحانات و مسابقات استخدامی

کاربرگ شماره (1-4-1) و (1-5-1)

مربوط به ردیف های 4 و 5 فصل اول

شیوه نامه برگزاری امتحانات و مسابقات استخدامی

به کارگیری افراد در دستگاه های اجرایی از محل سهمیه های موضوع فصل دوم پیوست این تصویب نامه به شماره 107453/ت43505هـ مورخ 28/5/1391 هیأت وزیران با رعایت موارد زیر صورت خواهد گرفت.

ماده 1- در این شیوه نامه برای رعایت اختصار، دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه اجرایی و کمیته نظارت بر امتحان یا مسابقه استخدامی، کمیته نامیده می شود.

ماده 2- کمیته ای تحت عنوان «کمیته نظارت بر امتحان یا مسابقه استخدامی» با ترکیب و شرح وظایف ذیل تشکیل می شود:

الف- ترکیب کمیته در دستگاه اجرایی

– معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه اجرایی یا عناوین مشابه (رییس کمیته)

– مدیر کل امور اداری یا مدیر واحد مرتبط (دبیر کمیته)

– نماینده واحد حراست

– مسئول کارگزینی

– مسئول آموزش

– نماینده واحد گزینش

– نماینده واحد رسیدگی به شکایات (حسب مورد)

ب- ترکیب کمیته در استانداری (برای برگزاری آزمون های مربوط به مجوزهای استانی صادر شده):

– معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری (رییس کمیته)

– مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری (دبیر کمیته)

– نماینده واحد حراست استانداری

– یک نفر از مسئولین کارگزینی هر یک از دستگاه های اجرایی شرکت کننده در آزمون

– نماینده واحد رسیدگی به شکایات (حسب مورد)

ج- شرح وظایف کمیته:

نظارت بر اجرای دقیق مراحل امتحان یا مسابقه استخدامی در چارچوب دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی شامل موارد:

– رسیدگی به مغایرت های خاص در هنگام ثبت نام

– بررسی و پاسخگویی به شکایات داوطلبان

– تهیه گزارش تخلفات احتمالی برای مراجع ذیربط

– تهیه و تنظیم گزارش نهایی مراحل مختلف امتحان یا مسابقه استخدامی

– نظارت بر رعایت استانداردهای محل برگزاری امتحان یا مسابقه استخدامی

– نظارت بر فرآیند استخراج نتایج امتحان یا مسابقه استخدامی

– نظارت بر رعایت اصل محرمانه بودن سؤالات، پاسخنامه ها و رعایت اصول حفاظتی در تمامی مراحل امتحان یا مسابقه استخدامی تا اعلام نتایج نهایی آزمون

ماده 3- مراحل اجرایی امتحان یا مسابقه استخدامی:

1- تکمیل برگ تعیین مشخصات شغل و تنظیم آگهی استخدامی بر اساس نمونه آگهی استخدام.

2- ارسال تصویر پیش نویس آگاهی استخدامی تأیید شده به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای معرفی نیروهای واجد شرایط (مشمولین سهمیه (25) درصد موضوع قانون اصلاح بند «و» ماده (44) قانون برنامه پنجم توسعه).

3- انتخاب مشمولین سهمیه (25) درصد موضوع قانون اصلاح بند «و» ماده (44) قانون برنامه پنجم توسعه در حد سهمیه تعیین شده و ارسال گزارش جذب آنها به بنیاد شهید و امور ایثارگران.

4- انتشار آگهی استخدام.

5- دریافت مدارک ثبت نامی داوطلبان استخدام  تشکیل پرونده و درج شماره پرونده با اقلام اطلاعاتی نمونه پیوست به صورت الکترونیکی در محیط بانک اطلاعاتی اکسس.

6- بررسی مدارک و اعلام مغایرت های احتمالی به کمیته.

7- تخصیص شماره واحد برای هر داوطلب واجد شرایط برای درج آن بر روی کارت ورود به جلسه، صندلی و پاسخنامه.

8- صدور کارت ورود به جلسه برای داوطلبان واجد شرایط.

9- آماده سازی محل برگزاری امتحان یا مسابقه استخدامی از نظر چیدمان صندلی ها، نور، گرمایش و سرمایش، سیستم های صوتی و درج راهنمای دسترسی در معابر ورودی محل آزمون.

10- تهیه سئوالات آزمون با استفاده از افراد متخصص در هر رشته شغلی بر اساس «دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی» و تکثیر آن با رعایت حفاظت های لازم.

11- برگزاری امتحان یا مسابقه استخدامی با استفاده از نیروی انسانی مناسب و کافی (مراقبین، ناظرین، رابطین و خدمات).

12- تنظیم صورتجلسه با تعیین تعداد حاضرین و شماره داوطلبین غایب در پایان برگزاری امتحان یا مسابقه استخدامی.

13- پلمپ پاسخنامه ها و تحویل آن به نماینده حراست.

14- بازگشایی و قرائت پاسخنامه ها و کلیدها به صورت الکترونیکی در حضور نماینده حراست هر دستگاه.

15- تصحیح، بررسی و استخراج نتایج امتحان یا مسابقه استخدامی با رعایت ضوابط و اولویت های قانونی.

16- استخراج نتایج کل داوطلبان حاضر به همراه فهرست پذیرفته شدگان 5/1 یا 3 برابر، حسب مورد و درج در سامانه کارمند ایران.

17- اعلام نتایج در سامانه کارمند ایران و دعوت از پذیرفته شدگان برای مصاحبه تخصصی، آزمون عملی یا گزینش حسب مورد.

18- در صورتی که دستگاه اجرایی بخواهد علاوه بر امتحان تخصصی نسبت به برگزاری مصاحبه تخصصی یا آزمون عملی اقدام نماید، لازم است تمهیدات ذیل را نیز انجام دهند.

– برگزاری مصاحبه تخصصی یا آزمون عملی با شاخص های تعیین شده توسط کمیته ای متشکل از افراد متخصص موضوعی.

– اعلام نتایج در سامانه کارمند ایران و دعوت از پذیرفته شدگان برای شرکت در فرآیند گزینش.

– با توجه به لزوم استفاده از فنآوری های جدید هر یک از مراحل فوق را می توان به صورت الکترونیکی اجرا نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *