مقررات حقوق و دستمزد

بخشنامه استقرار سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری | pardakht.karmandiran.ir

استقرار “سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری” موضوع بند (الف) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (بخشنامه شماره ۵۳۶۲۱ مورخ ۲۵/۰۷/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه شماره (۱)

به تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

استقرار سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری

در راستای تمهید اجرای حکم بند (الف) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که مقرر داشته «به‌منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی، پرداخت هرگونه حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر به تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ازجمله کلیه شرکت‌های دولتی که نام آن‌ها در پیوست شماره (۳) این قانون ذکر شده است شامل شرکت‌های دولتی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است صرفاً براساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه یکپارچه نظام اداری (کارمندایران) به ذی‌نفع نهائی انجام می‌گیرد.»، سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری به نشانی اینترنتی pardakht.karmandiran.ir (از این پس “سامانه” عنوان می‌شود) با مشارکت سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی طراحی و در مقدمات استقرار نهایی است.

از آنجا که طی دوره آزمایشی استقرار در تعدادی از وزارتخانه‌ها، عمده مشکلات به ‌واسطه عدم دقت در ثبت اطلاعات کارکنان برای پرداخت (اعم از اطلاعات شغلی، وضعیت ایثارگری، اطلاعات حالات مأموریت و انتقال و…) در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا) مشاهده شد و به‌منظور بسترسازی و تمهید مقدمات تحقق کامل حکم بند (الف) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع این بخشنامه که حقوق و مزایای کارکنان خود را از محل بودجه عمومی دولت (عمومی، متفرقه و اختصاصی) از طریق خزانه‌داری کل کشور پرداخت می‌کنند، نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نمایند:

۱‏‏- در نخستین گام و به‌منظور امکان بهره‌برداری و آشنایی با نواقص اطلاعاتی خود در سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات پرداخت کارکنان (اعم از اطلاعات نیروی انسانی و اقلام پرداختی) برای پرداخت در مهرماه سال ۱۴۰۱ به‌صورت آزمایشی از تاریخ ۲۶‏‏/۰۷‏‏/۱۴۰۱ لغایت تاریخ ۱۵‏‏/۰۸‏‏/۱۴۰۱ اقدام نمایند.

۲‏‏- ثبت اطلاعات در این مرحله (نخستین گام) نافی بارگذاری اطلاعات در سایر سامانه‌های مربوط به اطلاعات و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان نظام اداری (نظیر: سامانه درخواست وجه الکترونیکی خزانه‌داری کل کشور، سامانه ثبت حقوق و مزایا موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه) نخواهد بود.

قابل‌توجه آنکه متعاقب استقرار کامل سامانه، درج اطلاعات در سایر سامانه‌های مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان نظام اداری منتفی بوده و بارگذاری اطلاعات به‌صورت متمرکز در بستر سامانه انجام خواهد شد.

۳‏‏- ورود اطلاعات در سامانه صرفاً توسط دستگاه اجرایی متولی پرداخت از طریق خزانه‌داری کل کشور و بر اساس تغییرات ردیف بودجه مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صورت می‌پذیرد.

۴‏‏- با توجه به استقرار سیستم احراز هویت یکپارچه در سامانه کارمندایران، ورود به سامانه با حساب کاربری سامانه ثبت حقوق و مزایا امکان‌پذیر است. راهنمای کاربری ثبت اطلاعات و فایل تصویری راهنمای آموزشی از طریق صفحه اول سامانه در دسترس کاربران قرار گرفته است. علاوه بر دستورالعمل یاد شده، مجموعه وبینارهای آموزشی در این خصوص براساس برنامه زمان‌بندی اعلامی در صفحه اول سامانه، برگزار خواهد شد.

۵‏‏- گزارش مغایرت‌های اطلاعات ثبت‌شده کارکنان در سامانه با اطلاعات کارکنان در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) متعاقب ابلاغ بخشنامه شماره (۲) در دسترس قرار خواهد گرفت. این گزارش حاوی اطلاعات و مغایرت‌هایی است که در صورت استقرار کامل سامانه و اعمال کنترل‌های آن، امکان پرداخت حقوق و مزایای ماهانه به این افراد با نواقص اطلاعاتی گزارش‌شده وجود نخواهد داشت و لازم است اطلاعات آن‌ها با فوریت اصلاح گردد. نکات تکمیلی در وبینارهای آموزشی با موضوع گزارش‌های مغایرت ارائه خواهد شد.

محمد رضا عطاردی- معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری

بیشتر ببینید: سازمان اداری و استخدامی کشور و سامانه های مربوط

دانلود فایل بخشنامه سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

3 دیدگاه

  1. با سلام اولا چرا ایثارگرانی که ۴ ماه جبهه داشتن در هیچ جا امتیاز ندارن ثانیا اساتید حق التدریس دانشگاهها را دریابید با بالای ۱۰ سال سابقه نه بیمه دارن نه امنیت شغلی نه سوابقی تمام معلمان حق التدریس رسمی شدن اما اساتید حق التدریس هیچ کجا حساب نمیشن این واقعا بی عدالتیه ما از وزارت علوم راضی نیستیم این حرف دل تمام اساتید هست مثلا اساتید نخبه های علمی هستن کارشون مثل معلمان تربیت دانشجوست خواهش می کنم به فکر ما هم باشید. ممنون

  2. قشر ایثارگران زیر بیست و پنج درصد ظلم شد طبق قانون و مصوبه مجلس باید مبلغ 5600 با معوقات پرداخت میشد که دیوان عدالت نا عدالتی کرد ایا حرف دیوان باید از مجلس در راس امور بالاتر باشدبعد مردم را مقصر جلوه دهید این نارضایتی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام