آزمون تعیین صلاحیت
آزمون وکالت

تعیین ظرفیت آزمون وکالت 1400 کانون‌های وکلای دادگستری

تعیین ظرفیت آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ کانون‌های وکلای دادگستری

جدول ظرفیت کانون های وکلا برای آزمون وکالت ۱۴۰۰

بر اساس تصمیم روز ۲۶ اسفند ۹۹ روسای کانون‌های وکلای دادگستری، آزمون وکالت ۱۴۰۰ در آبان سال جاری برگزار می شود.

هنوز روز دقیق برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ مشخص نیست و باید برای تعیین تاریخ دقیق منتظر اطلاع‌رسانی‌های بعدی اسکودا بود.

ظرفیت هر کانون در آزمون وکالت توسط کمیسیون مقرر در تبصره ذیل ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری تعیین می‌شود. بر اساس این تبصره، «تعیین تعداد کارآموزان وکالت برای هر کانون بر عهده کمیسیونی متشکل از رئیس‌کل دادگستری استان، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلای مربوط می‌باشد که به دعوت رئیس کانون وکلای هر کانون، حداقل یک‌بار در سال تشکیل و اتخاذ تصمیم می‌نماید.»

بیشتر بخوانید:

منابع آزمون وکالت ۱۴۰۰

اخبار لحظه‌ای ازمون وکالت ۱۴۰۰

ظرفیت پذیرش کارآموز کانون وکلای خراسان برای استان خراسان رضوی ۹۰ نفر تعیین شد

روابط عمومی كانون وكلای خراسان از برگزاری نشست کمیسیون ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری خبر داد و تعداد جذب کارآموز وکالت فقط برای استان خراسان رضوی از طریق آزمون وکالت ۱۴۰۰ را ۹۰ نفر اعلام کرد. 

در این اطلاعیه آمده است: ” پس از بحث و بررسی نهایتا ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت برای حوزه های قضایی استان خراسان رضوی تعداد ۹۰ نفر تعیین گردید.

 لازم به ذکر است ظرفیت پذیرش کارآموز در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی متعاقبا تعیین و اعلام خواهد گردید.”

در دوره های گذشته، ظرفیت پذیرش کانون وکلای دادگستری خراسان برای هر سه استان شمالی، رضوی و جنوبی به صورت یکجا اعلام می شد که در این دوره با توجه به در شرف تشکیل بودن کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی، تعیین ظرفیت به این صورت تفکیکی انجام شده است.

تعیین ظرفیت آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون وکلای کرمانشاه

جلسه کمیسیون تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری جهت تعیین تعداد کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه برگزار و ظرفیت این کانون برای آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ تعیین شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، جلسه کمیسیون تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ راس ساعت ۸ صبح به دعوت رئیس کانون وکلای دادگستری استان و با حضور رئیس کل دادگستری استان و رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب در دفتر رئیس کل دادگستری برگزار شد. در این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون ظرفیت های موجود کانون ها و دادگستری جهت جذب و تربیت کارآموز وکالت و با در نظر گرفتن شرایط مالی نابه سامان وکلای جوان به تبع وضعیت اقتصادی جامعه، ظرفیت جذب کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه از طریق آزمون کارآموزی برای سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۰ نفر تعیین گردید که ۷۰ درصد این تعداد سهمیه آزاد و ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران خواهد بود.

شایان ذکر است که کانون کرمانشاه از طریق آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۹ نیز که ۲۵ تیرماه برگزار می شود ۱۰۰ نفر کارآموز جذب خواهد کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام