آزمون وکالت

آگهی ثبت نام آزمون وکالت 99 مرکز وکلای قوه قضاییه

 آگهی ثبت نام آزمون وکالت 99 کانون‌های وکلای دادگستری منتشر شد.

?ثبت نام از روز یکشنبه ششم تا روز چهارشنبه شانزدهم مهر 1399 انجام خواهد شد.

آگهی ثبت‌نام آزمون وکالت 99 کانون‌های وکلای دادگستری

شناسنامه قانون | agahi


برگزاری آزمون وکالت ۹۹ مرکز وکلای قوه قضاییه

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره‌ تاريخ پرينت كارت و زمان‌ برگزاري آزمون وکالت دادگستری – قوه قضائيه سال ۱۳۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۳۰

بدينوسيله به اطلاع متقاضيان شركت در آزمون وکالت قوه قضائيه در سال ۱۳۹۹ مي‌رساند كه آزمون صبح روز جمعه مورخ ۹۹/۰۷/۰۴ در ۳۲ شهرستان كشور برگزار مي‌شود. فرآيند برگزاري آزمون صبح از ساعت ۸:۳۰ آغاز و درهاي ورود به جلسه امتحان نيم ساعت قبل از شروع فرآيند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه متقاضیان مي‌بايست قبل از بسته شدن درهاي ورودي در محل حوزه امتحاني خود حاضر باشند.

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرينت كارت شركت در آزمون 

لينك مربوط به پرينت كارت و برگ راهنماي شركت در آزمون از روز سه شنبه ۹۹/۰۷/۰۱ بر روي درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org قرار مي‌گيرد و متقاضیان مي‌توانند با وارد كردن شماره پرونده واطلاعات شناسنامه‌اي (نام، نام‌خانوادگي، شماره ملی، سال تولد و …) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرينت كارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعيين شده بر روي پرينت كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. بديهي است براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است.

ب – آدرس و محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون 

۱-در صورت مشاهده مغايرت در بندهاي ۱ ،۲  ،۳ ،۴ ،۸،۷، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ كارت شركت در آزمون شما، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور در قسمت ويرايش اطلاعات حداكثر تا تاريخ ۹۹/۰۷/۰۴  منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از آن طريق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید. 

تبصره:  چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بند ۷ (سهميه ثبت نامي) كارت شركت در آزمون شما وجود دارد (براي متقاضیان متقاضي استفاده از سهميه بنيادشهيد- سپاه پاسداران-ستادكل نيروهاي مسلح و وزارت جهاد كشاورزي) لازم است جهت اعلام مغايرت حداكثر تا تاریخ ۹۹/۰۷/۰۴ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایيد تا درصورت تاييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه مورد نظر براي شما اعمال گردد؛ در غيراينصورت با سهميه آزادگزينش خواهيد شد و هيچگونه اعتراضي قابل قبول نمي‌باشد. 

تذكر مهم در خصوص سهميه: متقاضیاني كه در زمان ثبت نام متقاضي استفاده از سهميه بوده اند و سهميه درخواستي آنان از طرف ارگان ذيربط مورد تاييد قرار نگرفته است، ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ويرايش اطلاعات و اصلاح سهميه، عدم تاييد سهميه خود را از ارگان ذيربط پيگيري نمايند.

۲- چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي ذيل وجود دارد متقاضیان مي‌توانند از ساعت ۸:۳۰ الي۱۲:۰۰ ظهر و ۱۴:۰۰ الي ۱۷:۰۰ بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۳ به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جدول شماره ۱ و ۲ ذيل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشكال احتمالي کارت خود اقدام نمايند:

الف – چنانچه نسبت به بندهاي ۵ و ۶ (جنس و معلوليت ) معترض هستيد.

 تبصره: درخصوص بند ۶ (معلوليت) چنانچه نيازمند منشي مي باشيد و خواستار اعمال بندفوق مي‌باشيد، لازم است فرم مخصوص معلوليت تاييد شده را از سازمان بهزيستي دريافت و تحويل باجه رفع نقص نمائيد تا اقدامات لازم در اين خصوص بعمل آيد. 

ب- چنانچه عكس روي كارت متقاضی داراي اشكالاتي از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عكس و يا اشتباه عكس مي باشد ضروري است ضمن همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، ۲ قطعه عكس ۴×۳ و كارت ملي يا شناسنامه عكسدار مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «۲» به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ي رفع نقص مراجعه نمايند، موضوع را پيگيري نموده تا مشكل برطرف گردد. در غير اين صورت فرد به عنوان متخلّف تلقي و برابر مقررات با وي رفتار خواهد شد.

ج- زمان و محل برگزاري آزمون

آزمون همه متقاضیان صبح روز جمعه مورخ ۹۹/۰۷/۰۴ برگزار مي‌گردد و فرآيند برگزاري آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح همان روز خواهد بود. آدرس محل برگزاري آزمون بر روي پرينت كارت شركت در آزمون متقاضیان درج شده است. 

د‍‍ ـ يادآوري هاي‌ مهم‌ 

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون‌، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ماسک الزامي است.

۲- در ورودي حوزه هاي امتحاني نيم ساعت قبل از شروع فرآيند آزمون بسته خواهد شد لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهاي ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحاني حاضر باشند. 

۳- هر متقاضی براي حضور در جلسه آزمون بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن، يك سنجاق يا سوزن و ماسک به همراه داشته باشد.

۴- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارك امتحاني ماهيتاً از مصاديق تخلّف و تقلّب محسوب ميگردد و با متقاضیان متخلف برابر با قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم درآزمونهاي سراسري رسيدگي و برخورد خواهد شد.

۵- متقاضیان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي، ساك دستي، پيجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، كتاب، ماشين‌حساب، هرگونه نت و يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند. به همراه داشتن هر گونه وسيله غير مجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه هاي حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند و يا دستبند هوشمند حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون طبق قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري موجب محروميت از گزينش در آزمون مي شود. 

هـ- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی 

ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالي آن در حوزه هاي برگزاري آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:

– زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۷:۰۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

– برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

– از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

– هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

– همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان زمان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.

– حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافي از جمله تلفن همراه، ماشين حساب، كيف دستي، ساك دستي، كتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

– به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد. 

– در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.

– برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

– از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

– هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

– در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

– در پايان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرايي همچنان بر صندلي خود مستقر باشيد.

– به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

– لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید میشود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود. 

– سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس مي شود نظير صندلی ها، دستگيره درب ها و شیرآلات سرويس بهداشتي و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

و – تکمیل فرم خوداظهاری:

– تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:

همه متقاضیان این آزمون لازم است از روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۲ به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام نمایند. اطلاعات افراد تکمیل کننده فرم مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

ز – نحوه اقدام متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

متقاضیانی که در حال حاضر با استناد به مدارک پزشکی مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند می‌بایست در تاریخ ۹۹/۰۷/۰۳ با مراجعه به باجه رفع نقص (طبق مندرجات بند ۲ همین اطلاعیه) گواهی یا تاییدیه بیمارستان را به مسئول باجه ارائه نمایند تا تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون آنها بعمل آید.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان  می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

در خاتمه اضافه مي‌نمايد كه متقاضیان درصورت لزوم مي‌توانند سئوال يا سئوالات خود را در اين خصوص با بخش پاسخگويي اينترنتي اين سازمان و يا شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳  با پيش شماره ۰۲۱ در ميان بگذارند.

 دریافت فایل جدول شماره ۱ و ۲ شهرستان محل رفع نقص كارت و برگزاري آزمون وكالت دادگستري – قوه قضائيه ۹۹ فرمت PDF

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

اطلاعيه مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضائيه درباره اصلاح اطلاعیه راهنمای ثبت نام و تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه سال ۱۳۹۹

۱۳۹۹/۰۵/۱۳

به اطلاع داوطلبان آزمون وکالت قوه قضائیه سال ۱۳۹۹ مي‌رساند پيرو انتشار اطلاعیه راهنمای ثبت نام مورخ ۹۹/۰۵/۰۵، به منظور مساعدت و فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از داوطلباني كه در بازه زماني (۹۹/۰۵/۰۵ لغايت ۹۹/۰۵/۱۲) براي ثبت نام اقدام ننموده اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه متقاضيان ثبت نام بتوانند تا روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۱۹ نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمايند. بنابراين ضرورت دارد متقاضيان، در مهلت در نظر گرفته شده، پس از مطالعه شرايط و ضوابط آزمون و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، به درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذكور اقدام نمايند.

ضمناً آن دسته از داوطلباني كه قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، مي توانند در صورت تمايل تا تاريخ فوق، نسبت به مشاهده و يا ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود اقدام نمايند.

همچنین متقاضیان لازم است به موارد ذیل توجه داشته باشند:

۱- متقاضیانی که فاقد کارت پایان خدمت هستند می بایستی در زمان تکمیل بند مربوطه در قسمت سریال کارت پایان خدمت شماره ۰۲۱۲۳۰۵۵۰۰۰ و در قسمت تاریخ پایان خدمت تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ را درج نمایند.

۲- آن دسته از متقاضیانی که موفق به اخذ گواهی اشتغال به تحصیل یا فارغ التحصیلی از دانشگاه محل تحصیل خود نشده اند می توانند در قسمت ارسال مدارک، کارنامه یا برنامه تحصیلی ترم آخر خود را بارگذاری نمایند.

۳- متقاضیان پذیرفته شده آزمون وکالت سال ۱۳۹۸ که به دلیل تغییر حوزه قضایی خود در آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ ثبت نام می کنند، در قسمت ارسال مدارک، کارنامه قبولی سال ۱۳۹۸ را بارگذاری نمایند.

مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضائيه

آگهی آزمون وکالت دادگستری

مرکز وکلا، كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائيه، در اجرای بند «ب» ماده ۴ آئين نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۲۷/۱۱/۹۷ از متقاضيان اخذ پروانه وكالت دادگستری جهت شركت در آزمون ثبت نام به عمل می آورد.

راهنمای ثبت‌نام آزمون وکالت دادگستری سال 99 مرکز وکلای دادگستری

الف) شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون وكالت

شرایط لازم:

۱) تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۲) داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه

تبصره: شرکت در آزمون برای افرادی که در زمان آزمون شرط سنی را ندارند اما در زمان صدور پروانه (در صورت قبولی در فرایند های آزمون و احراز صلاحیت) شرط سنی را داشته باشند، بلامانع است.

۳) دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر در رشته حقوق (از دانشكدههای حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا دانشنامه لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرك کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارك باالتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند؛ بنابراین از ارائه مدارك باالتر به جز مدارك کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲: مدرك معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارك کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرك کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

مدارك مورد نياز جهت ثبت نام:

داوطلبان محترم لازم است تصویر اسكن شده مدارك زیر را در هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری نمایند:

۱) یک قطعه عكس ۴×۳ با زمینه روشن و رعایت شئونات اسلامی با بدون حاشیه‌های زاید و به شكل jpg و با اندازه حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری dpi ۷۲.

۲) تمام صفحات شناسنامه

۳) کارت ملّی

۴) گواهی فراغت از تحصیل یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق (گرایش‌های مختلف حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی) از دانشكدههای معتبر داخلی یا خارجی) در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی)

۵) مدرك نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان (کارت پایان خدمت،گواهی معافیت دائم یا موقت) و در خصوص افرادی که در حال سپری کردن خدمت وظیفه عمومی هستند یا در مهلت قانونی اعزام به خدمت پس از اتمام معافیت تحصیلی هستند، مدارك مثبت این وضعیت باید ارسال شود. بدون حاشیه‌های زاید به شكل jpg و با اندازه حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi.

۶) پروانه وکالت ویژه دارندگان پروانه وکالت که برای تغییر حوزه قضایی خدمت در آزمون شرکت می‌کنند.

یادآوری مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمونهای قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنها توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید میگردد علاوه بر کنترل اطالعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عكس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عكس داوطلب دیگری به جای عكس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عكس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد. تبصره ۱ :داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در هر دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی میشوند برای اخذ ۱ پروانه وکالت باید شرایط مقرر در ماده ۵ آئين نامه اجرایی مركز و سایر قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه وکالت و مفاد آنها را دارا باشند. آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون بر عهده داوطلبان است و مسئولیت عدم احراز شرایط در قوانین مذکور متوجه ایشان خواهد بود. قبولی در هر یک از مراحل آزمون یا مصاحبه علمی و شخصیتی برای شرکت کنندگانی که شرایط ذکر شده در قوانین و آیین نامه‌های مربوطه را نداشته باشند هیچگونه حقی ایجاد نمیکند.

تبصره ۲: داوطلبان هنگام ثبت‌نام نباید مشمول شرایط غیبت از خدمت وظیفه عمومی باشند.

تبصره ۳: مطابق مصوبه هيئت محترم نظارت بر وکلا، كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، در خصوص پذیرفته شدگان آزمون وكالت سال ۱۳۹۹ سرباز كارآموز پذیرفته نمی‌شود. بنابراین داوطلبينی كه به هر نحوی مشمول خدمت سربازی می باشند یا پس از فراغت از تحصيل مشمول خواهند شد، باید حداكثر تا تاریخ ۲۹/۶/۱۴۰۰كارت پایان خدمت یا معافيت از خدمت خود را ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه مدرک مربوطه، پذیرفته شدن داوطلب در آزمون و مصاحبه هيچگونه حقی ایجاد نمی كند.

تبصره ۴: داوطلبینی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، باید حداکثر تا تاریخ ۲۹/۶/۱۴۰۰ گواهی فراغت از تحصیل خود را ارائه نمایند؛ در صورت عدم ارائه مدرك مربوطه، پذیرفته شدن داوطلب در آزمون و مصاحبه هیچگونه حقی ایجاد نمیکند.

ب) نحوه ثبت نام:

۱)کلیه متقاضیان ثبت نام در آزمون وکالت در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه داوطلبان باید از روز یکشنبه مورخ ۵/۵/۱۳۹۹ لغایت روز یکشنبه مورخ ۱۲/۵/۱۳۹۹ با مراجعه به درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.www ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در پایان ثبت‌نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان الزم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند.

ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الكترونیكی میباشد و داوطلبان الزم است از طریق درگاه اینترنتی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمیباشند.

۲) متقاضیان در هنگام ثبت نام الزم است با استفاده از کارتهای بانكی عضو شتاب نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام نمایند.

۳) متقاضیان در هنگام ثبت نام، حق انتخاب صرفاً سه استان (به ترتیب اولویت) جهت محل خدمت را دارا می باشند.

ج) پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی:

متقاضیان واجد شرایط میبایست نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام به مبلغ ۰۰۰.۵۰۰،۱ (یک میلیون و پانصد هزار) ریال به صورت الكترونیكی و یا از طریق کارتهای بانكی متصل به شبكه شتاب اقدام نمایند. الزم به توضیح است هزینه ثبت نام به حساب مشخص شده در مرکز وکال، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه واریز خواهد شد. متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

چ) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت كارت شركت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۰۱/۰۷/۹۹ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.www قرار خواهد گرفت.

آزمون در روز جمعه ۰۴/۰۷/۱۳۹۹ با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان ها برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

د) مواد و منابع امتحانی:

ردیف نام دروس ضریب
1 حقوق مدنی 2
2 آیین‌دادرسی مدنی 2
3 حقوق تجارت 2
4 حقوق جزایت عمومی و اختصاصی 2
5 آیین‌دادرسی کیفری 2
6 فقه 2
7 حقوق ثبت 1

 

هـ) یادآوری مهم:

۱) وجه پرداختی صرفاً برای شرکت در آزمون کتبی دریافت می‌شود و به هیچ وجه مسترد نخواهد شد؛ پرداخت هزینه شرکت در سایر مراحل ارزیابی نیز بر عهده داوطلبان است.

۲) ۳۰ درصد از ظرفیت پذیرش هر حوزه قضائی به ایثارگران مذکور در ماده ۵۹ مكرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، که حداقل۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را کسب نمودهاند اختصاص می‌یابد. استفاده از این سهمیه مانع از پذیرش ایثارگرانی که نمره قبولی سهمیه آزاد را کسب نموده‌اند نمی‌باشد.

تعریف ایثارگر بر مبنای قانون مذکور:

۱- فرزندان و همسران شهدا،

۲- جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)

۳- آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت

۴- رزمندگان با داشتن حداقل ششماه حضور در جبهه،

۵- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر

۶- فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه.

این سهمیه فقط برای آن دسته ایثارگرانی قابل اعمال است که در تاریخ ثبت نام کد ایثارگری مورد تایید مراجع قانونی را دارا باشند و پس از آن امكان هیچ گونه اعمال سهمیه وجود ندارد. همچنین هیچ‌گونه اعتراض مرتبط با موضوع ایثارگری پس از ثبت نام داوطلب در آزمون، پذیرفته نخواهد شد.

۳) همه قوانین و مقررات داخلی مرکز برای تمام داوطلبین و پذیرفته شدگان الزم االتباع است و تغییرات آتی در قوانین و مقررات به منزله سلب حق مكتسبه نبوده و رعایت آنها نیز الزامی خواهد بود. همه داوطلبین نیز موظف هستند دستور العمل ها و آیین نامه های مرتبط با مرکز و به صورت خاص آیین نامه اجرایی مرکز مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۹۷ و دستورالعمل کارآموزی وکالت مرکز وکال، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مصوب ۰۲/۰۲/۱۳۹۹ را مطالعه نمایند. قبولی داوطلب در آزمون یا مصاحبه در صورت عدم احراز یا رعایت شرایط مندرج در قوانین، مقررات، دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط با مرکز، هیچگونه حقی مبنی بر پذیرش وی ایجاد نمی کند.

۴) پذیرش نهایی منوط به اخذ حد نصاب نمره علمی در آزمون کتبی و پذیرش در آزمون شفاهی (مصاحبه علمی- شخصیتی) و وجود ظرفیت در حوزه قضایی مورد تقاضا و تایید نهایی هیئت تعیین صالحیت میباشد.

۵) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خالف اظهارات و مدارك ارسالی از سوی داوطلبان ثابت گردد از فهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور پروانه نیز، پروانه آنان باطل خواهد شد.

۶) ازپذیرفته شدگان مرحله اول درآزمون كتبی، درمرحله دوم آزمون مصاحبه »علمی-شخصيتی» به عمل خواهد آمد و صرفاً پس از بررسی صحت مدارك، دارا بودن شرایط قانونی و علمی از مراحل فوق و پس از گزینش و احراز صلاحیت به مرحله کارآموزی راه خواهند یافت. داوطلبان دقت نماید با توجه به استانداردهای علمی حاکم بر آزمون و تلفیقی بودن نمره نهایی از دو مرحله آزمون، تنها قبولی نهایی مالك خواهد بود و قبولی در هیچ کدام از مراحل حقی برای شرکت کنندگان ایجاد نخواهد نمود. ۷) به متقاضیان اخذ پروانه وکالت پس از پذیرش در آزمون، مصاحبه علمی-شخصیتی و احراز صالحیت، پروانه کارآموزی اعطاء میگردد و این دسته راه یافتگان نهایی موظفند به مدت ۱۸ ماه عالوه بر انجام تكالیف آموزشی، تحت نظر وکیل سرپرست مطابق با قوانین و مقررات حاکم به کارآموزی و وکالت در برخی دعاوی بپردازند. کارآموزان پس از صفحه ۷ طی موفقیتآمیز دوره کارآموزی و قبولی در ارزیابیهایی حین و پایان این دوره موفق به کسب پروانه وکالت پایه یک می‌شوند.

۸) عدم توجه به اطلاعیه‌های مرکز در فرآیند جذب و عدم مراجعه جهت طی کردن هر یک از اطالعیه ها به منزله انصراف بوده و هیچگونه عذری در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.

۹) داوطلبانی که دارای معلولیت (کم بینایی یا نابینایی) و ناتوانی جسمی-حرکتی از ناحیه دست می‌باشند (صرفا جهت استفاده از منشی در آزمون) گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را از قسمت مربوطه سیستم ثبت نام ارسال نمایند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق‌العاده‌ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه‌کننده ایجاد نخواهد شد.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائيه

مطالب مرتبط:

قوانین و مقررات منبع آزمون وکالت 99 مرکز وکلای قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام