آزمون وکالت

گزیده منابع آزمون وکالت ۱۴۰۱ (معوق ۱۴۰۰)

در این مطلب، گزیده ای از منابع آزمون وکالت ۱۴۰۱ که دربردارنده مباحث قوانین و مقررات اعلامی اسکودا (اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری) و شرح ارتباط و مفاهیم آن ها است آورده شده است. اسکودا بعنوان برگزار کننده آزمون وکالت هر ساله برای هر درس آزمون، قوانین و مقررات مدنظر طراح سوالات را در آگهی آزمون اعلام ‌می‌کند. در نتیجه بهترین منابع باید این قوانین و مقررات که اهمیت بالای در آزمون دارند را حتما پوشش بدهند.

از آنجا که سوالات آزمون وکالت در سال‌های اخیر مفهومی و مسئله محور می‌باشند، تنها مطالعه قوانین و مقررات اعلامی اسکودا برای آمادگی آزمون وکالت کفایت لازم را نمی‌کند. درک مفاهیم و ارتباط مواد قانونی در قالب درسنامه یا شرح مواد در رسیدن به پاسخ صحیح سوالات آزمون بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر آن در موارد اختلافی آگاهی از آرای وحدت رویه و نظریات دکترین حقوقی مهم خواهند بود (این موارد در عمده کتب درسنامه آزمونی مدنظر قرار می‌گیرند).

بیشتر ببینید:

آزمون وکالت ۱۴۰۰ بعلت تعویق مطابق آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱ (ثبت نام از ۲۶ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

فهرست منابع آزمون وکالت اعلامی اسکودا و بودجه بندی هر درس

در زیر عناوین منابع در قوانین و مقررات، ضرایب و تعداد سوالات هر درس آزمون وکالت ۱۴۰۱ را ملاحظه می‌کنید.

اصول استنباط حقوق اسلامی و متون فقه

ضریب درس اصول استنباط حقوق اسلامی (اصول فقه) و متون فقه ۲ و تعداد سوالات ۲۰ عدد (۱۰ سوال اصول فقه و ۱۰ سوال متون فقه) می‌باشد.

اصول استنباط حقوق اسلامی (اصول فقه)

متون فقه (در حد تحریرالوسیله)

آیین دادرسی کیفری

ضریب درس آیین دادرسی کیفری ۲ و تعداد سوالات ۲۰ عدد می‌باشد. با کلیک روی هر عنوان میتوانید رایگان مطالعه و دانلود کنید:

  1. قانون آیین دادرسی کیفری
  2. قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب
  3. قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی

حقوق اساسی

ضریب درس حقوق اساسی ۱ می‌باشد.

دانلود رایگان قوانین خاص آزمون وکالت ۱۴۰۰

برای آمادگی در آزمون وکالت چگونه مطالعه بکنیم؟

همانطور در بالا اشاره شد علاوه بر متن قوانین و مقررات منبع آزمون، درسنامه و شرح آزمونی برای مطالعه آزمون وکالت نیاز خواهد بود. از آنجا که سوالات آزمون وکالت پرسش های چهارگزینه ای هستند، مهارت و تکنیک های تست زنی نیز از اهمیت بالای برخوردار هستند. بنابراین علاوه بر مطالعه درسنامه، کتب تست طبقه بندی شده (تست های سنوات گذشته) جهت افزایش مهارت تست زنی مفید خواهند بود.

به طور کلی برای مطالعه مطلوب هر درس، بهتر هست داوطلبان یک منبع درسنامه یا شرح آزمونی همراه با تست های طبقه بندی شده به موازات مطالعه بکنند. یعنی هر مبحث مطالعه شد، در کنار آن تست های مرتبط آن مبحث بررسی شود تا آمادگی لازم برای آزمون ایجاد شود.

درسنامه یا شرح آزمونی + تست طبقه بندی شده = مطالعه مطلوب

چه کتابی را در زمره منابع آزمون وکالت ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ بخوانیم؟

مطابق توضیح بالا دو نوع کتاب ۱) درسنامه یا شرح آزمونی ۲) تست طبقه شده برای آمادگی در آزمون وکالت مفید خواهد بود. در ذیل برای هر درس کتبی پیشنهاد شده است که در هر نوع چند مورد جهت انتخاب یکی از آن ها مطابق سلیقه داوطلبان توصیه شده است. لازم به ذکر هست، این کتب پیشنهادی بوده است و کتاب ‌های مشابه دیگر نیز قابل جایگزینی میتوانند بشوند. برای تهیه (قابل سفارش از سراسر کشور) و مشاهده جزییات کتب روی آن‌ها کلیک کنید:

کتب منبع درس حقوق مدنی

کتب منبع درس آیین دادرسی مدنی

کتب منبع درس حقوق تجارت

کتب منبع درس حقوق جزای عمومی و اختصاصی

کتب منبع درس آیین دادرسی کیفری

کتب منبع اصول فقه

کتب منبع متون فقه

کتب منبع حقوق اساسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام