آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

سامانه استعلام وضعیت پوشش بیمه‌ای و مستمری سازمان تأمین اجتماعی

سامانه غیرحضوری بهره‌مندی از خدمت استعلام وضعیت پوشش بیمه‌ای و مستمری (بخشنامه شماره ۲۴۱۶/۹۹/۵۰۰۰ مورخ ۱۳/۱۲/۱۳۹۹ سازمان تأمین اجتماعی)

با سلام

احتراماً؛ در راستای اجرای طرح تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی، خدمت استعلام وضعیت دریافت مستمری و پوشش بیمه ای از تاریخ ۱۵/۹/۱۳۹۹ راه اندازی گردیده و کلیه اشخاص حقیقی می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان استعلام آخرین وضعیت ارتباط خود با سازمان تأمین اجتماعی را جهت ارائه به مراجع ذیصلاح از این سامانه اخذ نمایند. همچنین امکان استعلام سند صادره جهت کلیه سازمان های مخاطب نیز با مراجعه به پنل «مخصوص دستگاه های دولتی و مرجع استعلامات رسمی» و از طریق کد رمز ارائه شده توسط متقاضی امکان‌پذیر می باشد.

علاوه بر موارد پیش گفت، کلیه مراجع قضایی و شبه قضایی، صندوق های بیمه ای، سازمان ها و نهادهای حمایتی و امدادی و.. می توانند پس از عقد تفاهم‌نامه با این سازمان دسترسی مربوطه را جهت بررسی وضعیت بیمه ای افراد (بیمه شده و مستمری بگیر) کسب نموده و از طریق سامانه فوق آخرین وضعیت پوشش بیمه ای و مستمری اشخاص مورد نظر خود را از سازمان دریافت نمایند.

لذا به منظور تسهیل در امور و تسریع در اقدام، خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به کلیه سازمان ها و واحدهای زیرمجموعه ابلاغ گردیده و از این پس هر گونه استعلام وضعیت پوشش بیمه ای و مستمری را صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس www.es.tamin.ir اخذ نمایند.

بدیهی است، با توجه به اینکه پاسخ استعلامات از سامانه رسمی سازمان اخذ می گردد، نیاز به استعلام اصالت آن از شعب تابعه این سازمان نخواهد بود.

مهرداد قریب- معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی

سامانه استعلام وضعیت پوشش بیمه‌ای و مستمری سازمان تأمین اجتماعی
سامانه استعلام وضعیت پوشش بیمه‌ای و مستمری سازمان تأمین اجتماعی

مطالب مرتبط:

روش های دریافت استعلام استحقاق درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام