قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

بخشنامه پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا تأمین اجتماعی

شناسنامه قانون | 1214367 112

استراحت پزشکی بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کرونا (بخشنامه شماره ۹۹۴۹/۹۹/۱۰۰۰ مورخ ۲۴/۱۰/۱۳۹۹ سازمان تأمین اجتماعی)

مدیران کل تأمین اجتماعی استان

مدیران درمان تأمین اجتماعی استان

با سلام

پیرو دستور اداری شماره ۴۲۴۵/۹۹/۱۰۰۰ مورخ ۱۶/۵/۱۳۹۹ و با توجه به راه‌اندازی وب سرویس استعلام تست PCR وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که تست PCR آنان بر پایه اطلاعات سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مثبت اعلام گردیده، توجه واحدهای اجرائی را به رعایت نکات زیر جلب می‌نماید:

۱- با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده، بیمه‌شدگان مذکور می‌بایست با مراجعه به درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی eservices.tamin.ir از طریق منوی بیمه‌شدگان/ حمایت‌های کوتاه مدت/ غرامت دستمزد ایام بیماری نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد اقدام نمایند.

۲- به منظور تفکیک بیمه‌شدگانی که از طریق استعلام از سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تست کرونا آنان مثبت اعلام گردیده، در کارتابل غیرحضوری سامانه تعهدات کوتاه مدت یک ستوان تحت عنوان «بیماری کرونا» به جدول مشاهده درخواست‌ها و همچنین در منوی ثبت مشخصات استراحت پزشکی «کد ۰۲۷- بیماری کرونا بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت» به فهرست نوع عارضه اضافه شده است. بنابراین کاربران واحدهای اجرایی می‌بایست در هنگام ثبت مشخصات استراحت پزشکی این قبیل از بیمه‌شدگان از کد مذکور استفاده نمایند.

۳- چنانچه بیمه شده‌ای دارای آزموایش PCR مثبت بوده، لیکن اطلاعات وی در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نگردیده باد، امکان بارگذاری مستندات مذکور از سوی متقاضی در درگاه غیرحضوری فراهم می‌باشد. بنابراین کاربران شعب می بایست در هنگام پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که فاقد اطلاعات در سامانه وزارت بهداشت می‌باشند در منوی ثبت مشخصات استراحت پزشکی از فهرست نوع عارضه «کد ۰۲۶- بیماری کرونا» را انتخاب نمایند.

۴- واحدهای اجرایی موظفند به صورت روزانه به کارتابل خدمات غیرحضوری رسیدگی و چنانچه دوره استراحت پزشکی ۱۵ روز و کمتر بابت استراحت‌های سرپایی و تا سقف یک ماه جهت استراحت‌های متصل به بستری باشد، نسبت به پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان مبتلا به کرونا بدون انجام تشریفات اداری (مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی بکار توسط کارفرما) با رعایت سایر ضوابط مقرر در دستور اداری صدرالاشاره اقدام نمایند.

۵- اداره کل روابط عمومی موظف است با همکاری ادارات کل استان‌ها، امکان استفاده از سامانه غیرحضوری و تسهیلات فراهم شده را به نحو مقتضی در شعب، کارگزاری‌ها، مراکز درمانی از طریق نصب بنر، سایت رسمی سازمان اطلاع‌رسانی نماید.

مسئول حسن اجرای این دستور اداری مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات، مدیران کل، مدیریت‌های درمان، معاونین بیمه‌ای و رؤسای ادارات امور بیمه‌شدگان استان‌ها و رؤسا، معاونین بیمه‌ای و مسئولین امور بیمه‌شدگان واحدهای اجرایی خواهند بود.

مصطفی سالاری- مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام