آزمون تعیین صلاحیت
حق بیمه و بازنشستگی

مصوبه شورای عالی رفاه در خصوص نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی صندوق روستاییان و عشایر

شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مصوبه‌ای با نقل و انتقال حق بیمه با کسوربازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر به سایر سازمان‌ها و صندوق های بازنشستگی یا بالعکس موافقت کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران این خبر را اعلام  کرد.

بر اساس این مصوبه، به منظور هماهنگی در نقل و انتقال حق بیمه با کسور بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی کشوری و به استناد تبصره (۲) بند الف ماده (۵۷) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور -مصوب ۱۳۹۵- نقل و انتقال حق بیمه با کسوربازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سایر سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی یا بالعکس امکان پذیر است.

بر اساس مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، در صورت اشتراک و بیمه پردازی نزد صندوق بیمه مقصد در زمان ارائه درخواست بیمه شده و درچارچوب ضوابط قانونی حاکم بر صندوق بیمه مقصد،با لحاظ تاثیر سوابق منتقله در میزان مستمری و شرایط احراز و برای بهره مندی از مزایا و تعهدات بلندمدت و همچنین رعایت نحوه محاسبه و پرداخت مابه التفاوت و سایر موارد مربوطه بر اساس قانون نقل و انتقالات حق بیمه یا بازنشستگی -مصوب ۱۳۶۵- و آئین نامه اجرایی مربوطه انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام