آزمون تعیین صلاحیت
مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

بخشنامه دورکاری کارکنان شهرداری تهران در نیمه اول دی ماه ۹۹

بخشنامه دورکاری کارکنان شهرداری تهران در نیمه اول دی ماه ۹۹ (بخشنامه شماره ۳۵/۹۵۷۵۳۶ مورخ ۳۰/۴/۱۳۹۹ شهرداری تهران)

شناسنامه قانون | 4345846

معاونان و مشاوران محترم شهردار تهران- شهرداران محترم مناطق بیست و دو گانه- مدیران محترم ادارات کل و واحدهای ستادی- مدیران عامل محترم سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه

با سلام و احترام؛

در راستای مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبتنی بر اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، ایمنی و لحاظ محدودیت‌های هوشمندانه و متناسب برای مقابله با اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کویید-۱۹ و همچنین در جهت جاری سازی بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۲۷/۸/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور به شرح پیوست و با توجه به موافقت شهردار محترم تهران به آگاهی می‌رساند؛ به منظور حفظ و ارتقای سلامت کارکنان شهرداری تهران، مراتب ذیل با رعایت مفاد دستورالعمل ابلاغی به شماره ۱۴۲۴۵۰۱ مورخ ۱۰/۱۲/۱۳۹۸ در نیمه اول دی‌ماه (از یکم تا پانزدهم دی‌ماه) سال جاری تحت عنوان انجام کار از راه دور با هدف قطع زنجیره سرایت بیماری در کوتاه مدت،  توسط واحدهای تابعه لازم الاجرا خواهد بود.

۱- با توجه به الزام رعايت پروتكل هاي بهداشتي، حفظ فاصله اجتماعي و زيرساخت موجود، برای ارائه خدمات مطلوب و مشروط به تداوم خدمات، استفاده از ظرفيت دوركاری در هر واحد سازماني حداقل پنجاه درصد از كل نيروهای شاغل، توسط واحدهای تابعه لازم الاجراست. 

۲- واحدهای اجرايی و نظارتی خدمات شهری، حمل و نقل عمومی، خدمات درمانی و سلامت، نگهبانی ، خدمات رسان و نيروهای شيفتی معاونت هاي شهرداری تهران با هماهنگی بالاترين مقام مسئول هر واحد سازمانی نسبت به ارائه خدمات اقدام نمايند به نحوي كه از بروز هرگونه وقفه در انجام وظايف و ايجاد اختلال در ارائه خدمات به شهروندان پيشگيري به عمل آيد.

۳- بالاترين مقام هر واحد سازماني موظف است با استفاده از ظرفيت بند یک، به نحوی برنامه ريزی نمايدكه فاصله گذاری اجتماعي رعايت شده و از تراكم كاركنان در فضاهای اداری جلوگيری شود.

۴- استفاده از ماسک توسط کارکنان و مراجعین مطابق با مفاد مندرج در بخشنامه ابلاغی شماره ۳۵۰۵۳۸ مورخ ۲۲/۴/۱۳۹۹ ضروری است.

۵- همکاران جانباز معزز، بیماران خاص، بیماران زمینه ای و بانوان با تأیید کمیسیون پزشکی شرکت شهر سالم و مکاتبه واحد متبوع با اولویت از این بخشنامه بهره مند می گردند.

۶- كاركنان بالای ۶۰ سال سن، بانوان دارای فرزند خردسال (زير ۶ سال)، همكاران معلول و كم توان جسمی و حركتی و كاركنان داراي فرزند بيمار خاص و يا معلول از اين بخشنامه بهره مند خواهند شد.

۷- كاركنان مشمول اين بخشنامه متعهد به حضور حداقل يك روز كاري از هر هفته، در محل خدمت جهت ارائه گزارش كار، كسب اطلاعات كاري و.. می باشند و مديران مربوطه وظيفه نظارت مستمر و موثر بر نحوه ارايه خدمات همكاران دوركار را بر عهده خواهند داشت و مراتب باید بطور پيوسته با تاكيد بر الزام كاركنان به ارايه خدمات پايدار و با كيفيت به شهروندان ارجمند در دستور كار قرار گيرد.

۸- با توجه به ایجاد زیرساخت های لازم در سامانه تردد و امکان درخواست دورکاری در سامانه مذکور و همچنین دسترسی های ایجاد شده از مورخ ۱/۸/۱۳۹۹، بدیهی است صرفاً کارکنان دورکار مجاز به استفاده از پیش کارت دورکاری می باشند و در صورت مشاهده موارد غیرمجاز برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

۹- برگزاری جلسات اداری، سمینارها، همایش ها و موارد مشابه از طریق ویدئو کنفرانس و با استفاده از ابزارهای ارتباطی مورد تأیید شهرداری تهران توصیه می گردد. در موارد ضرورت برگزاری جلسات حضوری، مراتب با رعایت پروتکل ها و الزامات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شرایط محل جلسه و فضای مورد نیاز، حداکثر تا سقف ۲۰ نفر مطابق با وضعیت نارنجی طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا در دستور کار قرار گیرد.

۱۰- معاونین توسعه منابع انسانی مناطق ۲۲گانه، معاونین مالی و اداری سازمان ها و شرکت های تابعه و رؤسای امور اداری و کارگزینی معاونت های ستادی و عناوین مشابه، وظیفه تبیین و اطلاع رسانی این بخشنامه را به واحدهای زیرمجموعه بر عهده خواهند داشت.

۱۱- تخطی از رعایت دقیق مراتب به شرح فوق و ارایه گزارش و مستندات دال بر عدم رعایت بخشنامه ها، قابلیت پیگیری به عنوان تخلف اداری در مبادی نظارتی ذیربط را خواهد داشت. در صورت مشاهده تخلف، مراتب از طریق شماره ۱۸۸۸ به سازمان بازرسی منعکس گردد.

۱۲- در صورت استمرار وضع موجود و احساس ضرورت انجام خدمات از راه دور، متعاقباً بخشنامه مورد لزوم تبیین و ابلاغ خواهد شد.

نظارت بر اجرای کامل این بخشنامه و لحاظ ۵۰ درصد دورکاری کارکنان بر عهده بالاترین مقام مسئول واحد سازمانی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام