مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

بخشنامه ساماندهی فرایند مدیریت سرمایه انسانی در شهرداری تهران

بخشنامه ساماندهی فرایند مدیریت سرمایه انسانی در شهرداری تهران (بخشنامه شماره ۱۰/۶۹۲۱۱۱۱ مورخ ۲۷/۷/۱۴۰۰ شهرداری تهران)

معاونان مشاوران محترم

شهرداران محترم مناطق بیست و دوگانه

مدیران کل محترم ستادی

رؤسا و مدیران عامل محترم سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه

در اجرای تکالیف برنامه پنج ساله سوم، ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی، برقراری عدالت استخدامی در جذب، ایجاد زمینه رشد معنوی سرمایه انسانی، بهسازی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارت، رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات بر اساس ارزیابی عملکرد، چابک سازی و متناسب سازی ساختار نیروی انسانی، دانش بنیان کردن نظام اداری، خدمت رسانی برتر، نوین و کیفی، ارتقای سلامت اداری و رشد ارزش‌های اخلاقی، ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در شهرداری تهران و واحدهای تابعه، بدین‌وسیله مراتب ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

۱- به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در امور مربوط به جذب و به‌کارگیری، نظام پرداخت و جبران خدمت، رفاه و درمان، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، بازنشستگی، رسیدگی به امور ایثارگران، انتصاب مدیران، ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد، تکریم ارباب رجوع و… کلیه مناطق ۲۲گانه، واحدهای ستادی، سازمان‌های مستقل و غیرمستقل و شرکت‌های تابعه و وابسته مکلف به رعایت ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی توسط معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا می‌باشند.

۲- جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی جدید تحت هر عنوان و با هر نوع وضعیت استخدامی اعم از (تمام وقت، نیمه وقت و پاره وقت، پیمانکاری، شرکتی، مشاوره‌ای، حق‌الزحمه ای، ساعتی، پروژه ای و… حتی انجام خدمت به طور رایگان یا افتخاری) ممنوع بوده و بر حسب ضرورت هر نوع درخواست می‌بایست با هماهنگی و اخذ مجوز از سوی حوزه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اقدام شود.

تبصره: تجدید و تمدید قرارداد کار کارکنان قراردادی مدت معین صرفاً در چارچوب ارزیابی عملکرد و دستورالعمل های ابلاغی حوزه معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا و کسب امتیاز لازم قابل اقدام خواهد بود.

۳- هر گونه نقل و انتقال کارکنان شاغل از شهرداری تهران به سایر دستگاه‌ها و بالعکس پس از اخذ مجوز از معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا امکان‌پذیر می‌باشد.

۴- هر گونه تبدیل وضعیت استخدامی پس از اخذ مجوزهای قانونی و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا امکان پذیر می باشد.

۵- به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات بازخرید یا بازنشسته گردیده اند، مستند به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و اصلاحیه بعد از آن، ممنوع بوده و هر گونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان به افراد موصوف مورد تأیید نمی‌باشد.

تبصره: به کارگیری افراد واجد شرایط در صورت ضرورت نیاز و فقدان نیروی متخصص مشابه شاغل، متعاقب انجام فرآیند قانونی و اخذ مجوز از معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا قابل بررسی و اقدام خواهد بود.

۶- به کارگیری و ادامه اشتغال نیروی انسانی در قالب شرکتی و پیمانکاری (حجمی- پروژه ای) در مشاغل اداری و سازمانی و همچنین اشتغال نیروهای کارگری و عناوین مشابه در بخش های اداری و تخصصی تحت هر شرایط ممنوع می باشد.

۷- ذیحسابان واحدها، سازمان‌ها و شرکت‌ها مکلفند از هر گونه پرداخت‌های مستقیم و غیرمستقیم به کلیه کارکنان (ثابت، رسمی، تمام وقت، پاره وقت، مشاوره ای، حق الزحمه ای، ساعتی، پروژه ای، شرکتی و پیمانکاری) که بدون مجوز و خارج از روال و فرایند ابلاغی جذب شده اند، خودداری نمایند.

۸- سازمان بازرسی شهرداری تهران مکلف است با نظارت مستمر و برخورد با موارد احتمالی تخطی و تخلف از ضوابط ابلاغی و ارائه نتایج آن به معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا تمهیدات اجرای دقیق آن را فراهم نماید.

۹- معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، موظف است ضمن نظارت بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه با همکاری واحدهای نظارتی (حراست، بازرسی، ذی حسابان) گزارش عملکرد واحدهای مربوطه را در بازه های زمانی شش ماهه به اینجانب ارائه نمایند.

علیرضا زکانی- شهردار تهران

بخشنامه ساماندهی فرایند مدیریت سرمایه انسانی در شهرداری تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام