آزمون تعیین صلاحیت
ارتقای کارکنان

نظام نامه مديريت استعداد كاركنان دستگاه‌های اجرایی

نظام‌نامه مديريت استعداد كاركنان دستگاه‌های اجرایی و تشکیل کانون سنجش استعدادها

خبر مورخ 20 مهر 1398 

آغاز اجرای مرحله مقدماتي و محدود پروژه ملی مديريت استعداد كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي

مرحله مقدماتي و محدود پروژه ملي مديريت استعداد كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي با مشاركت سازمان اداري و استخدامي كشور و وزارت جهادكشاورزي در همايشي در محل سازمان جهادكشاورزي استان سمنان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور در اين مراسم كه با حضور فرهاد علي­‌پور، رئيس مركز مطالعات نظام­‌ها و فناوري‌­هاي مديريتي و كارشناسان اين امور و رئيس و معاون مركز تحول اداري وزارت جهادكشاورزي برگزار شد، علي پور طي سخناني گفت: «امروزه در سراسر دنيا به ويژه كشورهاي توسعه يافته دريافته‌اند تنها حوزه‌اي كه ظرفيت سرمايه‌گذاري در آن نامحدود است، انسان و پرورش قابليت­‌ها و ظرفيت­‌هاي انساني است كه اتفاقا در متون ديني و ادبي ماهم مشهود است.

وي افزود: در نظام اداري نيز همين انسان­‌ها به عنوان كاركنان پيش برنده فعاليت­‌ها هستند و عمدتا از توانمندي­هايي برخوردارند كه گاه حتي تا پايان دوره خدمت آنها شناخته نمي‌شود و اين منجر به بروز ترك خدمت يا كاهش انگيزه آنان شده و هزينه‌هاي زيادي را به نظام اداري تحميل مي كند.

رئيس مركز مطالعات نظام­‌ها و فناوري‌­هاي مديريتي  با اشاره به اينكه با شناسايي ظرفيت­‌ها و استعدادهاي بالقوه و توسعه فردي و شغلي كاركنان مي‌­توان دستاوردهاي ارزنده‌اي را حاصل كرد و عملكرد شغلي و سازماني و همچنين تعلق سازماني كاركنان را ارتقا داد، اظهار داشت:. طرح مديريت استعداد در راستاي بند۲ سياست­هاي كلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري مبني بر ارتقاء منابع انساني و با تاكيد آقاي مهندس انصاري معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در نظام اداري طراحي و به مرحله اجراي مقدماتي رسيده است.

علي پور همچنين در گفتگويي با صدا و سيماي استان سمنان ضمن معرفي ابعاد اين پروژه بر اهميت نيروي انساني و نقش آن در بهبود عملكرد دستگاه‌­هاي اجرايي و جهت‌گيري اين پروژه در شناسايي استعدادهاي موجود نظام اداري تاكيد كرد.

در ادامه اين همايش نظام نامه مديريت استعداد و فرايند اجرايي آن براي حاضران تشريح و از محل استقرار كانون سنجش استعدادهاي جهادكشاورزي استان نيز بازديد شد.

شايان ذكر است فرايند مطالعاتي طرح مديريت استعداد كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي كه از جمله طرح هاي پيشرو در حوزه مديريت منابع انساني بخش دولتي به شمار مي‌رود از سال ۱۳۹۶ در مركز مطالعات نظام­‌ها و فناوري­‌هاي مديريتي سازمان اداري و استخدامي كشور آغاز شده و پس از اجراي موفقيت‌آميز مرحله اجراي مقدماتي آن به صورت رسمي به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام