Site icon شناسنامه قانون

مشاغل عمومی رسته علوم اجتماعی

ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظام‌نامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

مشاغل عمومی رسته علوم اجتماعی (پیوست ۴ بخشنامه شماره ۴۱۹۳۵/۹۱/۲۲۰ مورخ ۴/۱۱/۱۳۹۱ معاونت توسعه مدیریت موضوع: دستورالعمل تعیین مشاغل عمومی دستگاه‌های اجرایی)

عنوان شغل : کارشناس حقوقی

تعریف:

این شغل دربرگیرنده پست هاي سازمانی است که متصدیان آنها انجام امور حقوقی از قبیل تهیه و تنظیم لوایح قانونی، تصویب نامه ها، اساسنامه ها، آیین نامه ها، دستورالعمل ها، انعقاد قراردادهاي داخلی و خارجی، رسیدگی به پرونده ها و دعاوي اداري، استخدامی و مسائل مرتبط به حقوق کار بین کارگر و کارفرما، امور ورشکستگان، اتباع
خارجی و نظایر آن را بر عهده داشته یا طرح ریزي، هماهنگی و سرپرستی قسمتی از فعالیت هاي فوق را عهده دار می باشند.

نمونه وظایف ومسئولیت ها:

– جمع آوري و بررسی و تنظیم اطلاعات جهت استفاده در متن لوایح دفاعیه وزارتخانه یا مؤسسه دولتی در مراجع صلاحیتدار

– جمع آوري، بررسی و تنظیم اطلاعات جهت ارایه نظرات و آراي مشورتی در پاسخ پرسش هاي به عمل آمده از طرف واحدها یا مقامات دولتی در زمینه مسایل حقوقی

– جمع آوري، بررسی و تنظیم اطلاعات جهت تهیه و تدوین لوایح قانونی، طرح تصویب نامه ها، اساسنامه ها و آیین نامه هاي مورد نیاز

– تهیه متن قراردادهاي منعقده

– تهیه دستور جلسات و صورتجلسات

– شرکت در جلسات، استماع اظهارات و رسیدگی به دعاوي و رد و یا قبول آن

– ارسال طرح ها و مصوبات به مراجع و ارگان هاي مربوط

– تفکیک عرایض و شکایات واصله از مراجع ذي ربط و ارجاع به واحدها یا کمیته هاي تخصصی مربوط

– رسیدگی به شکایات واصله در حد قوانین و مقررات مربوط و اعلام پاسخ به شاکی یا سازمان ارجاع کننده

– همکاري و اقدام در تهیه آرشیو حقوقی و نگهداري طبقه بندي رونوشت مصوبات

– مطالعه و بررسی قوانین و مقررات و ارایه پیشنهادات به منظور برقرار نمودن رویه واحد حقوقی

– صدور دستور تأمین یا فروش اموال ورشکستگان و جمع آوري منافع و تقسیم بین طلبکاران

– اقدام در مورد تصفیه ترکه ورشکستگان بلاوارث، ترکه اتباع خارجی و نظایر آن

– بازرسی درباره کیفیت اشتغال اتباع بیگانه و کشف موارد تخلف از مقررات مربوطه

– انجام امور قضایی بین المللی(استرداد، تعاون قضایی، تنظیم قراردادهاي قضایی و نظایر آن)

– تهیه گزارش از پرونده هاي محکومین جهت ارایه به مقامات و مراجع مربوط

شرایط احراز:

1- تحصیلات و معلومات : گواهینامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا و یا همتراز در یکی از رشته هاي تحصیلی حقوق، حقوق قضایی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق کیفري و جرم شناسی، علوم جزا و جرم شناسی، علوم قضایی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق خصوصی، معارف اسلامی و حقوق، حقوق خصوصی، حقوق عمومی،
الهیات و معارف اسلامی (فقه و مبانی حقوق اسلامی)، حقوق بین الملل، علوم اسلامی (حقوق اسلامی، کیفر و جرم شناسی، فقه و مباحث حقوق اسلامی) ، حقوق اسلامی،حقوق کنسولی، فقه و حقوق جزا، فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی، فقه مقارن و حقوق جزاي اسلامی، فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی، فقه و حقوق جزاي اسلامی، حقوق بین الملل عمومی، فقه قضایی، قرآن و علوم (حقوق)، مدیریت اصلاح و کیفر هاي قضایی (مدیریت جزا و کنترل هاي قضایی)، مدیریت دادگستري.

2- مهارت: توانایی تجزیه و تحلیل، تفسیر و قضاوت، تشخیص، گزارش نویسی، انتقال مفاهیم و مطالب

3- دوره هاي آموزشی: آیین نگارش حقوقی، آشنایی با آیین نامه ها و دستورالعمل هاي تنظیم قراردادهاي حقوقی، آشنایی با مسئولیت هاي مدنی و کیفري کارکنان دولت

عنوان شغل : کاردان حقوقی

تعریف:

این شغل دربرگیرنده پست هاي سازمانی است که متصدیان آنها انجام امور مربوط در زمینه امور مختلف حقوقی از قبیل جمع آوري اطلاعات و مدارك لازم جهت تهیه و تنظیم لوایح قانونی، تصویب نامه ها، دستورالعمل ها، انعقاد قراردادها و نظایر آن را عهده دار می باشند.

نمونه وظایف ومسئولیت ها:

– همکاري در جمع آوري، بررسی و تنظیم اطلاعات براي تهیه متن لوایح دفاعیه و تدوین لوایح قانونی، طرح تصویب نامه ها،اساسنامه ها وآیین نامه هاي مورد نیاز

– ارسال طرح ها و مصوبات به مراجع و مؤسسات ذي ربط

– تفکیک عرایض و شکایات واصله از مراجع ذي ربط و ارجاع به واحدهاي تخصصی مربوط

– اعمال نظارت لازم بر نحوه عملیات مقدماتی ثبتی و همچنین تحقیقاتی که پیرامون سوابق دعاوي و موارد اختلاف انجام می گیرد و تهیه گزارش در این زمینه

– همکاري با کارشناسان حقوقی در سایر زمینه هاي مختلف تحقیقاتی در موارد مربوط

شرایط احراز:
1- تحصیلات و معلومات : گواهینامه کاردانی یا کارشناسی و یا همتراز در یکی از رشته هاي تحصیلی حقوق، حقوق قضایی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق کیفري و جرم شناسی، علوم جزا و جرم شناسی، علوم قضایی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق خصوصی، معارف اسلامی و حقوق، حقوق خصوصی، حقوق عمومی، الهیات و
معارف اسلامی (فقه و مبانی حقوق اسلامی)، حقوق بین الملل، علوم اسلامی (حقوق اسلامی، کیفر و جرم شناسی، فقه و مباحث حقوق اسلامی) ، حقوق اسلامی،حقوق کنسولی، قرآن و علوم (حقوق)، خدمات قضایی، مدیریت دولتی، امور دولتی.

2- مهارت: توانایی انتقال مفاهیم و مطالب، گزارش نویسی

3- دوره هاي آموزشی : آیین نگارش حقوقی، آشنایی با آیین نامه ها و دستورالعمل هاي تنظیم قراردادهاي حقوقی، آشنایی با مسئولیت هاي مدنی و کیفري کارکنان دولت

عنوان شغل : کارشناس روابط عمومی

تعریف:

این شغل دربرگیرنده پست هاي سازمانی است که متصدیان آنها انجام امور مربوط به اطلاعات، انتشارات، امور مجلس و تشریفات و یا طرح ریزي، هماهنگی و سرپرستی فعالیت هاي فوق را به عهده دارند.

نمونه وظایف ومسئولیت ها:

– جمع آوري اطلاعات و آمار در زمینه مطالب منتشره در وسایل ارتباط جمعی دولتی و خصوصی در ارتباط با وزارتخانه یا مؤسسه متبوع و گزارش لازم

– انجام امور مربوط به اجراي آیین نامه هاي مصوب در مورد هماهنگ کردن تبلیغات

– مطالعه و بررسی و رعایت موازین لازم براي برنامه هاي انتشاراتی و اطلاعات

– تهیه نشریات تبلیغاتی، فنی و بولتن هاي داخلی

– انجام امور مربوط به برگزاري جشن هاي محلی، اجراي برنامه هاي رادیویی و تلویزیونی و یا مصاحبه با مقامات مربوط

– اجراي کلیه امور مطبوعاتی و سمعی و بصري سازمان متبوع

– برقراري تماس با وزارتخانه ها و مؤسسات، ارگان هاي دولتی و سفارت خانه ها به منظور هماهنگی و تنظیم برنامه هاي انتشاراتی، امور مسافرت ها، پذیرایی ها و ملاقات ها، کنفرانس ها، سمینارها و نظایر آن

– تهیه آمار و اطلاعات بیوگرافی از میهمانان خارجی و تهیه گزارش براي مقامات

– بررسی مدارك و اطلاعات در مورد طرح لوایح مربوط به سازمان متبوع و تعقیب آنها در مجلس و کمیسیون هاي پارلمانی مجلس

– بررسی مدارك لازم در مورد طرح آیین نامه ها و تصویب نامه هایی که از طرف وزارتخانه متبوع و سازمان هاي وابسته جهت تصویب به هیأت دولت تقدیم می شود.

– بررسی مطالب و مسائلی که توسط نمایندگان مجلس در ارتباط با وزارتخانه متبوع مطرح و عنوان می شود.

– تحقیق در افکار عمومی و ارزیابی نظرات مردم و استفاده از آن در تعیین خط مشی برنامه هاي انتشاراتی و اطلاعاتی سازمان متبوع
شرایط احراز:

1- تحصیلات و معلومات : گواهینامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا و یا همتراز در یکی از رشته هاي تحصیلی مدیریت امور فرهنگی ، برنامه ریزي امور فرهنگی، امور فرهنگی ، فرهنگ و زبان هاي
باستانی ایران ، فرهنگ و ارتباطات ، زبان وادبیات فارسی، زبان وادبیات عرب و رشته هاي تحصیلی علوم ارتباطات اجتماعی، علوم ارتباطات، فرهنگ و ارتباطات، تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، روابط عمومی،
روزنامه نگاري، حقوق ارتباطات، تبلیغ و ارتباطات، مدیریت رسانه، معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، علوم اجتماعی (ارتباطات اجتماعی)، علوم ارتباطات اجتماعی (روزنامه نگاري، روابط عمومی)، مدیریت
دولتی، معارف اسلامی (تبلیغ و ارتباطات).

2- مهارت: توانایی گزارش نویسی، فن بیان، انتقال مفاهیم و مطالب، استفاده از نرم افزار هاي تخصصی، برقراري ارتباط مؤثر، آشنایی کامل به زبان انگلیسی

3- دوره هاي آموزشی :

– اصول گزارش نویسی در روابط عمومی

– مهارت هاي ارتباط جمعی

– روش هاي سنجش افکار عمومی

4- سایر عوامل مؤثر: صبر و تحمل و خویشتنداري، برخورد مناسب با ارباب رجوع

 

عنوان شغل : کاردان روابط عمومی

تعریف:

این شغل دربرگیرنده پست هاي سازمانی است که متصدیان آنها انجام امور مربوط به فعالیت هاي روابط عمومی و امور مجلس را به عهده دارند.

نمونه وظایف ومسئولیت ها:

– اجراي کلیه امور مطبوعاتی و سمعی و بصري سازمان متبوع

– همکاري در تهیه و تنظیم برنامه هاي انتشاراتی و اطلاعاتی در چارچوب ضوابط و موازین مربوطه

– همکاري در بررسی و تنظیم اسناد و مدارکی که جهت تنظیم لوایح و یا تصویب نامه یا آیین نامه از طرف وزارتخانه به کمیسیون هاي مجلس و یا هیأت دولت تقدیم می گردد.

– همکاري و اظهارنظر در زمینه نشریات تبلیغاتی، فنی و بولتن هاي داخلی

– ارایه همکاري هاي لازم در کلیه امور روابط عمومی و امور مجلس با روابط عمومی

شرایط احراز:

1- تحصیلات و معلومات : گواهینامه کاردانی یا کارشناسی و یا همتراز در یکی از رشته هاي تحصیلی مدیریت امور فرهنگی ، برنامه ریزي امور فرهنگی ، امور فرهنگی ، فرهنگ و زبان هاي باستانی ایران ،
فرهنگ و ارتباطات ، زبان وادبیات فارسی، زبان وادبیات عرب ، علوم ارتباطات اجتماعی (روزنامه نگاري، روابط عمومی)، مدیریت دولتی، امور دولتی، روابط عمومی، روزنامه نگاري، معارف اسلامی (تبلیغ و
ارتباطات)، علوم اجتماعی (ارتباطات اجتماعی).

2- مهارت: توانایی انتقال مفاهیم و مطالب، گزارش نویسی، فن بیان، برقراري ارتباط مؤثر

3- دوره هاي آموزشی :

– اصول گزارش نویسی در روابط عمومی

– مهارت هاي ارتباط جمعی

– روش هاي سنجش افکار عمومی

٤- سایر عوامل مؤثر: صبر و تحمل و خویشتنداري، برخورد مناسب با ارباب رجوع

عنوان شغل : کارشناس روابط بین الملل

تعریف:

این شغل دربرگیرنده پست هاي سازمانی است که متصدیان آنها انجام امور مربوط به سیاست ها و برنامه هاي مرتبط با روابط و همکاري هاي بین المللی و منطقه اي و دو یا چند جانبه در چهارچوب هدف هاي وزارت متبوع یا طرح ریزي، هماهنگی، اجرا و سرپرستی فعالیت هاي فوق را عهده دار می باشند.

نمونه وظایف ومسئولیت ها:

– گردآوري و تنظیم اطلاعات و تهیه پیش نویس مقدماتی در مورد مطالعات و بررسی هاي مربوط به تنظیم سیاست ها و برنامه هاي مربوط به روابط و همکاري هاي بین المللی، منطقه اي و دو یا چند جانبه ایران با سایر کشورها و امکانات گسترش این روابط و همکاري ها و شرکت در اجلاسیه ها و کنفرانس هاي ذي ربط در چهارچوب وظایف واحد مربوط

– جمع آوري اطلاعات و انجام مطالعات جهت تدوین پیش نویس مقدماتی قراردادها و موافقت نامه ها و اطلاعات در چهارچوب وظایف مربوط

– مطالعه و بررسی قوانین و مقررات دیگر کشورها در زمینه وظایف مربوط به منظور استفاده محتمل در تهیه پیش نویس هاي نهایی در تنظیم مقررات داخلی در این موارد

– مطالعه و بررسی به منظور فراهم ساختن کمک هاي فنی جهت دستگاه هاي ذي ربط در چهارچوب وظایف مربوط

– انجام اقدامات به منظور فراهم ساختن کمک هاي فنی، مشورتی، آموزشی و مالی جهت دستگاه هاي ذي ربط

– ایفاي وظایف نماینده و رابط مقیم دولت جمهوري اسلامی ایران نزد مراجع بین المللی مربوط و کشورهاي مورد قرارداد

– تهیه و تنظیم قرارداد ها و موافقت نامه ها و پروتکل ها و یادداشت هاي تفاهم در صورت لزوم امضاي آنها در چهارچوب وظایف مربوط

– نظارت در امر توزیع اطلاعات کامل راجع به جمهوري اسلامی ایران در سطح جهان و سنجش و بررسی واکنش آن در مطبوعات و شبکه هاي رادیو تلویزیون هاي جهان

– مطالعه و بررسی خلاصه مطالب جراید خارجی در چهارچوب وظایف مربوط

شرایط احراز:

1- تحصیلات و معلومات : گواهینامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا و یا همترازدر یکی از رشته هاي تحصیلی روابط سیاسی، علوم سیاسی، دیپلماسی و سازمان هاي بین الملل، حقوق بین الملل، روابط بین الملل، حقوق بین الملل عمومی، تاریخ (مطالعات خلیج فارس، مطالعات آسیاي مرکزي و قفقاز، تاریخ) تاریخ معاصر جهان اسلام، علوم اسلامی (تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی)، مدیریت دولتی، معارف اسلامی و علوم سیاسی، مطالعات منطقه اي، حقوق ارتباطات، حقوق بشر، فقه سیاسی، مدیریت رسانه، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، قرآن و علوم (علوم سیاسی)

2- مهارت: توانایی گزارش نویسی، فن بیان، انتقال مفاهیم و مطالب، برقراري ارتباط مؤثر، تسلط کامل به یکی از زبان هاي خارجی

3- دوره هاي آموزشی :

– آشنایی با فنون مذاکره در سطح بین الملل

– آشنایی با مفاد قراردادها، موافقت نامه ها و پروتکل هاي بین المللی

– آشنایی با سیاست هاي اقتصادي، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نظام

 

عنوان شغل : کاردان روابط بین الملل

تعریف:

این شغل دربرگیرنده پست هاي سازمانی است که متصدیان آنها انجام امور مربوط به سیاست ها و برنامه هاي مرتبط با روابط و همکاري هاي بین المللی و منطقه اي و دو یا چند جانبه در چهارچوب هدف هاي وزارت متبوع را عهده دار می باشند.

نمونه وظایف ومسئولیت ها:

– ایجاد امکانات لازم براي دستیابی به قوانین و مقررات سایر کشورها جهت استفاده از آنها در تهیه و تنظیم قراردادها و موافقت نامه ها و پروتکل ها

– انتخاب خلاصه مطالب جراید خارجی و تهیه بریده جراید در این رابطه و آماده نمودن آن جهت مطالعه مقامات مافوق

– نظارت بر امر جمع آوري اطلاعات و آمار لازم در زمینه هاي مختلف جهت مبادله با کشورهاي خارجی

– نظارت بر نحوه برقراري ارتباط با سازمان هاي مختلف خارجی در رابطه با وظایف سازمان متبوع

– همکاري با کارشناسان روابط بین الملل در سایر فعالیت هاي مربوط به این شغل

شرایط احراز:

1- تحصیلات و معلومات : گواهینامه کاردانی یا کارشناسی و یا همتراز در یکی از رشته هاي تحصیلی روابط سیاسی، علوم سیاسی، روابط عمومی، مدیریت دولتی، امور دولتی، اندیشه سیاسی در اسلام، علوم اسلامی (تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی)، تاریخ (تاریخ)، معارف اسلامی و علوم سیاسی

2- مهارت: توانایی گزارش نویسی، فن بیان، انتقال مفاهیم و مطالب، برقراري ارتباط مؤثر

3- دوره هاي آموزشی :

– آشنایی با فنون مذاکره در سطح بین الملل

– آشنایی با مفاد قراردادها، موافقت نامه ها و پروتکل هاي بین المللی

– آشنایی با سیاست هاي اقتصادي، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نظام

 

عنوان شغل : کارشناس برنامه ریزي

تعریف:

این شغل دربرگیرنده پست هاي سازمانی است که متصدیان آنها انجام امور مربوط به بررسی هاي منجر به برنامه ریزي اقتصادي، اجتماعی، فیزیکی، تلفیق و هماهنگی برنامه هاي پیشنهادي و بودجه، بررسی و تجزیه و تحلیل و ارزیابی طرح هاي مختلف، تشخیص اولویت برنامه هاي گوناگون و یا طرح ریزي، هماهنگی، اجرا و سرپرستی فعالیت هاي فوق
را عهده دار می باشند.

نمونه وظایف ومسئولیت ها:

– جمع آوري اطلاعات لازم در زمینه امور مربوط به بودجه و برنامه ریزي اقتصادي و اجتماعی و فیزیکی و تنظیم و تلخیص اطلاعات مربوطه

– مطالعه طرح هاي واصله از دستگاه هاي اجرایی از نظر تطبیق جزئیات طرح با اصول برنامه هاي مصوب

– تهیه و تنظیم گزارش ها و جداول مربوط به طرح ها و فعالیت ها در چهارچوب برنامه و بودجه مربوط

– رسیدگی به اجرا و بازدید از عملیات طرح هاي عمرانی و فعالیت هاي جاري و گزارش گیري از پیشرفت کار طرح ها و فعالیت ها به منظور ارزشیابی عملیات از نظر مطابقت نتایج به دست آمده با هدف ها و سیاست هاي تعیین شده

– انجام مطالعات آماري در زمینه حساب هاي ملی و تهیه مدل هاي اقتصادي و شاخص هاي اجتماعی

– انجام مطالعات و بررسی هاي منجر به برنامه ریزي اقتصادي و اجتماعی و فیزیکی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت

– انجام بررسی هاي مربوط به برآورد کلیه منابع و نحوه توزیع آن بین بخش هاي مختلف برنامه هاي عمرانی و بودجه کل کشور

– رسیدگی به اجراي نظام ها و روش ها و خط مشی هایی که براي عدم تمرکز امور و بهبود بخشیدن به وضع اقتصادي و اجتماعی مناطق مختلف کشور تعیین می گردد.

– اندازه گیري درجه پیشرفت طرح ها و برنامه هاي اقتصادي و اجتماعی و فیزیکی و تهیه گزارش در زمینه ارزشیابی عملکرد آنها

– مدیریت و نظارت در امور مربوط به مطالعه و تحقیق درباره خط مشی آینده دولت در زمینه ایجاد تسهیلات و فراهم آوردن وسایل و امکانات رشد اقتصادي و اجتماعی

– راهنمایی مقامات دستگاه هاي اجرایی مربوط در تنظیم بودجه و برنامه سالانه و موافقت نامه هاي طرح ها و فعالیت ها

– نظارت در تهیه الگوهاي برنامه ریزي اقتصادي و اجتماعی و نحوه پیاده کردن آنها

– مدیریت و نظارت در امر رسیدگی به مشکلات اجرایی طرح ها و فعالیت ها و رفع اشکالات مزبور و تعیین راه حل هاي مطلوب

– نظارت در امر بررسی و پیشنهاد نسبت به تعدیل قیمت هاي قراردادهاي پیمانکاران و سازندگان

– مدیریت در امر بررسی و اظهارنظر نسبت به قراردادهاي مطالعاتی بین دستگاه هاي اجرایی و مؤسسات علمی و تخصصی

– مدیریت در امور مربوط به تهیه پیش نویس آیین نامه ها و لوایح و مقررات و بررسی و اظهارنظر نسبت به آیین نامه ها و لوایح و مقررات تهیه شده

– ارایه بودجه و برنامه سال در شوراي اقتصاد و مجلس جهت فصول مربوط

– شرکت در کمیسیون ها و کنفرانس هاي مربوط

شرایط احراز:

1- تحصیلات و معلومات : گواهینامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا و یا همتراز در یکی از رشته هاي تحصیلی تخصصی دستگاه اجرایی با تأیید کمیته اجرایی طرح طبقه بندي مشاغل دستگاه

۲- مهارت: توانایی گزارش نویسی، انتقال مفاهیم و مطالب، استفاده از نرم افزارهاي تخصصی، آشنایی به یکی از زبان هاي خارجی

3- دوره هاي آموزشی :

– تکنیک هاي برنامه ریزي در بخش دولتی

– آشنایی با نظام برنامه ریزي کشور

– کاربرد تکنیک هاي آماري در برنامه ریزي

عنوان شغل : مشاور

تعریف:

این شغل دربرگیرنده پست هاي سازمانی است که متصدیان آنها تحت نظارت مقام مافوق عهده دار مطالعه و بررسی و ارایه نظرات مشورتی درامور ارجاعی می باشند.

نمونه وظایف ومسئولیت ها:

– پیگیري و ابتکار در تهیه و ارایه طرح هاي جدید به منظور جلوگیري از بروز مشکلات اجتماعی

– ارایه شیوه هاي جدید براي بهبود طرق نیل به هدف ها به منظور تأمین حسن انجام برنامه ها و تصمیمات دولت

– تهیه گزارش ها و متن سخنرانی هاي مورد نیاز مقام مافوق

– اظهارنظر در مورد تنظیم طرح ها و یا تدوین و یا تغییر آیین نامه هاي مقررات مربوط

– بررسی و ارایه نظرات مشورتی درباره برنامه هاي مملکتی وزارتخانه یا سازمان متبوع بر حسب ارجاع مقام مافوق

– انجام بعضی از وظایف ستادي و یا اجرایی که از طرف مقام مافوق تعیین می شود

– انجام مأموریت هاي مختلف برحسب ارجاع مقام مافوق و تهیه گزارش لازم از مأموریت ها

– شرکت در بعضی از سمینارها و کمیسیون ها و کنفرانس ها به نمایندگی از طرف مقام مافوق

– رسیدگی به انواع شکایات اداري، مالی، فنی، کشاورزي، فرهنگی بر حسب ارجاع مقام مافوق و تهیه گزارشات لازم درباره آنها

– تهیه و تنظیم هر نوع گزارش برحسب ارجاع مقام مافوق

– هماهنگی برنامه هاي اجرایی و مطالعات حسب ارجاع مقام مافوق

– مطالعه و تحقیق در مورد علل بروز مشکلات و تعیین و تشخیص نقاط ضعف دستگاه و ارایه پیشنهادها و نظرات اصلاحی

شرایط احراز:

1- تحصیلات و معلومات : گواهینامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا و یا همتراز در یکی از رشته هاي تحصیلی تخصصی موضوعی مربوط حسب مورد.

2- تجربه:

– دارا بودن حداقل ۴، ۸ و ۱۲ سال تجربه به ترتیب با دارا بودن مدارک تحصیلی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی برای تصدی پست سازمانی مشاور رؤسای سازمان های وابسته

– دارا بودن حداقل ۸، ۱۲ و ۱۶ سال تجربه به ترتیب با دارا بودن مدارک تحصیلی دکترا، کارشناسی ارد و کارشناسی برای تصدی پست سازمانی مشاور مقامات مندرج در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مشاغل همتراز

3- مهارت: ابتکار و خلاقیت، برنامه ریزي، تشخیص، تصمیم سازي، گزارش نویسی، فن بیان، انتقال مفاهیم و مطالب

4- دوره هاي آموزشی:

– گزارش نویسی پیشرفته

– آشنایی با فنون تصمیم سازي و تصمیم گیري

– آشنایی با نحوه تهیه و تدوین (REP)

Exit mobile version