Site icon شناسنامه قانون

نحوه صدور کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی برای کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان (بخشنامه شماره 308075 مورخ 17/10/1394 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)

ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظام‌نامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

نحوه صدور کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی برای کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان (بخشنامه شماره 308075 مورخ 17/10/1394 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی

پيرو بخشنامه شماره 209930 مورخ 10/08/1394، با توجه به هماهنگي‌هاي به عمل آمده مقرر شد، كارت‌هاي اعتباري خريد كالاهاي ايراني در مرحله اول از تاريخ 19/10/1394 بر اساس قواعد زير براي كاركنان رسمي و پيماني دستگاه‌هاي اجرايي و بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگي كشوري صادر شود:

1- حداكثر درآمد ماهانه تعهد نشده افراد مشمول فوق نبايد از پانزده ميليون ريال بيشتر باشد.

2- سقف كارت اعتباري حداكثر چهار برابر درآمد ماهانه تعهد نشده است.

3 – شرايط درخواست كارت اعتباري بلافاصله توسط واحدهاي منابع انساني دستگاه‌هاي اجرايي به كاركنان و بازنشستگان تحت پوشش اطلاع‌رساني شده و امكانات مناسب براي كاركنان و بازنشستگان جهت ثبت و گردآوري درخواست آنها در نظر گرفته شود.

4- دستگاه‌هاي اجرايي پس از گردآوري درخواست‌ها نسبت به تهيه فهرست متقاضيان شامل اقلام اطلاعاتي بخشنامه صدرالاشعار مشتمل بر كد ملي، نام و نام خانوادگي و شماره شناسنامه، مبلغ گواهي كسر از حقوق، مبلغ اعتبار درخواستي، شماره حسابي كه حقوق بدان واريز مي‌گردد و شماره تلفن همراه متقاضي اقدام نموده و فهرست را به همراه گواهي كسر از حقوق گروهي كه به تاييد ذيحساب رسيده است به بانك عامل ارسال مي‌كنند.

5- بانك عامل دستگاه اجرايي همان بانكي است كه كاركنان و بازنشستگان تحت پوشش آنها حقوقشان را از طريق حساب‌هاي آن بانك دريافت مي‌كنند.

6- بانك عامل پس از دريافت درخواست‌ها از دستگاه اجرايي و پردازش و اعتبارسنجي نهايي نسبت به صدور كارت اقدام كرده و مراتب را از طريق پيامك به اطلاع متقاضيان مي‌رساند.

7- متقاضيان پس از دريافت پيامك و با توجه به اطلاعات آن، به شعبه مشخص شده بانك مراجعه و پس از احراز هويت، امضاي قرارداد و ساير اسناد، كارت اعتباري، پاكت رمز و راهنماي استفاده را دريافت مي‌كنند.

8- اين كارت‌ها از زمان تحويل در تمامي مراكزي كه توسط وزارت صنعت معدن و تجارت مشخص شده قابليت خريد كالاهاي اعلامي آن وزارتخانه را دارا هستند.

9- فروش كالا توسط اين كارت‌ها به صورت اقساط دوازده ماهه و با نرخ سود دوازده درصد سالانه صورت مي‌گيرد.

10- در هر ماه شمسي صورت‌حساب عملكرد كارت براي دارنده آن صادر شده و دارنده كارت موظف است ظرف مدت يك هفته نسبت به بازپرداخت اقساط و بدهي خود اقدام كند.

محمدباقر نوبخت- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

Exit mobile version