Site icon شناسنامه قانون

اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی (بخشنامه شماره 100/32796/9000 مورخ 26/7/1396 رییس قوه قضاییه)

ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظام‌نامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی (بخشنامه شماره 100/32796/9000 مورخ 26/7/1396 رییس قوه قضاییه)

در اجرای ماده (2) آیین‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی مصوب 22/3/1391 رییس قوه قضاییه، مواد 7، 11، 13،14، 22 و 24 دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی، مصوب 26/2/1392 به شرح زیر اصلاح و جایگزین مواد فوق و تبصره‌های آن می‌شود.

ماده 7- شرایط اختصاصی کارشناس فناوری و کارمندان دفتر به شرح ذیل است:

1- دارا بودن مدرک کاردانی یا بالاتر در رشته‌های مرتبط با رایانه و فناوری اطلاعات از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی؛

2- داشتن حداقل بیست و پنج سال سن؛

3- دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه مورد تأیید اداره کل برای این سمت.

ماده 11- واظیف شورا به قرار ذیل است:

الف- بررسی و پیشنهاد برنامه‌های راهبردی و عملیاتی، نظام‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی، نظارتی و فنی مربوط به توسعه دفاتر به اداره کل جهت تصویب در مراجع ذی‌صلاح؛

ب- پیشنهاد میزان هزینه‌های مربوط به خدمات دفتر به اداره کل جهت تصویب رییس مرکز؛

ج- بررسی تقاضای صدور، تمدید، انصراف، لغو، تعلیق پروانه، جابجایی و جایگزینی و پیشنهاد آن به اداره کل؛

د- سایر امور محول از سوی اداره کل.

ماده 13- کانون به وسیله هیأت مدیره‌ای مرکب از هفت نفر به شرح ذیل اداره می‌شود:

1- دو نفر از مدیران دفاتر از بین مدیران پیشنهادی اعضای کانون و تأیید رییس مرکز؛

2- دو نفر از قضات با  حداقل ده سال سابقه قضایی به پیشنهاد شورا و تأیید رییس مرکز؛

3- مدیر یا نماینده تام‌الاختیار اداره کل خدمات الکترونیک قضایی؛

4- یک نفر نماینده مرکز آمار و فنآوری اطلاعات قوه قضاییه؛

5- مدیر عامل کانون.

تبصره- دوره تصدی اعضای هیأت مدیره سه سال و انتخاب مجدد آنها بلامانع است.

ماده 14- اعضای هیأت مدیره در اولین جلسه با رأی مخفی، یک نفر را با اکثریت آراء، ترجیحاً از بین مدیران دفاتر خدمات، به عنوان مدیر عامل و از میان افراد مذکور در بند یک ماده (13)‌ این دستورالعمل، یک نفر را به عنوان رییس هیأت مدیره و یک نفر را به عنوان خزانه‌دار انتخاب خواهند کرد. جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضاء تشکیل و تصمیمات هیأت مدیره با رأی اکثریت اعضای هیأت مدیره معتبر است. مدیر عامل کانون نماینده قانونی کانون در اجرای مصوبات هیأت مدیره است و مکاتبات کانون با امضای او و در امور مالی به همراه امضای خزانه‌دار معتبر خواهد بود.

تبصره- مدیر عامل کانون باید به صورت تمام وقت در کانون حضور داشته باشد و برای اداره دفتر خود کفیل معرفی کند.

ماده 22- شکایات واصله از دفاتر و تخلفات گزارش‌شده در هیأت بدوی و در صورت قابل تجدیدنظر بودن در هیأت تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اعضای هیأت بدوی و تجدیدنظر به قرار ذیل می‌باشند:

1- دو نفر از قضات برای هر یک از هیأت‌ها به انتخاب رییس مرکز؛

2- یک نفر نماینده کانون غیر از افراد هیأت مدیره در هیأت بدوی؛

3- یک نفر نماینده اداره کل در هیأت تجدیدنظر.

تبصره 1- یکی از قضات عضو هیأت با رأی اکثریت اعضا به عنوان رییس هیأت انتخاب می‌گردد.

تبصره 2- جلسه هیأت با حضور کلیه اعضا تشکیل و رأی اکثریت به وسیله رییس هیأت انشاء می‌شود.

ماده 24- محکومیت‌های ردیف یک تا چهار ماده (23) این دستورالعمل قطعی و بقیه با اعتراض محکوم‌علیه یا رییس مرکز قابل تجدیدنظر در هیأت تجدیدنظر است.

این اصلاحیه در تاریخ 26/7/1396 به تصویب رییس قوه قضاییه رسید و از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا است.

صادق آملی لاریجانی- رییس قوه قضاییه

Exit mobile version