اخبار اداری و استخدامی

پذیرش سابقه ایثارگری عملیات مرصاد

سابقه جانبازی و ایثارگری رزمندگان عملیات مرصاد پذیرفته می‌شود

شناسنامه قانون | 50520

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از این پس خانواده‌های شهدا، عزیزان جانباز و رزمندگان عملیات مرصاد، در صورت تشکیل و تکمیل پرونده، تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از رفع مشکل جانبازان و رزمندگان عملیات مرصاد برای دریافت درصد جانبازی و سابقه ایثارگری خبر داد و گفت: آن دسته از خانواده‌های شهدا، عزیزان جانباز و رزمندگان عملیات مرصاد، در صورت تشکیل و تکمیل پرونده، تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

رئیس بنیاد شهید افزود: در حال حاضر نیز پرونده تعدادی از این افراد بررسی و تکمیل شده است.

اوحدی با اشاره بر کسانی که هنوز برای دریافت سابقه جبهه خود در این عملیات اقدام نکرده‌اند، عنوان کرد: به علاوه کسانی که برای تکمیل یا تشکیل پرونده خود مراجعه نکردند نیز باید به مرکز مربوطه مراجعه و نسبت به بررسی وضعیت و انجام فرایندهای اداری بنیاد شهید اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تمامی عزیزانی که در عملیات مرصاد حضور داشته، به شهادت رسیده یا دچار جانبازی شده‌اند، باید نسبت به تشکیل پرونده خود در بنیاد شهید اقدام کنند.

اوحدی در پاسخ به این سوال که پیش‌تر درصد جانبازی یا سابقه رزمندگی کسانی که پس از تصویب قطعنامه پایان جنگ تحمیلی، در این عملیات بوده‌اند از سوی بنیاد شهید پذیرفته نمی‌شد، عنوان کرد: در حال حاضر ملاک ما برای تعیین جانبازی، اعطای سابقه ایثارگری و شهادت تاریخ قطعنامه نیست و ملاک اصلی تنها حضور در عملیات مرصاد است.

رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: در حال حاضر ما جانبازان زیادی داریم که در این عملیات دچار مصدومیت شده و با پیگیری پرونده خود درصد جانبازی کسب کردند.

وی در پاسخ به این سوال که متقاضیان برای تکمیل و تشکیل پرونده خود باید به کجا مراجعه کنند، توضیح داد: این عزیزان به مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خود مراجعه کنند، سپس وضعیت آنها پیگیری خواهد شد.

تا پیش از این درصد جانبازی یا سابقه رزمندگی کسانی که پس از تصویب قطع نامه پایان جنگ تحمیلی، در عملیات مرصاد حضور داشتند، مورد پذیرش بنیاد شهید قرار نمی‌گرفت و شمار زیادی از این عزیزان تقاضای پیگیری این موضوع را داشتند. اما حال به گفته رئیس بنیاد شهید، این مشکل رفع شده و این افراد می‌توانند برای پیگیری پرونده‌های خود به مراکز بنیاد شهید مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام