آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جزییات روند بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس

گودرزی تشریح کرد: جزییات روند بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس

شناسنامه قانون | 150217724031966200

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به تشریح جزییات روند بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در این کمیسیون پرداخت.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد روند بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، گفت: این طرح اعلام وصول شد و برای بررسی به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد و الان با این عنوان مطرح شده اما این امکان وجود دارد که در روند بررسی با یک محتوای مشخص، دستخوش تغییر و تحولاتی شود.

تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به ایجاد امنیت شغلی منتهی می‌شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خروج از تشتت و تعدد قراردادها و نظام‎ مند کردن نظام اداری و استخدامی در کشور و ضابطه‌مند کردن جذب نیرو، سیاست اصلی و هدف محوری بوده که در این طرح دنبال می‌شود، ضمن اینکه درپی تصویب آن، یک امنیت شغلی برای نیروهای انسانی ایجاد شده و تبعیض و بی‌عدالتی و بهم ریختگی و پراکندگی موجود در این حوزه از بین می‌‎رود.

وی تصریح کرد: وجود انواع قراردادها باعث می‌شود که منافذی برای فساد، تبعیض و بی‌عدالتی در کشور ایجاد شود، بنابراین این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و کلیات آن به تصویب رسید و برای بررسی جزییات آن نیز کارگروهی تشکیل شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: اولین جلسه این کارگروه با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و تعدادی از نمایندگان دیگر کمیسیون‌ها که در این زمینه صاحب‌نظر هستند، تشکیل شد و فضای مطلوبی بر این جلسه حاکم بوده و اصلاحات خوبی نیز صورت گرفت.

علت توقف موقت بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم‌‍اکنون به دلیل برگزاری جلسات صحن علنی به صورت سه شیفت، جهت بررسی لایحه بودجه 1400، ادامه بررسی این طرح متوقف شده، اما ادامه رسیدگی به آن در اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تمام اهتمام و دغدغه ما بر این است که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به یک نتیجه مشخص و مطلوبی برسد، ضمن‌اینکه در جلسات بررسی این طرح مسئولان تمام دستگاه‌های مرتبط اعم از دیوان محاسبات، سازمان اداری و استخدامی کشوری، مرکز پژوهش‌های مجلس و…حضور دارند و چنانچه در ادامه رسیدگی به این طرح مغایرتی با اصل 75 قانون اساسی وجود داشته باشد، دست برنخواهیم داشت و با دولت تفاهم خواهیم کرد که پای کار بیاید و اگر همکاری نکند با دولت بعد این موضوع را دنبال خواهیم کرد، چرا که نمی‌توان به راحتی از کنار موضوع ساماندهی نظام اداری و استخدامی که یکی از چالش‌ها و ابرمسائل اصلی کشور بوده، گذشت./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام