اخبار اداری و استخدامی

احتمال به تعویق افتادن آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد

اگر به دلیل شرایط پایان سال امکان برگزاری آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد مهیا نشد در اولین فرصت سال آینده شاهد برگزاری این آزمون و طی شدن فرایند استخدامی این عزیزان خواهیم بود.

شناسنامه قانون | 2899157 562

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

به گزارش شناسنامه قانون، مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئوکنفرانس و باحضور خبرنگاران از استان‌های سراسر کشور برگزار شد، در خصوص خدمات درمانی به ایثارگران گفت: با رایزنی‌های انجام شده و همراهی سازمان برنامه و بودجه حدود ۷ هزار مرکز درمانی به مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران افزوده شده است و این عدد به ۹ هزار مرکز درمانی رسیده است. همچنین بیش از ۶۵ شعبه بیمه دی در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ۴۵ میز خدمت بانک دی نیز در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و این تعداد تا پایان سال به ۶۵ عدد خواهد رسید.

معاون رییس جمهور با تشکر از دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با همکاری دولت بودجه مد‌ّنظر بنیاد شهید و امور ایثارگران به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع اشتغال جامعه ایثارگری را یکی از دغدغه‌های بنیاد دانست و گفت: طبق قانون ۳۰ درصد از استخدام‌ها باید به ایثارگران اختصاص پیدا کند اما این تعداد کفایت تعداد ایثارگران جویای شغل را نمی‌کرد. بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان این برنامه باید به استخدام دولت دربیایند.

اوحدی افزود: طبق دستور ریاست محترم جمهوری این کار باید تا پایان سال ۱۳۹۹ انجام شود و با دستور معاون اول محترم رییس جمهور باید تا پایان سال ۲۰ هزار نفر از مشمولان این قانون به استخدام دولت دربیایند. در این راستا مکاتبات زیادی از جمله بیش از ۷۰ مکاتبه با دستگاه‌ها انجام شده و آزمون استخدامی اختصاصی باید برای جذب این عزیزان برگزار شود. سازمان سنجش برای برگزاری این آزمون اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم این اتفاق پیش از پایان سال رخ دهد، اما اگر به دلیل شرایط پایان سال امکان برگزاری این آزمون مهیا نشد در اولین فرصت سال آینده شاهد برگزاری این آزمون و طی شدن فرایند استخدامی این عزیزان خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

برگزاری آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان بهمن یا اوایل اسفند ۹۹

فرایند نحوه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد اعلام شد

موافقت رییس‌جمهور با استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد

نیازسنجی و اعطای مجوز استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر

معاون رییس جمهور با اشاره به موضوع مسکن ایثارگران گفت: برای رسیدگی به این موضوع سفرهای استانی را به صورت هفتگی در دستور کار قرار دادیم تا مشکل مسکن هر استان در همان منطقه پیگیری شود. طی این برنامه تاکنون ۲۹ سفر استانی انجام شده و زمین برای ۷۱ هزار مسکن تأمین شده است که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا با حضور رییس جمهور ۲۰ هزار فقره از این زمین‌ها تحویل خواهد شد.

اوحدی با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های پزشکی گفت: در طول سال ۱۳۹۸ در مجموع ۵۴ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت. در سال ۱۳۹۹ با وجود محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا تاکنون ۵۶ هزار پرونده بررسی شده است و در حال حاضر جلسات این کمیسیون در تهران در ۶ روز هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سفر به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت گفت: ۳ هزار واحد مسکونی در این منطقه آسیب جدید دیده‌اند و ۱۳۰۰ منزل باید کاملاً بازسازی شوند و ۳۱۷ خانه از این تعداد متعلق به جامعه ایثارگری بود. وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومان برای ایثارگران و مبلغی نیز به صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است. همچنین تمام این منازل تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند و به‌زودی خسارات خود را دریافت خواهند کرد. بیمه دی نیز ۲ چادر را در منطقه مستقر کرده تا هم در زمینه بیمه درمان و هم پرداخت خسارات به‌سرعت در خدمت ایثارگران باشد.

معاون رییس جمهور افزود: پنجشنبه هفته آینده ۵۹ طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه‌های درمان، توان‌بخشی، مسکن و کشاورزی و تولید توسط رییس جمهوری محترم افتتاح می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: امروز ایثارگران نقش مهمی در عرصه‌های مختلف کشور دارند و افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که بیش از ۹ هزار ایثارگر در مرکز نخبگان عضو هستند.

اوحدی در ادامه به سؤالات خبرنگارانی که به صورت حضوری و یا از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست حضور داشتند پاسخ داد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به پیش رو بودن ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا گفت: ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ امام خمینی(ره) دستور تأسیس بنیادی را برای رسیدگی به خانواده‌های شهدای انقلاب، جانبازان و زندانیان آن دوران صادر کردند.

وی افزود: اهتمام امام خمینی(ره) برای توجه به پیشکسوتان انقلاب اسلامی و عظمتی که برای شهدا و خانواده‌های آنان قائل بود زمینه‌ساز صدور این دستور شد، وگرنه تعداد این عزیزان به‌اندازه‌ای نبود که در سراسر کشور بنیادی به این منظور تشکیل شود. از سوی دیگر امام(ره) دشمنان انقلاب را به‌خوبی می‌شناخت و آینده‌نگری و دوراندیشی ایشان دلیل دیگری برای تأسیس بنیاد شهید چند ماه قبل از آغاز دفاع مقدس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام