اخبار اداری و استخدامی

اصلاح اساسنامه صندوق قرض الحسنه کارآفرینی امید

اصلاح اساسنامه صندوق قرض الحسنه کارآفرینی امید

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، اساسنامه صندوق کارآفرینی امید را مورد بازنگری قرار داد.

بر اساس این اصلاحیه، صندوق کارآفرینی امید، مؤسسه ای مالی است که به عنوان مؤسسه عمومی غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی و استقلال اداری و مالی اداره می شود.

همچنین كمك هاي دولت، دستگاه هاي اجرايي، بانك ها، مؤسسات اعتباري و بيمه ها، اقساط دريافتي تسهيلات و وام هاي اعطايي، تسهيلات قرض الحسنه بانكي، كمك ها و هداياي نقدي و غيرنقدي و تسهيلات اعطايي اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و بين المللي، درآمدهای ناشي از فعاليت هاي صندوق، فروش اموال، منابع وقفي و نذورات و … به عنوان منابع مالی این صندوق به شمار می روند.

علاوه بر این، موضوع فعاليت و حدود عمليات صندوق موارد متعددی چون تجهيز منابع مالي جهت فعاليت هاي اعتباري، اعطاي تسهيلات، ارائه خدمات الكترونيكي و كمك مالي با اولويت مناطق روستايي و محروم، اعطاي تسهيلات به منظور حمايت از زنجيره هاي توليد، خوشه هاي كسب و كار، پشتيبانان مشاغل خانگي و خويش فرمايي، طرح هاي كارآفريني و كسب و كارهاي خرد، اعطاي تسهيلات براي اشتغال، ازدواج، مسكن و نيازهاي ضروري با اولويت مناطق كمتر توسعه يافته و گروه هاي اجتماعي كم درآمد و … را شامل می شود.

علاوه بر این هیئت وزیران با توجه به مصوبه هیئت امنای این صندوق، با افزایش سرمايه آن به مبلغ ۲۳ هزار و ۶۱۹ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۲۷۹ ریال موافقت کرد..

مطلب مرتبط:

اساسنامه صندوق کارآفرینی امید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام