کتاب استخدامی
اخبار اداری و استخدامی

بدون همکاری نزدیک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هیچگاه توسعه اتفاق نمی‌افتد

بدون همکاری نزدیک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هیچگاه توسعه اتفاق نمی‌افتد

شناسنامه قانون- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن تاکید بر اهمیت سنجش و اندازه‌گیری در مقوله بهره‌وری گفت: آنچه قابل سنجش نباشد، قابل مدیریت هم نخواهد بود.

به گزارش شناسنامه قانون به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر علاء‌الدین رفیع‌زاده؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه مشترک با انجمن بهره‌وری ایران، ضمن استقبال از کمک‌های فکری این انجمن تصریح کرد: تعاملات سازمان با انجمن بهره‌وری ایران در قالب نشست‌های عملی و اتاق فکر ادامه خواهد داشت تا از این طریق از ظرفیت انجمن به شکل بهینه استفاده شود.

در ادامه این جلسه دکتر کلانتری ضمن اشاره به تاریخچه شکل‌گیری انجمن بهره‌وری ایران در سال ۱۳۸۲ تاکید کرد: به بهانه سالروز بهره‌وری لازم است گزارش سالانه‌ای از فعالیت‌های انجمن بهره‌وری ایران در هیئت دولت ارائه شود. کمااینکه تقریبا تمام مدیران کنونی حوزه بهره‌وری کشور، عضو سازمان بهره‌وری هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهره‌وری نباید سیاسی عمل کرد، ادامه داد: تقریبا تمام صاحب‌نظران حوزه بهره‌وری عضو شورای ملی بهره‌وری هستند و این شورا به عنوان بازوی مشاوره‌ای بهره‌وری در کنار انجمن به پیشبرد اهداف بهره‌وری کمک می‌کند. بهره‌روی صرفا موضوع سازمان بهره‌وری نیست بلکه نیازمند مشارکت تمام بخش‌های جامعه ااست.

در ادامه دکتر اولیا با بیان اینکه سازمان اداری و استخدامی کشور نیازمند اتاق فکر است، اظهار کرد: این سازمان باید همانند وزارت اقتصاد و دارایی دارای یک نماینده به‌عنوان مشاور مدیریت در دستگاه‌ها باشد.

وی افزود: به منظور اجرای صحیح بهره‌وری، ضروری است که سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه با هم مشارکت داشته باشند و فرصت طلایی پیش آمده، بهترین زمان برای همکاری این دو سازمان است. حتی اگر لازم باشد، می‌توان تفاهم‌نامه‌های ویژه‌ای در این حوزه به امضا رساند.

در ادامه دکتر نایبی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه سازمان ملی بهره‌وری، گفت:‌ تنها جایی که می‌تواند در حوزه بهره‌وری بسیار کمک کننده باشد، انجمن بهره‌وری ایران است.

در پایان جهانگرد با بیان اینکه بهره‌وری با فناوری گره خورده است، تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که بدون همکاری نزدیک سازمان‌های اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، هیچ‌گاه توسعه اتفاق نخواهد افتاد. امروزه به نوعی با بدترین بوروکراسی اداری در کشور مواجه هستیم و دولت باید تبدیل به یک پلتفرم هدایت‌گر شود.

وی بهترین جایگاه قرارگیری سازمان ملی بهره‌وری را در سازمان اداری و استخدامی کشور خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه نظام اداری ما بیش از ۹۰ درصد بودجه کشور را می‌خورد و در همین خصوص، انجمن بهره‌وری ایران آماده کمک به سازمان اداری و استخدامی کشور است. در این راستا پیشنهاد می‌شود که بخش ارزیابی بهره‌وری، به بیرون از سازمان منتقل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام