کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

رونمایی از تمبر میثاق خدمت از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور

رونمایی از تمبر میثاق خدمت از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور

شناسنامه قانون- آئین میثاق خدمت در چهلمین روز پرواز شهیدان اردیبهشت و پایان چله خدمت با حضور نیرو‌های تازه استخدام دستگاه‌های اجرایی، ۷ تیرماه در آخرین روز کار دولت سیزدهم در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور؛ معاون رئیس‌جمهور در نخستین آیین میثاق خدمت که با حضور یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی و سید جمال‌الدین حسینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی و دیگر مدیران کشور، پنجشنبه ۷ تیر در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و همراهانش و شهدای خدمت، گفت: قرار بود این مراسم به مناسبت استخدام ۱۹۲ هزار کارمند دولت با حضور آیت‌الله رئیسی در استان سیستان و بلوچستان برگزار شود که توفیقمان یار نبود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی ‌کشور با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۲۱ آزمون استخدامی برگزار شد، از استخدام بیش از ۱۹۰ هزار نفر در این دولت خبر داد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر فرصت برابر و عادلانه برای همه‌ افراد در استخدام گفت: برای جذب و پرورش افراد نخبه و مستعد در این دولت اقدامات خوبی انجام شد و امیدواریم که این مسیر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی تاکید بر افزایش بهره‌وری از طریق جذب مبتنی بر آزمون و پرهیز از جذب‌های سفارشی و مبتنی بر فشار و بوده است، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی بیش از ۲.۵ میلیون متقاضی استخدام داشتیم که در ۲۱ آزمون استخدامی شرکت کردند و از بین این افراد بیش از ۱۹۰ هزار نفر مستخدم داشتیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اگر بخواهم شهید رئیسی را در یک کلمه خلاصه کنم صفت بارز ایشان، عدالت‌خواهی بود و ایشان همیشه تاکید داشتند که به جای توجه به حاشیه‌ها به متن بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از کلیدواژه‌های شهید رئیسی واژه کرامت بود، تصریح کرد: ما برای همکارانمان در دولت نیاز به چنین آیینی داشتیم و قسمت بود که این آیین برای نخستین بار در شهر محل تولد و محل مدفن شهید رئیسی و در چهلمین روز شهادت ایشان در مشهد برگزار شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه لازم است سرعت شتابان دانش‌های جدید را جدی بگیریم، گفت: ما در نظام‌های اداری با لختی، سکون و مقاومت مواجه هستیم و هنر شما این است که با انرژی در اولین روزهای کاری بر این سکون غلبه کنید.

وی همچنین خطاب به نیروهای جدید استخدام شده، توصیه کرد: سعی کنید در محل کار خود با احترام به چارچوب‌های مشخص، نقطه اثر خود را پیدا کنید، در کارهای گروهی بیشتر شرکت کنید و انرژی مثبت را نشر دهید.

در پایان این مراسم از تمبر «میثاق خدمت» با حضور مسئولان رونمایی شد.

تمبر میثاق خدمت

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام