کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

ارسال لایحه مختصرتر عدالت در پرداخت به معاون اول رئیس جمهور

ارسال لایحه مختصرتر عدالت در پرداخت به معاون اول رئیس جمهور/ برخی نواقص و آسیب‌های موجود در نظامات پرداخت دستگاه‌های اجرایی اصلاح می‌شود

شناسنامه قانون- معاون سرمایه‌انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست هم‌اندیشی مدیران منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی گفت: بنا بر تاکید و دغدغه رئیس‌جمهور شهید از ابتدای دولت سیزدهم، لایحه جدیدی در مورد اصلاح نظام پرداخت دستگاه‌های اجرایی برای بررسی در دولت ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، نشست هم‌اندیشی مدیران منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی، اول خردادماه به میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و با حضور معاونان و مدیران توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

محمد روح‌الامینی؛ معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن اشاره به طرح تخصصی شدن مشاغل حوزه فناوری اطلاعات، گفت: اگر چه با طبقه‌بندی مشاغل حوزه فناوری اطلاعات، همچنان پرداخت‌ها، رقابت چندانی با بخش خصوصی ندارد؛ اما به هر حال نشان‌دهده توجه دولت به این حوزه است که لازم است این طرح هرچه زودتر پیاده‌سازی و معوقات نیز از منابع در اختیار پرداخت شود.

ارسال لایحه مختصرتر عدالت در پرداخت

وی با اشاره به دغدغه و پیگیری رئیس‌جمهور شهید از ابتدای دولت سیزدهم در خصوص عدالت در پرداخت و ارتقای جبران خدمت کارمندان دولت، گفت: سال گذشته به صورت اختصاصی لایحه‌ای در این خصوص بررسی شد که به سرانجام نرسید، دوباره و با دغدغه رئیس سازمان، دو هفته پیش لایحه مختصرتری را برای معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کردیم که با رویکرد اصلاح برخی نواقص و آسیب‌های موجود در نظامات پرداخت دستگاه‌های اجرایی تنظیم شده است.

طراحی مدل جدید شناسنامه شغلی

علیرضا مهدی‌نیا؛ رئیس امور مدیریت مشاغل سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این خصوص گفت: ما تا امروز مشاغل چندمهارتی نداشتیم، مسئولیت خاص دستگاه‌ها را در نظر نمی‌گرفتیم و عملا یک شناسنامه حداقلی داشتیم که دوستان سعی می‌کردند برای گذر از ماده ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، آن شناسنامه را ایجاد کنند و عملا استفاده‌ای از آن نمی‌شد.

وی افزود: در حال حاضر سعی کردیم که این آسیب‌ها را در بازطراحی ببینیم و تلاش کردیم که در مسیر جدید، مشاغل اجرایی کارشناسی مدیریتی و خاص را داشته باشیم. ما برای این کار قریب به ۱۷ کشور و ۳۴ مدل را در بحث شناسنامه شغلی مورد بررسی قرار دادیم و می‌توانیم بگوییم که کاملترین شناسنامه شغلی در مدل‌های رایج دنیا را داریم.

مهدی‌نیا با تاکید بر اینکه مدیران منابع انسانی دستگاه‌ها باید پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل باشند، اضافه کرد: ما ۷ رسته و ۴۷ عنوان فرعی برای طبقه‌بندی مشاغل ایجاد و سعی کردیم مبانی قبلی را که برای ما کاربرد داشته، حفظ کنیم و شغل و پست را پس از تفکیک و اتصال، در شناسنامه شغلی بیاوریم تا اشکالات دستگاهی را به حداقل ممکن برسانیم.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام