آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تبیین نقش نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور در شوراهای راهبری توسعه مدیریت دستگاه های اجرایی کشور

هفتمين جلسه نمايندگان سازمان اداري و استخدامي كشور در شوراهاي راهبري توسعه مديريت دستگاه‌هاي اجراي كشور با حضور رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور و معاونان و روساي امور اين سازمان با موضوع تشريح برگزاري هفتمين آزمون مشترك فراگير و ارائه گزارش نتايج سنجش فرهنگ سازماني و نتايج ارزيابي عملكرد سال ۱۳۹۷ دستگاه‌هاي اجرايي كشور صبح امروز در محل سازمان اداري و استخدامي كشور برگزار شد.

شناسنامه قانون | ansari samane

به گزارش روابط‌عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور، مهندس انصاري در ابتداي اين جلسه با اشاره به اين مسئله كه عمده توقعات دستگاه‌هاي اجرايي از نمايندگان سازمان اداري و استخدامي كشور در شوراهاي راهبري توسعه مديريت دستگاه‌ها، درخصوص حل مسائل اداري و استخدامي و موضوعاتي شبيه به آن است، تأكيد كرد: دستگاه‌هاي اجرايي، نمايندگان سازمان اداري و استخدامي كشور در شوراهاي راهبري توسعه مديريت دستگاه‌ها را به مثابه «سازمان اداري و استخدامي كشور» در نظر نگيرند و از آنان خواسته‌هايي كه در حيطه وظايف آنان نيست، نداشته باشند. نمايندگان ما نمي‌توانند در جايگاه سازمان قرار گيرند و پاسخگوي سوال‌ها و درخواست‌هاي دستگاه‌ها باشند و يا به نمايندگي از سازمان مجوزهاي مربوط به حوزه اختيارات سازمان را صادر كنند.

وي افزود: نمايندگان سازمان صرفاً در امر پيشبرد برنامه اصلاح نظام اداري مسئوليت دارند و در ساير موارد بايد دستگاه‌ها را به امور و واحدهاي تخصصي سازمان ارجاع دهند.

مهندس انصاري با اشاره به ويژگيهاي بودجه سال آينده كشور، بيان داشت: براساس تأكيد مقام معظم رهبري درخصوص اصلاحات ساختاري بودجه كشور، طرحي از سوي سازمان برنامه و بودجه كشور در دولت مطرح شده است كه يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي آن، اصلاحات ساختاري در درون نظام اداري و دستگاه‌هاي اجرايي است؛ لذا مسئوليت مهمي در سال آينده بر عهده سازمان اداري و استخدامي كشور براي انجام اين اصلاحات است كه اين مسئله نيازمند همراهي و همكاري تمامي دستگاه‌هاي اجرايي با سازمان است.

مقررات مرتبط:

– اعلام وظایف و اختیارات شوراهای راهبری مدیریت دستگاه های اجرایی و استان ها و تفویض برخی اختیارات سازمان اداری و استخدامی کشور به آنها (بخشنامه شماره 946198 مورخ 18/10/1395 سازمان اداری و استخدامی کشور)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام