اخبار اداری و استخدامی

آغاز ثبت نام هفتمين آزمون استخدامي فراگير دستگاههاي اجرايي

معاون سرمايه انساني خبر داد: آغاز ثبت نام هفتمين آزمون استخدامي فراگير دستگاههاي اجرايي از دوم مهرماه/مهلت ثبت نام تمديد نخواهد شد

شناسنامه قانون | sadrinooshabadi

معاون سرمايه انساني سازمان  اداري و استخدامي كشور گفت: ثبت نام هفتمين آزمون استخدامي فراگير دستگاه­هاي اجرايي توسط سازمان سنجش و آموزش كشور به عنوان  موسسه مجري برگزار  كننده از تاريخ دوم مهرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور دكتر صدرالدين صدري نوش آبادي گفت: ثبت نام از داوطلبان از تاريخ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ از طريق سايت سازمان سنجش كشور به نشاني  www.sanjesh.org آغاز و تا تاريخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۲به مدت ده روز ادامه خواهد داشت،لازم به ذكر  است كه اين تاريخ به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد. همچنين اين آزمون در روز پنج شنبه ۱۳۹۸/۰۸/۳۰به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

بيشترين سهميه استخدام: وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشكي

معاون سرمايه انساني سازمان اداري و استخدامي كشور افزود: در اين آزمون از مجموع دستگاههاي اجرايي كه موفق به اخذ تامين اعتبار لازم شده­اند، ۲۱دستگاه اجرايي با ظرفيت سي هزار و ۷۷ نفر(۳۰۰۷۷)  سهميه مجوز حضور دارند.

وي تصريح كرد: در اين آزمون وزارت آموزش و پرورش با سهميه هجده هزار و ۹۳ نفر(۱۸۰۹۳ ) براي ۳۲ اداره كل آموزش و پرورش استان‌هاي مختلف كشور در گروه معلمي و وزارت بهداشت،درمان و اموزش پزشكي براي دانشگاه­ها، دانشكده­­ها، مراكز علوم پزشكي  و مراكز پژوهشي و تحقيقاتي با ۹ هزار ۴۱۶ نفر( ۹۴۱۶) مجوز، بيشترين سهميه استخدامي را به خود اختصاص داده اند.

دكتر صدري سازمان امور اراضي با ۹ سهميه و سازمان ملي بهره وري با ۶ نفر را داراي كمترين سهميه استخدامي در اين آزمون معرفي كرد.

شرايط سني شركت در هفتمين دوره آزمون استخدامي كشور

دكتر صدري افزود: در اين آزمون حداقل شرط سن براي ثبت نام در همه دستگاهها بيست سال است. با اين حال حداكثر شرط سن مربوط به دستگاههاي اجرايي براي دارندگان مقاطع تحصيلي ديپلم با حداكثر سن بيست و پنج سال(۲۵)، فوق ديپلم حداكثر سن سي سال (۳۰)،كارشناسي حداكثر سن سي و پنج سال(۳۵)،كارشناسي ارشد حداكثر سن چهل سال (۴۰) و دكترا حداكثر سن چهل و پنج سال (۴۵) امكان پذير است.

وي تصريح كرد: همچنين صرفاً حداكثر شرط سن در مقطع كارداني در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ۳۵ سال مي باشد.

آزمون شامل دفترچه سوالات عمومي و اختصاصي است

وي با اشاره به وجود دو دفترچه عمومي و اختصاصي در آزمون استخدامي گفت: مواد آزمون عمومي براي تمامي مشاغل عبارتند از: فناوري اطلاعات(مهارت هفتگانه ICDL )، رياضي و آمار مقدماتي، زبان و ادبيات فارسي، معارف اسلامي، زبان انگليسي عمومي، اطلاعات عمومي، دانش اجتماعي و حقوق اساسي، هوش و توانمندي­هاي عمومي است.

دكتر صدري تصريح كرد: مواد آزمون تخصصي براي هر يك مشاغل در دفترچه مشخص شده است. كليه سوالات مواد آزمون عمومي و اختصاصي به صورت چهارگزينه­اي با ضريب يك(۱) است. همچنين به ازاي هر پاسخ اشتباه به سوالات، يك سوم نمره منفي در نظر گرفته شده است.

زمان برگزاري آزمون اواخر آبان است

معاون سرمايه انساني سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: هفتمين آزمون فراگير دستگاه­هاي اجرايي اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۸ به طور هماهنگ و همزمان در سراسر كشور توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار مي­شود و نتايج مرحله اول آزمون هم حدود ۴۵  روز پس از برگزاري آزمون اعلام خواهد شد.

دكتر صدري در خصوص فرآيند استخدام شركت كنندگان در آزمون تصريح كرد: پس از ثبت نام و شركت در آزمون از ميان حد نصاب آورندگان به ميزان سه برابر ظرفيت در نتايج اوليه براي بررسي مدارك و اطلاعات خوداظهاري معرفي خواهند شد. در مشاغلي كه براي آنها مصاحبه در نظر گرفته شده براي آزمون كتبي ۷۰ درصد امتياز ، در نظر گرفته شده و مصاحبه و آزمون عملي براي آن دسته از مشاغلي كه نيازمند مصاحبه هستند ۳۰ درصد امتيازات را دارد.

وي تصريح كرد: پس از بررسي امتياز آزمون هاي كتبي و مصاحبه عملي پذيرفته شدگان به ميزان يك برابر ظرفيت به گزينش معرفي و پس از انجام آن مراحل مربوط به معاينات پزشكي، در نهايت فرآيند صدور شماره مستخدم و حكم كارگزيني آنها صورت خواهد گرفت.

تعيين ايثارگران و معلولان در آزمون استخدامي 

وي همچنين در رابطه با سهميه ايثارگران و خانواده ها ي شهدا در هفتمين آزمون فراگير افزود: در فرآيند جذب و استخدام مشمولين سهميه ۲۵درصد ايثارگران،استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاري و  با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران صورت مي پذيرد. در آزمون استخدامي دستگاه‌هاي اجرايي و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي سهميه استخدامي مربوط به مشمولين سهميه ۲۵درصد ايثارگران در دفترچه امتحان مشترك فراگير مشخص و از سهميه ساير داوطلبان مجزا گرديده است و داوطلبان تاييد شده اين سهميه توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران، براي اعمال سهميه مذكور صرفا بايد شغل محل هاي مشخص شده در سهميه ۲۵درصد را انتخاب نمايند..لازم به ذكر است كه بجز وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي، در ساير دستگاه‌هاي اجرايي شغل محل‌هاي مربوط به سهميه‌هاي داوطلبان مشمول سهميه ۵ درصد و سهميه ۳درصد معلولان نيز از ساير داوطلبان به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام