آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

توضیح درباره مصوبه کاهش سن مدیران به زیر ۵۰ سال

سخنگوی دولت: بخشنامه «مصوبه کاهش سن مدیران کشور به زیر ۵۰ سال» اشتباه تفسیر شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبه کاهش سن مدیران کشور به زیر ۵۰ سال که این هفته از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، گفت: این مصوبه بد تفسیر شده و در واقع به این صورت است که افرادی که تا ۴۵ سالگی نتوانستند مدیریت بگیرند این‌ها باید به کارگروه‌های ارزیابی که در وزارتخانه‌ها تشکیل شده بروند و اگر آن وزارتخانه بگوید این‌ها می‌توانند مدیریت اخذ بکنند مشکلی نخواهد بود؛ به این کار «کارراه‌های مسیر شغلی» می‌گویند.

وی همچنین افزود: همینطور برای سایر سطوح مدیریتی هم شورای عالی اداری سن مدیریت را از ۴۵ سال به ۴۷ سال برای مدیریت عمومی و همینطور برای مدیریت‌های بالاتر افزایش داده است.

ربیعی با بیان اینکه متاسفانه از این مصوبه تفسیر برعکس شده است، گفت: تفسیر اشتباه این بود که به افرادی که سال‌ها کارکرده بودند بگوییم دیگر نمی‌توانید مدیر شوید؛ این باعث می‌شد انگیزه‌های شغلی کاملا از بین برود.

سخنگوی دولت دراین باره تاکید کرد: اصل این مصوبه این است که کسانی که نتوانسته اند تا ۴۷ سالگی پست مدیریتی بگیرند از کانال ارزیابی باید تشخیص داده شود که این‌ها توانایی پست مدیریتی را دارند یا خیر.

ربیعی افزود: لازم است ما این مصوبه را تفسیر مفصلی بکنیم و برداشت‌های اولیه‌ای که درست نبوده را اصلاح و مصوبه را مجددا ابلاغ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام