اخبار اداری و استخدامی

جشنواره شهيد رجايي، فرصت تبيين برنامه‌ها و سياست‌هاي دولت در اصلاح نظام اداري است

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: برگزاري سالانه جشنواره شهيد رجايي فرصت مغتنمي است كه در آن ضمن تقدير و قدرداني از فعاليت‌هاي‌ دستگاه‌هاي اجرايي كشور و اعلام نتايج ارزيابي عملكرد آن‌ها، برنامه‌هاي آتي و سياست‌ها و اولويت‌هاي دولت در اصلاح نظام اداري تبيين شود.

شناسنامه قانون | setad1

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور، مهندس جمشيد انصاري معاون رئيس جمهور در نخستين جلسه ستاد مركزي جشنواره شهيد رجايي در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: حضور شخص رئيس جمهور محترم در مراسم سالانه جشنواره شهيد رجايي و بيان اولويت‌ها و برنامه‌هاي راهبردي سالانه از سوي ايشان در اين مراسم دلالت بر اهميت دادن و اولويت داشتن موضوع اصلاح نظام اداري دانست.

وي افزود: جشنواره شهيد رجايي به مراسمي بدل شده است كه در آن علاوه بر تقدير از خدمات دولت در حوزه عمومي، مهم‌ترين سياست‌ها و اولويت‌هاي اصلاح نظام اداري براي يك‌سال توسط رئيس جمهور محترم مورد تاكيد و هدف‌گذاري قرار مي‌گيرد.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه همه نهادهايي كه وظيفه اعمال حاكميت، اجرايي كردن سياست‌هاي عمومي و ارايه خدمات تعريف شده قانوني به مردم را در كشور بر عهده دارند، در شمول نظام اداري قرار مي‌گيرند، يادآوري كرد: جايگاه نظام اداري تنها مربوطه به قوه مجريه نيست و بخش قابل توجهي از فعاليت‌ها در قوه‌قضائيه و همچنين بخش‌هاي انتظامي، نظامي و امنيتي همه و همه جزء نظام ادراي كشور محسوب مي‌شوند.

رئيس ستاد مركزي جشنواره شهيد رجايي همچنين تصريح كرد: دولت و قوه مجريه فاخرترين نهاد نظام اداري در تمام كشورها به شمار مي‌رود كه مسئوليت تمشيت امور مردم و ارايه خدمات به آنها را عهده‌دار است.

مهندس انصاري جشنواره شهيد رجايي را فرصتي دو سويه براي مردم و دستگاه‌هاي اجرايي دانست كه از يك سو مردم با مجموعه فعاليت دولت در حوزه عمومي آشنا مي‌شوند و از سوي ديگر، دستگاه‌هاي اجرايي ضمن ارزيابي عملكرد خود، فعاليت‌ها و برنامه‌هايشان را مرور مي‌كنند.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور تاكيد كرد: با تجربه سال‌ها برگزاري جشنواره شهيد رجايي توانسته‌ايم با بهبود بخشيدن به كيفيت برگزاري جشنواره، روند اجرايي آن را تكامل بخشيم و الحمدلله امروز اين جشنواره در جايگاهي قرار دارد كه نتايج آن براي دستگاه‌هاي اجرايي اهميت يافته و دستگاه‌ها تلاش مي‌كنند تا بتوانند از حيث عملكردي هر سال در اين جشنواره موفق و برگزيده معرفي شوند.

در ابتداي اين جلسه دكتر رفيع‌زاده، معاون نوسازي اداري سازمان اداري و استخدامي كشور و دبير ستاد مركزي جشنواره نيز با ارايه گزارشي از روند ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در سال ۱۳۹۷، مجموعه اقدامات انجام شده براي برگزاي جشنواره شهيد رجايي سال ۱۳۹۸ را تشريح كرد.

دكتر رفيع‌زاده با اشاره به اينكه گزارش خودارزيابي دستگاه‌هاي اجرايي به صورت كاملا الكترونيك در قالب سامانه مديريت عملكرد دولت در موعد مقرر انجام شده است، اظهار داشت:  گزارش‌هاي ارسالي دستگاه‌هاي اجرايي در ارزيابي عملكرد فعاليت‌هاي اختصاصي بر اساس شاخص‌هاي اختصاصي مندرج در بخشنامه از سوي امور بخشي سازمان برنامه و بودجه كشور و فعاليت‌هاي عمومي بر اساس برنامه اصلاح نظام اداري از سوي امور تخصصي سازمان اداري و استخدامي كشور مورد سنجش و بررسي قرار گرفته است.

وي افزود: پس از اين مرحله قرار است از روز شنبه ۱۵ تيرماه دستگاه‌هاي اجرايي بتوانند با مراجعه به سامانه ضمن ملاحظه نتايج اوليه ارزيابي‌ها، اعتراض احتمالي خود را به نتايج اعلامي ثبت كنند.

دكتر رفيع‌زاده درباره اقدامات انجام شده براي برگزاري جشنواره شهيد رجايي در سال جاري نيز گفت: كميته‌هاي فرعي جشنواره شهيد رجايي مشتمل بر كميته ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي، كميته اجرايي و پشتيباني و همچنين كميته اطلاع‌رساني، تبليغات و برگزاري مراسم تشكيل شده است.

به گفته دبير جشنواره شهيد رجايي از وظايف كميته ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توان به بررسي نهايي عملكرد و مستندات دستگاه اجرايي درج شده در سامانه مديريت عملكرد دولت، بررسي اعتراضات دستگاه‌هاي اجرايي به امتياز مكتسبه حسب مورد و همچنين نهايي كردن امتيازات دستگاه‌هاي اجرايي در ابعاد شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي براي ارايه به ستاد مركزي جشنواره شهيد رجايي اشاره كرد.

معاون نوسازي اداری سازمان اداري و استخدامي كشور درباره نتايج ارزيابي‌ها و اعلام دستگاه‌هاي برگزيده در مراسم جشنواره اظهار داشت: براساس آنچه در بخشنامه آمده است، حداكثر سه دستگاه كه بالاترين امتياز يا بيشترين ميزان رشد امتياز را در مجموع دو بعد شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي كسب كنند، از بين وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و معاونت‌هاي زير نظر رييس‌جمهور به عنوان دستگاه‌هاي برگزيده در جشنواره شيهد رجايي معرفي مي‌شوند.

وي گفت: همچنين حداكثر سه دستگاه كه بالاترين امتياز يا بيشترين ميزان رشد امتياز را در مجموع دو بعد شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي كسب كنند از بين سازمان‌ها، موسسات و شركت‌هاي دولتي و حداكثر ۲ دستگاه در محورهاي شاخص‌هاي عمومي و حداكثر ۲ دستگاه در محور شاخص‌هاي اختصاصي بر اساس بالاترين امتياز يا بيشترين ميزان رشد امتياز در اين جشنواره انتخاب مي‌شوند.

اولين جلسه ستاد مركزي پانزدهمين دوره جشنواره شهيد رجايي (سال ۱۳۹۸) به رياست مهندس جمشيد انصاري، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور و ساير اعضاي شوراي مركزي روز سه شنبه يازدهم تيرماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

 

مقررات مرتبط:

– جشنواره شهيدرجايي سال 1398 (بر اساس ارزیابی عملکرد سال 1397) (بخشنامه شماره 618388 مورخ 8/11/1397 سازمان اداری و استخدامی کشوری)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام