اخبار اداری و استخدامی

لطفی، نماینده مجلس: ادامه کار کمیسیون مشترک بررسی و اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، دولت درب‌های استخدام قانونی را روی جوانان بسته و پنجره را باز کرده است، گفت: استخدام به شرط پارتی و رابطه نگاه جوانان به ساختار اداری کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شناسنامه قانون | 201712104085910333

حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با مشکلات ناشی از تنوع استخدام منابع انسانی سازمان‌ها، گفت: یکی از مشکلات اساسی در ساختار اداری و قانون خدمات کشوری وجود انواع استخدام نیرو در سازمان‌های دولتی است، استخدام‌هایی که با عناوین مختلفی چون رسمی، پیمانی، شرکتی، طرحی، کار معین و عمرانی صورت می‌گیرد.

درب‌های استخدام قانونی روی جوانان بسته است

وی با بیان اینکه، دولت درب‌های استخدام قانونی را روی جوانان بسته و پنجره را باز کرده است، ادامه داد: محدود کردن راه‌های قانونی استخدام باعث گسترش و رشد روش‌های جذب غیرقانونی و با رابطه و پارتی‌بازی شده است، به نحوی که افراد با پارتی و به صورت شرکتی در سازمانی جذب شده و سپس به همین روش به قراردادی تبدیل می‌شوند.

استخدام به شرط پارتی نگاه جوانان به ساختار اداری کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد

لطفی اظهار کرد: بهره‌وری سازمان‌های دولتی تحت تاثیر جذب‌های غیرقانونی و عدم امنیت شغلی قرار گرفته و به شدت کاهش پیدا می‌کند. از طرفی جذب و استخدام با پارتی بازی و رابطه، باعث ایجاد نگرش منفی در میان جوانان نسبت به ساختار اداری کشور می‌شود چرا که جذب نیرو بر اساس شایسته سالاری و نخبه پروری پیش نرفته است.

استخدام در کشور باید بر اساس یک رویه واحد شکل بگیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: برای افزایش بهره‌وری واصلاح این امور ابتدا باید انواع استخدام‌ها در کشور جمع شده و یک رویه واحد بر اساس شایسته سالاری ایجاد شود.  بنابراین برای اصلاح ساختار اداری کشور باید پارتی‌بازی و نحوه بکارگیری غیرقانونی در دستگاه‌های اجرایی متوقف شود.

قانون مدیریت خدمات کشوری نیازمند اصلاح است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری باید اصلاح شود، خاطر نشان کرد: مجلس درصدد اصلاح و رفع ابهامات موجود در قانون خدمات کشوری است، بر همین اساس کمیسیون مشترک قانون خدمات کشوری نیز پس از تعطیلات مجلس کارش را با جدیت ادامه می‌دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام