آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اجماعی بر تخلف دولت در خصوص افزایش حقوق‌ها وجود ندارد

دولت با تصمیم گیری درباره صندوق بیمه حوادث مقرر کرد همه خانه‌های کشور بیمه شوند و نصف سهم بیمه را دولت متقبل می شود تا پیش از این مردم با خرابی‌های پس از حادثه می‌مانند که این اتفاق خوبی خواهد شد.

شناسنامه قانون | shora

این مطلب را علی ربیعی درنخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد و با اشاره به اینکه مسئولیت جدیدم سخن گفتن است و امروز دستیار اجتماعی رئیس‌جمهوری هستم، اظهار داشت: نیاز است سخن و صدای گروه‌های خاموش و بی‌تریبون و نخبگان را بیش از گذشته بشنویم. باید با صداقت آنچه را که در دولت می‌گذرد با مردم در میان گذاشت.

وی با اشاره به اینکه دریافت نظرات را همچنان به صورت ایمیل ادامه خواهم داد و مطابق آئین‌نامه روشنگری در دولت پاسخگوی سخنان شما خواهم بود، از تقدیر و تشکر رئیس‌جمهوری و اعضای دولت از تیم والبیال خبر داد و افزود: تیم توان‌یاب والیبال نشسته ما هم انصافا خوش درخشید. سخنگوی دولت همچنین درباره لایحه شفافیت اموال مسئولان عنوان کرد: رئیس جمهوری لایحه شفافیت را به مجلس ارسال کرد و یک مطالبه عمومی بوده و ان‌شاءالله در مجلس زودتر تصویب شود. معتقدم این لایحه ساختار سازی مناسبی برای نظام اداری ما خواهد بود. در این لایحه همچنین تقویت نظارت مستمر پیش بینی شده است.

وی افزود: یکی از کارهایی که به هم کمک می کنیم، جلوگیری از کدر شدن شفافیت است. ما بین رسوا سازی و شفافیت تمایز قائل هستیم. ما با دنبال کردن لایحه شفافیت به سلامت کمک خواهیم کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در مورد قیمت بنزین گفت: هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده است، اما کارت سوخت می‌تواند موجب تسهیل برای برنامه ریزی در مصرف شود.ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال برخی تغییرات در دولت و کنار رفتن بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست. زنگنه همیشه فعال بوده است و از وزرای کلیدی دولت است. همیشه اسم زنگنه در استیضاح مطرح بوده است اما امیدوارم زنگنه نقش خود در دولت را ادامه دهد. نقش زنگنه در این دوره مهم است و نمایندگان هم باید کمک کنند.زیرا وجود افرادی که بتوانند بازار جهانی و فروش نفت را بشناسند برای ما مهم است.وی با اشاره به ساماندهی بازار مسکن با بیان اینکه در قالب طرح ملی مسکن ۴۰۰ هزار مسکن برای افراد طبقه متوسط رو به پایین آماده می‌کنیم، افزود: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهرهم تکمیل و تحویل داده می‌شود،ضم آینکه تسهیلات تا سقف ۸۰ درصد هم می‌تواند به عرضه مسکن کمک کند.

وی همچنین در جواب خبرنگار ما درباره ماجرای حمله به نفت کش‌ها هم گفت: این حادثه بیشترین آسیب را برای ما دارد، چون نخست وزیر ژاپن در کشور ما بوده است. جواد ظریف قبلا هم در این مورد تذکر داده بود. عده‌ای می‌خواهند ایران را متهم کنند. ما به پیمان، گفتگو و تعهدات منطقه‌ای متعهد هستیم و قبلا هم پیمان عدم تعرض را مطرح کردیم. این اتفاقات شاید بر قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت اجرایی‌شدن کانال مالی اینستکس به خبرنگاران گفت: خوشبختانه با سفر اخیر خانم هلگا اشمید به تهران مقرر شد بزودی این کانال بانکی تأمین مالی شود که دقیقاً مطالبه ما در قالب چارچوب برجام بوده است. وی افزود: ترکیه، روسیه و چین هم برای پیوستن به این کانال مالی اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم اروپایی‌ها با سرعت بیشتری برای راه‌اندازی این کانال‌ مالی عمل کنند.

ربیعی همچنین با اشاره به وضعیت الحاق ایران به موافقتنامه اف‌ای‌تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این لایحه از سازوکارهایی است که به نفع مردم است از این جهت که منجر به شفافیت بیشتر خواهد شد و بهانه کمتری به دشمنان خواهد داد. به همین لحاظ هیأت دولت یقیناً ابعاد زیان‌آور این لایحه را ملاحظه خواهد کرد و منتظریم تا مجمع تشخیص مصلحت نظام در چارچوب وظایف قانونی خود این لایحه را مورد بررسی قرار دهد ولی باید به این نکته توجه داشت که اگر نتوانستیم در این قالب حرکت کنیم زمینه برای قطع کامل روابط بانکی ایران در تمام نقاط دنیا فراهم می‌شود و به همین لحاظ امیدواریم دست به خود تحریمی نزنیم.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به نتایج سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشور ژاپن پس از ۴۱ سال به ایران فراتر از نتایج اقتصادی دارای اهمیت ذاتی برای ایران است.

مقام معظم رهبری هم موضع بسیار خوبی در برابر سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران داشتند که نشان دهنده استقبال ایران از این سفر است. ربیعی همچنین درباره تفکیک وزارت صنعت وتشکیل وزارت بازرگانی گفت: فعلا منتظر هستیم از تصمیم مجلس به طور قطعی مطلع شویم. ما باید از دهک های پایین حفاطت بیشتری داشته باشیم و مواظب باشیم مردم به دهک‌های پایین سقوط نکنند. دولت و شخص رئیس‌جمهوری این پیشنهاد را دادند تا وزارت بازرگانی برای کنترل و توزیع ایجاد شود. اگرهم با مجلس به توافق نرسیم ،قائم مقام بازرگانی را ایجاد خواهیم کرد.

سخنگوی دولت درباره پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان هم گفت: در جلسه‌ای که با انجمن‌های مختلف و معلمان داشتم، نکات را گرفتم. بیشترین نگرانی‌ها برای رتبه‌بندی و معوقات بود که ۲هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌ایم. پرداخت معوقات در دستور کار دولت قرار دارد. زمان دقیق را می‌پرسم ولی از شش ماهه دوم سال طرح رتبه بندی اجرا می‌شود.

ربیعی درباره افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت افزود: ما به نفع کارکنان و کارمندان کار خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا دولت در افزایش حقوق‌ها تخلف کرده است، گفت: این استنباط را ندارم که دولت تخلف کرده و اجماعی هم‌نبوده است که دولت تخلف کرده است. مساله بند ۱۵۸ ضمایم و تبصره ۱۲ است که اجازه‌هایی است به دولت داده که دولت در آن چارچوب‌ها حرکت کرده است. در آن جلسه مشخص شد که مجلس هم باید رفع ابهام کند. سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت به نفع کارمندها حرکت خواهد کرد، اظهارکرد: از هر آنچه به نفع حقوق‌بگیران باشد، حمایت می‌کنیم. با مفاهمه بیشتر و جلسات بیشتر با مجلس در این خصوص به حل و فصل خواهیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام