اخبار اداری و استخدامی

دانشگاه‌های ‌دانشگاه علمی- کاربردی وابسته به دولت تا شهریورماه ‌تعطیل می‌شوند

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور گفت: دانشگاه‌های ‌دانشگاه علمی- کاربردی وابسته به دولت تا شهریورماه ‌تعطیل می‌شوند.

محسن محمدزاده در حاشیه بازدید از نخستین دوره آزمون‌های متمرکز دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مهارتی کشور است، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی- کاربردی از مهم‌ترین مراکز مهارتی است که می‌تواند دانشجویان را در جذب بازار کار موفق‌تر یاری کند.

وی با اشاره به نیاز کشور به کارشناسان مهارتی در توسعه صنعت و بازار کار افزود: این دانشگاه با رسیدن به اهدافی که در نظر دارد در شکوفایی اقتصادی و تولیدی کشور مؤثر عمل خواهد کرد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور با تأکید بر اینکه این دانشگاه با در نظر داشتن اهداف کمی و کیفی به نتایج خوبی رسیده است، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی- کاربردی با دارا بودن  600 مرکز آموزشی، 695 هزار دانشجو، 32 هزار درس و تعداد مدرسین 32 هزارنفره تاکنون به اهداف کمی خود رسیده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در شیراز: دانشکده‌های خبر در کشور تعطیل نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدن به اهداف گسترش کمی دانشگاه باید توجه به کیفیت دانشگاه می‌شد و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی لازم  و کنترل کیفی لازم در حال انجام‌گیری است.

محمدزاده نظارت بر نحوه تدریس اساتید به دانشجویان و کنترل کیفی مدیران و مدرسین را یکی از راه‌های کنترل کیفی دانشگاه عنوان کرد و گفت: اجرای آزمون‌های متمرکز در کشور نیز یکی از فعالیت‌های کیفی‌سازی این دانشگاه است که نخستین دوره این آزمون در استان البرز در ترم گذشته انجام شد و در این ترم نیز در شش استان با محوریت هشت درس در حال انجام شدن است.

وی با تأکید بر موفق بودن برگزاری این‌گونه آزمون‌ها ادامه داد: این آزمون‌های متمرکز از ترم آینده با 15 واحد درسی در تمام کشور برای ارتقای کیفی دانشگاه علمی و کاربردی برگزار خواهد شد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور با تأکید بر تعطیلی دانشگاه‌های وابسته دولتی دانشگاه علمی- کاربردی گفت: این مراکز با مصوبه شورای اداری تا شهریورماه سال جاری تعطیل خواهند شد و با ضوابط دانشگاه جامع علمی- کاربردی می‌توانند به بخش خصوصی واگذار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام