آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی: با مصوبه افزایش حقوق سال 98 دولت، ازگشت حقوق‌های نجومی رقم نمی‌خورد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید با بخشنامه دولت برای افزایش حقوق‌ها، بازگشت حقوق‌های نجومی رقم نمی‌خورد.

شناسنامه قانون | afzayesh98

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص احتمال بازگشت حقوق‌های نجومی با بخشنامه دولت برای افزایش حقوق‌ها، گفت: با این بخشنامه قاعدتا بازگشت به موضوع حقوق‌های نجومی اتفاق نخواهد افتاد، مگر اینکه رقم حقوق نجومی تغییر کرده باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: با فرض اینکه دولت به حقوق کسی که 10 میلیون دریافت می‌کند،  ضریب 10 درصدی اعمال کند، یک میلیون تومان به حقوق او اضافه می‌شود، عمدتا هیات علمی و قضات هستند که چنین حقوق هایی دریافت می‌کنند و به این درآمدها هم نجومی گفته نمی‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: بر اساس مصوبه مجلس باید به حقوق همه افراد مبلغ 400 هزار تومان اضافه شود و در بخش بعد دولت می‌تواند تا 10 درصد ضریب بر حقوق‌ها اعمال کند، با این حال قرار شد که دیوان محاسبات بررسی جامع و جدی بر این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات تمام جزییات را بررسی و نتیجه را در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اعلام می‌کند، افزود: در حال حاضر افزایش حقوق‌ها اعمال شده است اما دیوان نیز بررسی نظارتی را انجام می‌دهد که آیا از قانون تخطی صورت گرفته است یا خیر؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره که گفته می‌شود در برخی موارد بیش از ضریب 10 درصدی برای افزایش حقوق‌ها اعمال شده است، بیان داشت: گفته‌ها در این باره نمی‌تواند مبنا قرار گیرد، باید دیوان محاسبات بررسی کند و تا آن زمان نمی‌توان در این خصوص  اظهارنظر دقیقی داشت و دیوان محاسبات باید اعلام کند که چه زمانی نتیجه بررسی آماده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام