آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تقاضای شناور شدن ساعت کاری مادران دارای فرزند زیر هفت سال تا ساعت ۸:۳۰ دقیقه

تقاضای شناور شدن ساعت کاری مادران دارای فرزند زیر هفت سال تا ساعت ۸:۳۰ دقیقه

شناسنامه قانون- انسیه خزعلی از ارسال تقاضای خود به دولت مبنی بر تقاضای شناور شدن ساعت کاری مادران دارای فرزند زیر هفت سال تا ساعت ۸:۳۰ دقیقه خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در پاسخ به اینکه با توجه به تغییر پیدا کردن ساعت آغاز به کار ادارات به ساعت ۶ صبح، مادران شاغل دارای فرزند خردسال نسبت به سپردن فرزند خود به مهدکودک و عدم هماهنگی ساعت کار مهدهای کودک با ساعت آغاز به کار ادارات دغدغه دارند، اظهار کرد: ما تقاضای خود را به دولت داده‌ایم تا ساعت آغاز به کار مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند، تا ۸ و ۳۰ دقیقه شناور باشد.

به گزارش ایسنا، اخیرا سازمان اداری و استخدامی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پر مصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی ساعت آغاز به کار بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ساعت ۶ صبح است.

در همین راستا قاعده شناور بودن ساعت آغاز کار واحدهای ستادی (دستگاه‌های اجرایی-ملی)، مستقر در شهر تهران نیز لغو شد و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ملزم به رعایت میزان ۴۴ ساعت کار در هفته مطابق با ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

این تصمیم نگرانی‌هایی را برای والدین و به ویژه مادران شاغلی که فرزندان خود را پیش از رفتن به محل کار به مهدهای کودک می‌سپارند، ایجاد کرده است چراکه مجبور هستند راس ساعت ۶ در محل کار حاضر شوند و بعضا ساعت بازگشایی مهدهای کودک با تصمیم اتخاذ شده برای ساعت آغاز به کار ادارات هماهنگ نیست.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام