اخبار اداری و استخدامی

مصوبه کمیسیون فرهنگی: تعیین حق اولاد فرزندان دوم به بعد به میزان ۵۰ درصد بیشتر

 

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، این کمیسیون دولت را مکلف کرده به دخترانی که زیر ۲۰ سال و پسرانی که زیر ۲۴ سال ازدواج ‌کنند، هدیه ازدواج پرداخت کند.

 

احد آزادی‌خواه در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(دوشنبه 19 فروردین) کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر ارتباطات با حضور در جلسه امروز گزارشی از وضعیت فضای مجازی ارائه کرد و گفت که این فضا به یک فضای حقیقی تبدیل شده و درگاهی به سمت دنیا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه طرح جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار جلسه امروز کمیسیون فرهنگی بود، آذری جهرمی عنوان کرد که فضای مجازی خانواده‌ها را به سمت تعالی می‌برد خصوصا در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌توان به راحتی از این فضا استفاده کرد و اگرچه آسیب‌هایی دارد ولی قابل کنترل است.

اختصاص وام قرض‌الحسنه به ازای تولد هر یک از فرزندان سوم به بعد

وی با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون فرهنگی در جلسه امروز ادامه داد: ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور بود و مواد 27 تا 30 آن به صورت استمزاجی تصویب شد که به موجب ماده 27 دولت مکلف شد به ازای تولد هر یک از فرزندان سوم به بعد، وام قرض‌الحسنه فرزند به سرپرست پرداخت کند.

به گفته آزادی‌خواه همچنین بر اساس ماده 28، دولت موظف شد برای کارکنان دولت به ازای فرزندان دوم به بعدی که به دنیا می‌آورند، 50 درصد بیشتر از فرزندان قبلی حق اولاد پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس ماده 29 این طرح دولت مکلف شد به دخترانی که زیر 20 سال و پسرانی که زیر 24 سال ازدواج می‌کنند، هدیه ازدواج پرداخت کند و طبق ماده 30 وزارت بهداشت موظف شد برنامه‌ها و اقدامات لازم را برای برخورداری همه زوج‌های فاقد فرزند ناباور از برنامه‌های غربالگری ناباوری حداکثر تا 2 سال پس از ازدواج انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام