فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

نحوه تعیین همترازی برای استعفای رؤسا و مقامات جهت شرکت در انتخابات مجلس

نحوه تعیین همترازی برای استعفای رؤسا و مقامات جهت شرکت در انتخابات مجلس

شناسنامه قانون- نمایندگان مجلس ماده ۱۴ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را در خصوص ساز وکار تعیین همترازی مشاغلی که لازم است جهت ثبت نام برای انتخابات استعفا دهند تصویب کردند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۷ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده ۱۴ این طرح را که پیش تر برای اصلاحاتی به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود به تصویب رساندند که براساس آن؛

ماده ۱۴- تبصره های یک تا ۵ ماده ۲۹ قانون به شرح زیر اصلاح و تبصره ۶ ابقاء و یک تبصره به عنوان تبصره ۷ به آن الحاق می شود.

الف- تبصره یک به شرح زیر اصلاح می‌شود:

کلیه مقدماتی که مطابق با ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهرماه ۸۶ و با رعایت تبصره یک آن همتراز مقامات مذکور در آن ماده تشخیص داده می‌شود مشمول حکم جزء الف ماده ۲۹ این قانون می‌باشد.

تخصیص اعلام همترازی سایر مقامات با ماده ۲۹ به عهده سازمان اداری و استخدامی کشور می باشد و اثر این همترازی صرفا نسبت به استعفا در انتخابات بوده و اثر قانونی دیگری ندارد. این سازمان موظف است حداقل ۸ ماه قبل از آغاز ثبت نام فهرست مشاغلی که همتراز تشخیص می دهد را به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال نماید.

رئیس مجلس و سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شمول حکم این ماده مستثنی است.

همترازی پست‌های مجلس شورای اسلامی در هر دوره توسط رئیس مجلس به سازمان اداری استخدامی اعلام می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام