بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان توسط گروههای ارزیاب/ اصرار برای نهایی شدن رتبهبندی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبهبندی معلمان مراحل نهایی خود را برای تصویب و اجرا طی میکند گفت: رتبه بندی معلمان در بودجه ۹۸ دیده شده و اصرار ما این است که نهایی شود؛ این طرح حتماً افزایش حقوق معلمان را به دنبال دارد.
مهدی نوید ادهم در گفتوگو با ایسنا، درباره رتبه بندی معلمان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: رتبه بندی دو بخش دارد نخست تبیین موضوع و ابعاد آن، شرایط و ضوابط افراد برای احراز رتبه و دوم چارچوب تامین منابع مالی است که باید به تایید دولت برسد و در مجلس تصویب شود.
وی افزود: خوشبختانه این فرآیند طی شده و مراحل نهایی خود را میگذراند. ما شرایط و ضوابط را در شورای عالی تنظیم کردیم و منتظر هستیم تا مصوبه دولت و مجلس که نهایی شد در اختیار ما قرار بگیرد و اگر نیاز به بازنگری وجود دارد آن را انجام داده و به تصویب صحن علنی شورای عالی برسانیم.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیار امیدوار هستیم در سال ۹۸ با تخصیص اعتبارات بتوانیم رتبه بندی را عملیاتی کنیم گفت: شاخصهایی که برای دریافت رتبه مورد نظر است را به شدت با ماموریتهای معلمی گره زدیم و بر شایستگیهای معلمی مبتنی کردهایم.
نوید ادهم ادامه داد: به عنوان مثال اگر قبلاً ارائه مقاله علمی، جزو امتیازات برتر بود؛ این بار و در متن جدید رتبه بندی بیشتر به مهارتهای معلمی از قبیل تدریس معلم و روش ارائه خدمات آموزشی تربیتی به دانش آموزان توجه شده است. به این ترتیب معلم خوب و توانمند که مسئولیتهای معلمی خودش را به خوبی ایفا میکند میتواند این رتبهها را کسب کند.
وی با اشاره به اینکه درس پژوهی اولویت و اعتبار بیشتری نسبت به پژوهشهای علمی و مقاله دارد گفت: رتبه بندی معلمان در بودجه ۹۸ دیده شده و اصرار ما این است که نهایی شود؛ این طرح حتماً افزایش حقوق معلمان را به دنبال دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره نحوه احراز صلاحیتهای معلمی نیز گفت: یک روش خود اظهاری است و ما علاوه بر آن مکانیسمهایی را نیز طراحی کردیم تا گروههای ارزیاب به بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان بپردازند.
منبع استخدامی سازمان زندانها سال ۱۴۰۳
فایل کامل این کتاب را میتوانید به صورت رایگان از فروشگاه اداریها دریافت کنید:
دانلود رایگان کتاب قوانین و مقررات زندان ها