آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تغییر میزان حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده در برنامه هفتم توسعه

تغییر میزان حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده در صندوق تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری

شناسنامه قانون- در احکام پیشنهادی در پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، پیشنهاد تغییر میزان حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده در صندوق تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری مطرح شده است.

یادآور می‌شود متن منتشر شده، پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه است که باید در جلسات هیات دولت تصویب و پس از آن به مجلس برای تصویب و تبدیل به قانون، ارسال شود.

تغییر میزان حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده

مطابق ماده (۶۵) پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور:

ماده ۶۵- پس از لازم الاجرا شدن این قانون، حق بیمه سهم دولت کارفرما و بیمه شده در سازمان تأمین اجتماعی با رعایت ماده (۲۹) قانون تامین اجتماعی برای مابه التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۲ تا ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۱.۵، ۲۰ و ۸.۵ و برای ما به التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۰، ۱۹ و ۱۱ خواهد بود.

تبصره ۱- پس از لازم الاجرا شدن این قانون در صندوق‌‌های بازنشستگی لشکری و کشوری حق بیمه سهم کارفرما و بیمه شده برای ما به التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۲ تا ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۱۲.۵ و ۱۰ و برای مابه التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۱۱.۵ و ۱۱ خواهد بود.

تبصره ۲- در سایر صندوق‌‌های بازنشستگی سطح بندی و ترکیب کسور بازنشستگی سهم بیمه شده و کارفرما به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران‌ می‌رسد.

متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام