آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

دستور رییس جمهور برای ساماندهی قراردادهای کارگران/ حقوق بازنشستگان و اصلاح قوانین کار در دستور کار دولت

دستور رییس جمهور برای ساماندهی قراردادهای کارگران/ حقوق بازنشستگان و اصلاح قوانین کار در دستور کار دولت

شناسنامه قانون- رئیس جمهور امنیت شغلی کارگران را موضوعی مهم در مقوله دانست و از وزیر کار خواست که نسبت به ساماندهی قرارداد کارگران اقدام شود.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه مراسم سی‌وچهارمین‌ جشنواره ملی امتنان از کارگران نخبه‌ و گروه‌ها و واحدهای‌ نمونه کارگری‌ در گروه صنعتی مپنا در استان البرز اظهار داشت: ساماندهی قراردادهای کارگران اولین کاری است که باید اجرایی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اصلاح برخی از مواد کار با فوریت و خارج از نوبت در جلسه دولت بررسی خواهد شد، تاکید کرد: قراردادهای کارگران باید به صورتی باشد که امنیت شغلی کارگر را تامین کند.

وی مسکن را مقوله مهم دیگر برای کارگران دانست و گفت: نیاز به مسکن قطعی است و ساخت یک میلیون مسکن هم نیاز کشور است هم تکلیف قانونی و هم وعده ما هست.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نیازهای انباشه سالهای گذشته مسکن مشکل امروز را تشدید کرده و ساخت مسکن نیاز جدی است، خواستار آن شد که شرکت های تولیدی با همکاری تعاونی ها، ادارات راه و شهرسازی این مشکل را در جامعه کارگری حل کنند.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: در کشور زمین کم نداریم و دولت برای تامین‌ زمین جهت ساخت مسکن کارگران مساعدت لازم را خواهد داشت تا مشکل افراد فاقد مسکن و کسانی که دغدغه مسکن دارند را برطرف کنیم.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با همراهی دولت در حوزه زمین و تعاونی ها شاهد حل مشکل مسکن جامعه کارگری باشیم.

وی با یادآوری اینکه مشکل مسکن برای قشر بازنشستگان نیز وجود دارد، گفت:مشکل مسکن بازنشستگان را هم باید در کنار مشکل شاغلان دید.

وی افزود: تمامی واحدهای تولیدی همت کنند با همکاری تعاونی‌های مسکن کارگری و پرداخت تسهیلات، مسکن مورد نیاز کارگران هرچه‌سریع‌تر تأمین شود.

آیت الله رئیسی شرکت‌های پیمانکار یا واسطه را عامل گلایه و اعتراض کارگران دانست و خطاب به وزیر کار گفت: اگر شرکت‌ها مبنای قانونی ندارند باید از قانون کار تبعیت کنند و بساط شرکت‌های پیمانکاری جمع شود. اما اگر قانونی است باید از قوانین کار تبعیت کنند.

رئیس جمهور با اعلام اینکه موضوع حقوق بازنشستگان و اصلاح قوانین کار در دستور کار دولت است، افزود: در کمیسیون اقتصادی دولت با حضور نمایندگان کارگران و صاحب‌نظران در دولت این موضوع با فوریت بررسی خواهد شد.

23 دیدگاه

  1. حرفهای جالب وپسندیده مسکن مهمترین چیز دز حیات موجود است وشاغلین راحت درخدمت ملت اگر این نباشه خدای نکرده امکان داره چیزهای بوجود بیا وجلوگیری حاکمیتی در مورد اجاره مسکن

  2. آخه اینها چیه می نوسید خود دولت از این وضعی که هس راضیه چون خودش بیشترین کارگر رو داره از حقوق یک کارمند رسمی می تونه سه نفر نیروی شرکتی بگیره

  3. رییس جمهور محترم اکثریت نیروهای شرکتی افراد متخصص و باتجربه در بدن دولت هستند دور از انصاف برای تبدیل وضعیت آنان با سوابق بالای ده سال کاری نکنید . چطوری در یک اتاق ادارای با یک حرفه و تخصص حقوق و مزایا متفاوت بگیرند و نگاه تحقیر آمیز به نیروی شرکتی که شاید تحصیلاتش بالاتر است بخاطر مزایا و حقوق باش

  4. همه پیمانکاران از قانون کار تبعیت میکنن ولی متاسفانه اون مزایا و پاداشی های شرکت مادر را می خورن یه آبم روش کلا باید پیمانکار حذف بشه وقرار داد مستقیم با شرکت اصلی بسته بشه

  5. 27 سال است که شرکتی هستیم من ودیگر عزیزانی که در این منطقه آزاد کار می کنیم،به قول دوستان ستادی شما با ما فرق می کنید راست میگه اونا خون شون رنگین تر از ماست،به شما قول میدم هیچ اتفاقی در این خصوص نخواهد افتاد و شرکت های پیمانکاری همچنان جولان خواهند داد.یا علی مدد

  6. سلام
    متأسفانه علی رغم فرمایشات مقام معظم رهبری دامت برکاته و تلاش های مجلس شورای اسلامی، از سوی دولت مردمی هیچ اقدامی در دایره ی عمل صورت نگرفته و با لفاظی و حفظ ظاهر، داعیه ی ساماندهی کارکنان دولت را دارند که خود باعث دلزدگی و یأس و ناامیدی در جامعه ی کارگری شده.
    امیدوارم این غده چرکین فساد( پیمانکار نیروهای انسانی )به زودی و طبق وعده های انتخاباتی جناب آیت‌الله رئیسی از میان برداشته شود!!!

  7. سیدبزرگواربرای ملاقات با شما غیرممکن نیست اما سخت واین سختی ممکن بود به درازا بکشد الحمدالله راهی بنام فرستادن دیدگاه هست وامیدواریم بعنوان عام المنفع ازخلاصه نویس این دیدگاه وزحمت انتقالش به جنابعالی بعنوان رییس جمهمورباید بشمابگویم نرمش قهرمانه حرف جامعه رادیده وشنیده وهران ازلحظه هارابخاطرشرایط مملکت کوتاهترین راه را برای قشری که متوسطین نیزفقیر شده اند وزیر خط فقررا باید پذیرفت وبا جهان قهرنبودوکارهای ونیازهای مملکت تعغیر جهت دادیعنی چی یعنی اینکه مثلا مملکت تووضعی که اقتصاد ودرامدها وکسب وکارها بسمت فقر وزیان میرود دولت بواسطه مخارجی که دارد وزوری که دارد همچنان میتواند قشر متوسط راواداربه مالیات های مستقیم وغیر مستقیم کرد با توجه اینکه درردیف دولت هم میگیرند چون دولت مثلا شهرداریها ووووهای دیگر خوب چی پیش میاید هرروزوضع جامعه بهعقب ونوعی نخوت بوجود میاید وباید نگران بود وعصبانیت به کل جامعه تسریع پیداکرده وغیرقابل کنترل مثلا جامعه ایی که مشکل حاد اقتصادی دارد فعلا نیازی نیست که تعین وتکلیف چی بپوشندرا داشت مثال با همین وضع بگذارند مردم بحال باشد اتفاقی نخواهد امد چرا که مردم ما متعصب وغیرتی هست بحال خود بگذارند خودشان جمع وجور کننده اوضاع خواهند بود البته با گرمایی که درپبیش هست ممکن هست کمی ولنگواری بشود قطعا مطمئن باشید وضع دیگری پیش خواهد امدحرفهای گره باز کن ومملکتی که صدها هزار ازبهترین ها به درجه شهادت ومعلولیت ومفقودی وسالها اسارت رفته بودند اشتی ملی پیش اوردورحمت ها بیشمارپس با ملت خود مهربان باشیم امور مورد نیازشان را ازطریقی براورده و۴۰ سال زحمتها بدوشان بوده ولبیک گفته را جایز نیست بازازجیبشان برداشته شود وبدترازقبلشان کنیم وقت جیبشان را پرکردن هست واین یعنی اینکه متحد ودوست باشیم برای بلکوهه شده هایمان که کم نیست وکفایت میکند به هرکس نیازهاشون را بعنوان دولت مثلا بدهی تامین اجتماعی را داد وامور حقوقهارا بصورت درست از مدیرانشان خواست فقر را بردارند نه اینکه دوگروه گروه بی نیازرا به سقف سوراخ کردن وعرش رساندن وگروه فقیری که تورم بیداد میکند همچنان ۲ و۳ میلیون پرداخت هست عدل وعدالت بقوت خواست وپشتوانه مردمی را زیاد کرد نه بتحلیل بردن باشد تا اینجا کفایت میکرد وخدایا گواه باش بعنوان کسی که اتفاقا ۳ میلیون حقوق بازنشستگی دارم واجب دانستم دراتحاد وبه احترام محترمین ان چند خطی را تا باشد انشااله مرحم وزخمهای زیاد التیام یابد انشااله

  8. من‌ از ریس جمهور محترم خواهش میکنم هرچه‌ زود‌تر پاي اين پيمانکارهای ظالم قطع کنند نشسته‌ اونجا مفت آز حقوق کارگرها میخوره همرو قراردادی کنن خیال همه راحت بشه ممنونم از آقای ریسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام