آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

شفافيت در بودجه ۹۸ (۶)- براي نخستين بار تمام دستگاه‌هاي ملي و استاني بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد خواهند داشت

در لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور در بخش افزايش درآمدهاي پايدار بودجه، به اصلاحات مالياتي، مولد‌سازي و واگذاري دارايي‌هاي دولت و اصلاح نظام يارانه‌اي و قيمت‌گذاري توجه شده است.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، در اين لايحه همچنين در بخش كاهش هزينه‌ها، به صرفه‌جويي در اعتبارات هزينه‌اي با اولويت‌بندي هزينه‌ها، حذف هزينه‌هاي غيرضروري و توجه ويژه‌اي به طرح هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي اهتمام لازم شده است. 

در لايحه مذكور همچنين در زمينه افزايش شفافيت و انضباط بودجه‌اي، به بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد توجه شده و براي اولين بار، تمام دستگاه‌هاي ملي و استاني، بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد خواهند داشت.

 به موجب همين گزارش، در بخش افزايش شفافيت بودجه‌اي، بر آشكار كردن معافيت‌هاي مالياتي براي نخستين بار و نيز بر آشكار كردن يارانه‌هاي پنهان براي اولين بار توجه شده است.

در زمينه انضباط بودجه‌اي شركت‌هاي دولتي نيز، بر لحاظ‌كردن بودجه اين شركت‌ها كه در قانون بودجه سنواتي درج نمي‌شدند و همچنين بر احصاي شركت‌هاي زيان‌ده بر حسب عملكرد واقعي سال‌هاي گذشته توجه شده است. 

بر پايه همين گزارش، در لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور، بر ارايه بودجه تلفيقي سازمان‌هاي مناطق آزاد و بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد براي تمام شركت‌هاي دولتي هم تصريح شده است.

 

مقررات مرتبط:

– لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام