آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

شفافيت در بودجه ۹۸ (۳)- بخش دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و فناوري

در لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور اعتبار هزينه‌اي حمايت از پارك‌ها و مراكز رشد علم و فناوري و مراكز نوآوري از ۷۱ درصد رشد برخوردار شده است.

شناسنامه قانون- در لايحه بودجه ۹۸ و در بخش دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و فناوري، توجه ويژه‌اي به پژوهش به خصوص در حوزه نانو و بيوتكنولوژي و ارتقاء ۵ دانشگاه به تراز بين‌المللي شده است.

همچنين براساس(بند الف تبصره ۳) تامين يك ميليارد (۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) دلار از تسهيلات تأمين مالي خارجي (فاينانس) به منظور تجهيز آزمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي و فن‌آوري با تضمين دولت و بازپرداخت آن، از محل اعتبارات بودجه عمومي صورت مي‌گيرد.

۱۰ درصد از اعتبارات برنامه «پژوهش‌هاي كاربردي» دستگاه‌هاي اجرايي نيز به پايان‌نامه‌هاي تحصيلات تكميلي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي (جزء ۲ بند هـ تبصره ۹) اختصاص مي‌يابد.

بنا به اين گزارش، امكان استفاده از اوراق مالي اسلامي براي تامين منابع مورد نياز دانشگاه‌ها (تبصره ۵)، امكان بهره‌مندي دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالي و پارك‌هاي علم و فناوري از محل قانون استفاده متوازن از امكانات كشور (بند و تبصره ۹)، امكان استفاده دانشگاه‌ها از منابع بودجه استاني (بند ز تبصره ۹)، اختصاص ۴۰ درصد از هزينه امور پژوهشي شركت‌ها، بانك‌ها و مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت براي حل مسائل و مشكلات مربوطه از طريق توافقنامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي (بند ح تبصره ۹) از ديگر مفادي است كه در بخش دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و فناوري به آن پرداخته شده است.

 

مطالب مرتبط:

– لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام