آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

مبنای افزايش حقوق كاركنان دولت در سال ۹۸ نرخ تورم است

رئیس سازمان اداری استخدامی کشورگفت: افزایش بیش از 20 درصد حقوق کارمندان زمان بررسی بودجه در مجلس مشخص می‌شود.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري استخدامي كشور درباره افزايش ۲۰ درصدي حقوق كاركنان دولت با توجه به وضعيت تورم، اظهار داشت: مرجع اعلام وضعيت تورم بانك مركزي و مركز آمار هستند و تا پايان سال رقمي كه اعلام كنند، مرجع ماست و بر اساس آن حقوق كاركنان دولت افزايش مي‌يابد.

به گزارش روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور، مهندس جمشيد انصاري در حاشيه جلسه هيئت دولت با بيان اينكه در قانون بودجه، منابع مالي افزايش حقوق كاركنان دولت ۲۰ درصد پيش بيني شده است، گفت: اگر اين ميزان قرار باشد بيشتر شود، در زمان بررسي بودجه در مجلس مشخص مي‌شود.

مهندس انصاري درباره احتمال خالي شدن فضاي مديريتي كشور با توجه به قانون منع به كارگيري بازنشستگان گفت: ما در حوزه قانون‌گذاري نبايد رويكرد صفر و يك داشته باشيم و زماني كه قوانين را بررسي و تصويب مي‌كنيم بايد قوانين خاصي را در نظر داشته باشيم.

رئيس سازمان اداري استخدامي كشور ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبري نيز مبتني بر اين مطلب بود كه به برخي موارد خاص در تصويب اين قانون توجه لازم نشده است و از مجلس خواستند كه اين اشكال را رفع كنند و ان‌شاءالله مجلس با كمك دولت سعي مي‌كند در تامين نظر مقام معظم رهبري اصلاحات لازم را به عمل آورد.

معاون رئيس جمهور در پايان تصريح كرد: نظر آقاي رئيس‌جمهور و دولت اين بود كه ما از جوان‌تر شدن مديريت كشور بايد استقبال كنيم و پيش از اين هم در تابستان ۹۶ مصوبه‌اي در شوراي عالي داشتيم كه در برنامه ششم توسعه سن مديريت كشور را كم كنيم و اين در دولت هم بوده است، ولي مواردي است كه ما ناچاريم از سرمايه مديريتي و كارشناسي كشور استفاده كنيم، اما بايد راهكارهاي درستي براي تشخيص اين موارد اتخاذ كنيم. 

همچنین، به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که تعداد افرادی که رهبری برای ادامه کار آنان به عنوان بازنشسته اجازه صادر کرده‌اند، گفت آماری فعلا ار این تعداد نداریم.

 

مطالب مرتبط:

– بیانات رهبر معظم انقلاب درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان

– لایحه بودجه سال 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام