اخبار اداری و استخدامی

آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری مربوط به “آزمون معوقه وکالت ۱۴۰۱” است

آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری مربوط به “آزمون معوقه وکالت ۱۴۰۱” است

شناسنامه قانون- سازمان سنجش به جای اسکودا پاسخ داد: آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری “آزمون معوقه ۱۴۰۱” است

سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤالی درباره آزمون وکالت ۱۴۰۱ اعلام کرد: این آزمون به دلیل حجم آزمون‌های موظفی این سازمان در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از تسنیم، سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال یک کاربر در “سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات” درباره آزمون وکالت ۱۴۰۱ اعلام کرد آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ مربوط به آزمون وکالت ۱۴۰۱ است که برگزاری آن با تعویق مواجه شده است.

این کاربر که سازمان سنجش آموزش کشور را به عنوان سازمان پاسخگو انتخاب کرده، با طرح سؤالی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات درباره برگزاری آزمون وکالت، سؤال کرده: با عنایت به تبصره ۱ ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه را مکلف به برگزاری آزمون وکالت در هر سال کرده، اعلام کنید؛ ۱- آیا آزمون برگزار شده در سال ۱۴۰۱ مربوط به آزمون وکالت ۱۴۰۰ بوده است؟ ۲- آیا آزمون وکالت سال ۱۴۰۱ برگزار شده است؟

پاسخ به سؤالاتی در خصوص آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری

سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال اول اعلام کرد: به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا، امکان برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۰ محقق نشده و آزمون مذکور در روز پنجشنبه مورخ ۳۰/۴/۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش برگزار شد.

این سازمان در پاسخ سؤال دوم هم پاسخ داده: بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته با اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، آزمون سال ۱۴۰۱ اخذ پروانه وکالت (به دلیل حجم آزمون‌های موظفی این سازمان در سال مذکور) در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

با توجه به این پاسخ‌ها، آزمون ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ که اسکودا پیش از این درباره آن خبر‌رسانی کرده بود، آزمون وکالت ۱۴۰۱ خواهد بود.

به گزارش تسنیم، اسکودا پیش از این در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار تسنیم درباره اینکه آیا آزمون مرداد سال بعد مربوط به آزمون ۱۴۰۱ و یا آزمون ۱۴۰۲ است، اعلام کرده بود هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه آزمون ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ مربوط به سال ۱۴۰۱ و یا ۱۴۰۲ است، تصمیمی اتخاذ نکرده است.

با این حال سازمان سنجش صراحتاً از مذاکرات با اسکودا درباره درباره برگزاری آزمون سال ۱۴۰۱ اخذ پروانه وکالت در سال ۱۴۰۲ سخن گفته است.

آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری
آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام