اخبار اداری و استخدامی

رییس سازمان استاندارد ایران: تدوین استاندارد حقوق شهروندی و مبارزه با فساد اداری با تمرکز بر موضوع رشوه در دستور کار

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با فساد اداری با تمرکز بر موضوع رشوه در آینده نزدیک خبر داد.

شناسنامه قانون | 3bc858fb2b2c75c53fe9d0907c49b23d

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما نیره پیروزبخت در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران افزود : تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با فساد اداری بر مبنای شاخصه های اعلامی سازمان جهانی استاندارد (ISO) انجام می شود.

وی افزود: این موضوع را با دادگستری، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دیگر نهادهای نظارتی در میان گذاشتیم که در همه این حوزه ها با جدیت در حال پیگیری است.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: در موضوع حقوق شهروندی، به صورت جدی به مقوله استاندارد توجه و در سخنان رییس جمهوری در این زمینه تاکید شده و باید نظام استاندارد سازی بر مبنای حقوق شهروندی در همه سازمان ها و نهادها ساری و جاری شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، سازمان ملی استاندارد نیز در مقوله مسئولیت های اجتماعی که استاندارد جدیدی است و از سوی سازمان جهانی استاندارد (ISO) پیگیری می شود، با همکاری سازمان ها فعالیت می کند تا بتوان نظام استانداردسازی و مسئولیت های اجتماعی را برای هر حوزه تعریف کرد.

پیروز بخت با اشاره به تفاهم نامه ای که بین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید گفت: این تفاهم‌نامه یک رابطه متقابل است به طوری که سازمان ملی استاندارد می تواند هم در ارتقای سطح کیفی نظام آموزشی کمک کند و هم در زمینه استانداردسازی بسیاری از مولفه ها از جمله میز و صندلی دانش آموزان وارد عمل شود .

پیروزبخت با بیان اینکه از طرف دیگر ظرفیت‌هایی در آموزش و پرورش برای تقویت نظام استاندارد سازی وجود دارد افزود: وقتی دانش آموزان با موضوع استاندارد و مفهوم آن در مدارس آشنا شوند با کمک انها حتی می‌توان این مفهوم را در جامعه گسترش داد. 

وی گفت: من امیدوارم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم هم نظام آموزش و پرورش را ارتقا دهیم و هم به گسترش فرهنگ استاندارد سازی کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام