آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور: بايد رويكرد منابع محور در مديران تغيير يابد و به دنبال افزايش بهره وري باشيم

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: بايد با تغيير رويكرد منابع محور، به دنبال رويكرد مديريت‌محور و بهره‌ور محور باشيم.

شناسنامه قانون | ansari2

به گزارش روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور،جمشيد انصاري در جلسه شوراي راهبري توسعه مديريت استان گيلان افزود: در سال هاي بعد از انقلاب به دنبال يك نگرش اشتباه، مديران اجرايي بر اين باور بودند كه اگر منابع مالي تامين نشود، عملا نبايد كسي توقع كاري داشته باشد و انجام هر كار در گرو تامين منابع لازم آن است.

وي در ادامه افزود: اين امر شايد در حوزه طرحهاي عمراني و زيربنايي تا حدودي درست باشد اما در مواردي كه دولت ارايه خدمات مي دهد صرفا اتكا به منابع مالي درست نيست و مديران در سطح استان و شهرستان مي توانند روش هاي انجام كارخود را به گونه اي تغيير دهند تا از هزينه هاي اضافي بكاهند وآن مبلغ را صرف برنامه هاي جديد كنند.

معاون رئيس جمهور رابطه نيروي انساني با دولت را از نوع كارفرمايي و جبران خدمات ذكر كرد و افزود: متاسفانه آنچه در بين كاركنان دولت و مديران دولت جاافتاده يك رابطه از نوع رفاه اجتماعي است و بايد بپذيريم نسبت ما با كاركنان كارفرمايي و جبران خدمت است و از اينكه صرفا به نياز كاركنان توجه كنيم موجب دلسردي كساني مي شود كه كارايي و بهره وري بالاتري دارند و احساس مي كنند تلاش آنها از سوي مديران مورد توجه كافي قرار نمي گيرد.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين نكته كه با تاكيد رئيس جمهور، توسعه دولت الكترونيك شتاب مي گيرد خاطر نشان ساخت: بيش از ۲ هزار خدمت در مجموع دستگاه‌هاي اجرايي وجود دارد كه بخش قابل توجهي از آنها قابليت ارائه از طريق پيشخوان دولت را دارند. ولي متاسفانه در استان گيلان طبق گزارش ارائه شده صرفا يكصد خدمت از طريق پيشخوان دولت ارائه مي شود و بايد اين تعداد در طول سال آينده به بيشتر از پانصد خدمت افزايش يابد.

وي در ادامه سخنان خود قرن حاضر را قرن فناوري اطلاعات خواند و با اشاره به اينكه در حوزه اداري تغييرات در حوزه فناوري بسيار است،خاطر نشان كرد كه  آنها لازم است بخشهايي كه نمي توانند دانش خود را پا به پاي سرعت تغييرات فناوري به روز كنند امور را برون سپاري و به بخش خصوصي واگذار كنند.

معاون رئيس جمهور در پايان اين نشست گفت: به استاندار و اعضاي شوراي راهبري مديريت استان در هر امري كه در اجراي بهتر نظام اداري نيار است، كمك خواهيم كرد تا امور اداري با روال سهل تري انجام شود و هر اختياري كه لازم باشد بررسي و به استان تفويض خواهد شد تا شاهد ارتقاي كيفيت خدمات و افزايش بهره وري و در نهايت موجب رضايت مندي بيشتر مردم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام