آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رئیس‌جمهور استفاده از زنان و جوانان در پست‌های مدیریتی و استانداری‌ها را ابلاغ کرد

پس از تاکیدهای مکرر رئیس‌جمهور برای استفاده از توانایی و ظرفیت‌ جوانان و زنان در دولت، اکنون با ابلاغ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، دستور رئیس جمهور برای جایگزینی زنان و نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی مشمولین قانون مذکور، به اعضای دولت ابلاغ شد.

http://shenasname.ir/images/ax-khabar/635627038202224266.jpg

شناسنامه قانون- بکارگیری زنان و جوانان به عنوان اعضای کابینه و بدنه دولت، بویژه در پست‌های رده بالا، از جمله مطالباتی بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن به طور جدی مطرح بود و دکتر روحانی، در دولت دوازدهم، این مسئله را در دستور کار خود قرار داد.

معرفی وزیر 36 ساله، متولد دهه 60، برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و هم‌چنین، انتصاب دو معاون و یک دستیار ویژه رئیس جمهور از بین زنان، اقدامی عملی و تاثیرگذاری در تحقق این مطالبه بود و راه را برای استفاده از نیروهای جوان برای اعضای کابینه هموار کرد.

در همین راستا، براساس مصوبه شورای عالی اداری، در تاریخ 27 تیر 1396، سن مدیران کشور تا پایان برنامه ششم توسعه کشور هشت سال کاهش خواهد یافت. همچنین،30 درصد از مدیران کشور در دستگاه های اجرایی از میان زنان انتخاب می‌ شوند.

اکنون پس از توصیه‌های پیاپی رئیس جمهور برای انتصاب زنان و جوانان در رده های مدیریتی دولت، اقدام عملی در این زمینه انجام شده و در جلسه 18 مهر 97 هیئت دولت موضوع استفاده از نیروهای جوان و شایسته در انتصاب استانداران جدید و استفاده از زنان و نیروهای جوان در پست های مدیریتی با توجه به ابلاغ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بررسی شد.

مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در صفحه شخصی خود نوشته: «در جلسه هیئت دولت از فرصت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان استفاده کرده و توجه به تحقق سیاست‌ها و مصوبات دولت را یادآور شدم، از جمله بند هفت اولویت‌های عمومی پیوست احکام وزرا که بر بهره مندی از ظرفیت زنان، جوانان و اقوام در مدیریت‌ها تاکید دارد… رئیس جمهور هم در این جلسه برای چندمین بار بر این مهم تاکید و بار دیگر به وزرا و مدیران ارشد ابلاغ کردند که حداقل یکی از معاونین خود را از میان زنان انتخاب کنند».

بر همین اساس، رئیس جمهور دستور داد:

وزارت کشور با توجه به قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان – مصوب 1397- در انتصاب استانداران جدید از نیروی جوان و شایسته استفاده کند.

اعضای هیئت دولت در جایگزینی مشمولین قانون مذکور برای پست‌های مدیریتی از زنان و نیروهای جوان استفاده کنند.

دستور رئیس جمهور، توسط محسن حاجی میرزایی، دبیر هیئت دولت به تمامی اعضای کابینه ابلاغ شده و امید است شاهد روند رو به رشد استفاده از زنان و نیروهای جوان در رده‌های مدیریتی دولت باشیم.

 

مقررات مرتبط:

– اصلاح دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان و جوانان مستعد کشور برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی کشور (مصوبه شماره 1351824 مورخ 30/5/1396 شورای عالی اداری)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام