فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

حكمرانه بستر بحث و گفتگو برای دغدغه‌مندان نظام اداری

حكمرانه بستر بحث و گفتگو برای دغدغه‌مندان نظام اداری

شناسنامه قانون- سازمان اداری و استخدامی کشور رویداد «حکمرانه» را به عنوان بستری برای بحث و گفت‌وگوی دغدغه‌مندان نظام اداری برگزاری می‌کند.

به گزارش شناسنامه قانون، نشست‌های مرتبط با این رویداد از اول آذرماه آغاز شده و سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در محل خانه اندیشه‌ورزان ایران برگزار می‌شود.

موضوع فصل اول رویداد حکمرانه، «طراحی مدل جامع ارزیابی عملکرد مدیران دولتی» است که در ۱۰ جلسه طراحی شده است. با توجه به ضرورت توجه به نظرات و آرای طیف‌های مختلف فکری و اندیشه‌ای، تلاش شده تا از مجموعه‌ای از استادان دانشگاهی دارای ایده در موضوع مورد نظر، صاحب‌نظران اندیشه‌ورز در موضوع ارزیابی عملکرد مدیران و خبرگان دارای تجارب مؤثر در نظام اداری به عنوان ارائه‌دهندگان بحث دعوت شود تا در محیطی غیررسمی و صمیمانه، الگوی مطلوب ارائه شده توسط آنان در میان جمعی از دغدغه‌مندان موضوع به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

نشست اول این رویداد، در محل خانه اندیشه‌ورزان ایران و با حضور دکتر علی‌اصغر پورعزت، استاد مدیریت دانشگاه تهران و با عنوان «ارزشیابی عملکرد تعالی‌گرا، نقطه اهرمی اصلاح سیستم حکمرانی» روز سه‌شنبه اول آذرماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدایت مستمر، بدون ارزشیابی ممکن نیست، به برخی از آفات نظام حکمرانی و ارزشیابی عملکرد اشاره و اهمیت موضوعات هدف‌گذاری، اجرا و ارزیابی عملکرد، تدوین شاخص‌های اقتضایی برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی را به عنوان نقطه مطلوب ارزیابی برشمرد.

پورعزت همچنین سامانه ارزشیابی عملکرد دوره‌ای (ساعد) را به عنوان یکی از تجربیات خود در حوزه ارزیابی عملکرد معرفی کرد.

نشست دوم رویداد حکمرانه نیز روز سه‌شنبه، ۸ آذرماه، با حضور دکتر بخشایش، مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو و با عنوان «ارائه الگوی پیشنهادی ارزیابی مدیران در وزارت نیرو» برگزار شد.

وی الگوی ارزیابی عملکرد مدیران در وزارت نیرو را که در ماه‌های اخیر تا حدی پیاده‌سازی شده است را شرح داد و گفت: این الگو اگرچه برای مدیران سطوح مختلف وزارت نیرو طراحی شده است، اما تمرکز اصلی در گام اول پیاده‌سازی آن، بر مدیرعاملان شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو بوده است. در این راستا شاخص‌های مختلفی در ابعاد عملکرد مدیریتی، عملکرد تخصصی و ابتکارات و تجارب خاص مدیران طراحی شده و شناخت‌نامه مدیران عامل شرکت‌ها بر این اساس تولید می‌شود.

حاضران در پایان این نشست‌ها ضمن بیان سؤالات و نظرات خود در رابطه با الگوی ارائه شده، به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

بیشتر ببینید: طراحی مدل جامع ارزیابی عملکرد مدیران در نشست حکمرانه

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام