اخبار اداری و استخدامی

گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص بررسی جایگاه ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان

در جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست حجت ­الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری، گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص بررسی جایگاه ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از « پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»، در جلسه امروز هیئت وزیران، گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص بررسی جایگاه ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان و منطقه براساس شاخص ­های بین­ المللی در محورهای اجتماعی، زیرساخت، محیط زیست، اقتصادی، علم، فناوری و آموزش، بهداشت، دولت و اجتماعی ارایه شد.

گزارش مذکور نشان می­‌دهد براساس آمار بدست آمده در سال ۲۰۱۷، درصد افراد ثبت نام شده در مقطع تحصیلات عالی در ایران بالاتر از متوسط منطقه و جهان است. همچنین ایران به لحاظ کیفیت آموزش ابتدایی بالاتر از متوسط منطقه و به لحاظ حمایت دولت از تولیدات با فناوری پیشرفته، از متوسط جهان بالاتر است.

در حوزه بهداشت و در بخش واکسیناسیون سه گانه کودکان نیز شاخص ایران بالاتر از متوسط منطقه و جهان است.

در حوزه اقتصادی هم شاخص ایران در بخش ­های رشد واقعی ناخالص داخلی، اخذ مجوز کسب و کار و تراز حساب جاری از متوسط منطقه و جهان بالاتر است.

گزارش فوق همچنین بیانگر آن است که ایران در حوزه زیرساخت به لحاظ کیفیت عرضه برق و حمل و نقل بار هوایی از متوسط منطقه و جهان بالاتر بوده و در بخش راه­آهن نیز دارای طولانی ترین خطوط راه ­آهن در منطقه است.

بالاتر بودن شاخص متوسط ایران در منطقه و جهان به لحاظ توسعه انسانی و نیز دارا بودن بالاترین متوسط منطقه­ ای و جهانی به لحاظ دسترسی شهری به منبع آب سالم از دیگر آمارهای ارایه شده در گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور است.

لازم به ذکر است آمارهای مقایسه­ای براساس گزارش منتشر شده در پایگاه­ های اطلاعاتی بانک جهانی، صندوق بین­المللی پول، بنیاد میراث، مجتمع جهانی اقتصاد، سازمان جهانی مالکیت فکری، اداره مرجع جمعیت و برنامه توسعه سازمان ملل می ­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام