اخبار اداری و استخدامی

نوبخت: افزایش ساعت کاری وزرا برای مقابله با تحریم

معاون رئیس‌جمهور با ابراز اینکه برای مقابله با تحریم‌های پیشِ‌رو برخی از برنامه‌های دولت باید تغییر کند، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که پول ملی ما در خطر است به کمک بیشتر مردم نیاز داریم و به‌طور حتم ساعت کاری وزرای دولت افزایش خواهد یافت.

preview

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد باقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، با ابراز اینکه برای مقابله با تحریم‌های پیشِ‌رو برخی از برنامه‌های دولت باید تغییر کند، گفت: در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی شده است برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد سالانه باید 770 هزار میلیارد تومان منابع کسب شود که برای دستیابی به این مبلغ کسب منابع مختلفی از جمله 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی دیده شده است. حال با توجه به تحریم‌ها کسب این میزان درآمد مشکل به‌نظر می‌رسد.

وی افزود: پیش‌بینی ما در بودجه سال جاری فروش 2410 هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه 55 دلار به‌نرخ 3500 تومان بود که نه‌تنها به این میزان بلکه بیشتر از میزان پیش‌بینی‌شده را در سه‌ماهه اول امسال صادر کرده‌ایم که با توجه به تولید بیشتر نفت و فروش به‌قیمت 65 دلار هم از نظر ریالی و هم ارزی مشکلی نباید داشته باشیم!

سخنگوی دولت گفت: با توجه به کاهش دریافت‌های ارزی، ریالی و صرفه‌جویی در عدد کمتر از 38 هزار میلیارد تومان که بودجه دولت است باید صرفه‌جویی از بدنه دولت آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه جنگ کنونی جنگ اقتصادی و لزوم تشکیل اتاق فکر برای مقابله با این تهاجمات مشهود است، گفت: رئیس جمهور با مسئولیت جدیدی که از طرف مقام رهبری به ایشان محول شده است در شرایط و ساختار ویژه اجرایی و کنار قوای دیگر مسئولیت هماهنگی بین‌قوا با حضور تیم‌های اقتصادی و اجرایی کنار سران قوا برای اصلاحات در قوانین و تصمیمات جدید برای شرایط مختلف را به‌عهده دارد.

نوبخت با توجه به وضع اقتصادی کنونی کشور در سه ماه اول سال تصریح کرد: در شرایط اقتصادی فعلی که پول ملی ما در خطر است به کمک بیشتر مردم نیاز داریم و به‌طور حتم ساعت کاری وزرا افزایش خواهد یافت.

وی گفت: سال گذشته (96) لایحه بودجه 320 هزار میلیارد تومانی با پیش‌بینی فروش نفت 55دلاری را برای تصویب بودجه به مجلس بردیم که تأیید و تصویب شد.

سخنگوی دولت با اعلام افزایش 74درصدی تولید نفت گفت: دولت در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری 22830 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت و شاخص‌های رشد اقتصادی کشور بهتر شد.

نوبخت گفت: اگر تحریم (جدید) اتفاق بیفتد سه مدل دیگر برای بودجه پیش‌بینی شده است که یکی از آنها به تصمیم‌گیری‌های اتحادیه اروپا در قبال برجام و تحریم‌ها بستگی دارد.

وی افزود: وظیفه دولت تقویت پول ملی و حفاظت از مردم است.

سخنگوی دولت با تأکید به اینکه دولتمردان باید با مردم همراه باشند و از مردم فرار نکنند، گفت: دولت بخشی از مردم است و همه وزارت‌خانه‌ها باید به‌صورت خودجوش سخنگو داشته باشند و در صورت ضعف و خدای ناکرده کم‌کاری، سخنگو اطلاع‌رسانی کند و واقعیت‌ها به مردم بازگویی شود.

نوبخت با اشاره به 4 گروه منابع درآمدی دولت و کشور، گفت: 48 میلیارد دلار بابت فروش نفت بیشترین درآمدی است که وارد اقتصاد کشور می‌شود و درآمد حاصل از فروش و صادرات فولاد و محصولات غیرنفتی نیز عایدی داریم که در گروه‌های دیگر قرار می‌گیرد.

وی به رسیدگی به مددجویان، فقرا و کم‌بضاعت‌ها و افزایش یارانه آنها اشاره کرد و گفت این کار از طریق مراکز بهزیستی در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام